Hoi iedereen,
Ik ben nu al een tijdje met mijn paarden aan het parelliën en ik moet zeggen het gaar hoe langer hoe beter. De stick eindigt al niet meer zo vaak in mijn gezicht en het vallen over mijn meters touw is ook al en stuk minder.![]()
Maar nu ik zo een tijdje met mijn paarden aan het spelen ben, begin ik hoe langer hoe meer te twijfelen over hun horsenality. Van Ibran weet ik zeker dat hij introvert is, maar is het nu RB of LB daar begin ik toch wel aan te twijfelen. Hij is heel onzeker, bij nieuwe dingen zoals de bal, het zeil, ... Hij staat daar dan zo echt te kijken van wat moet ik hier nu mee. Zodra hij te dicht moet gaat hij erg snuiven en wordt zenuwachtig. Vroeger was ik ervan overtuigd dat hij LB was, maar hoe langer hoe meer ik erover denk is hij helemaal niet zo LB. Ik doe heel veel approach and retreat en alles heel traag. De vooruitgang is er, maar alles gaat heel langzaam. Ik ontdek nu hoe ik vroeger hem teveel bij het handje (hoefje) nam en hem zei dit ga je nu doen. Nu ik hem hetzelf wat meer laat uitdokteren, duurt het soms heel lang vooraleer het kwartje valt, maar hij begint nu zelf wat meer te ondernemen. Daarstraks waren we met de bal aan het oefenen zodat hij hemzelf wegduwt om dan tussen twee tonnen te squeezen. Zijn eerste duwtje kwam er na een uur denk ik. Heb ondertussen ook wel andere dingen gedaan en dan terug naar de bal. Na dat duwtje was ik zo trots en zijn we gestopt. Maar soms vraag ik me dan af of ik hier goed aan doe, of ben ik te lief.
En dan daarstraks ook mijn bareback riding geoefend. Nu wat mij opviel is dat hij onder het zadel soms zo gaat drammen, maar zonder helemaal niet. Het lijkt dan alsof hij niet vooruit kan??? Het zadel is nagekeken door een master saddler en het past dus daar zou het in principe niet aan mogen liggen.
Piarg daarentegen kan heel RBE zijn, maar begint stilaan wat meer relaxt te zijn. Dit gedrag vind ik persoonlijk gemakkelijker om mee om te gaan. Je merkt nog wel dat hij heel hard zijn best moet doen om kalm te blijven, maar hij probeert.
Wou dit gewoon even kwijt aangezien ik bij ons op stal niet echt iemand heb om hier eens mee over te palaveren. Dus val ik jullie maar een beetje lastig.
Groetjes
Bladwijzers