Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Is er vraag naar pensionstal omgeving Haarlem?

Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Is er vraag naar pensionstal omgeving Haarlem?

Hoi,

Mijn schoonvader wil misschien een stuk land kopen dat naast zijn huis licht. Nou zat hij er aan te denken om daar dan een kleine pensionstal van te maken. Hij is zich nu nog aan het oriënteren zodat hij straks zeker weet of het verstandig is om dat stuk te kopen. Dus mijn vraag is of daar vraag naar zal zijn en hoeveel je daar ongeveer voor kan vragen per maand? Wat zouden jullie er voor over hebben?

Het gaat om een stuk grond waar we dan schuilstallen willen neerzetten en dit stuk ook bestraten. Dan licht daar een paddock aan vast waar de paarden dan 24/7 buiten kunnen staan in de groep. (nieuwe paarden zouden eventueel eerst apart gezet kunnen worden) De groep zou dan ongeveer uit 7 paarden bestaan.
    Er blijft nog een stuk grond over waar je de paarden vast kan zetten en poetsen en waar je je spullen kan achterlaten.
    Wij hebben al een buiten bak waar dan ook gebruik van gemaakt kan worden. Deze willen we dan nog wel wat aanpassen qua bodem maar ook nu is het goed te rijden.
    Zomers is er dan nog een groot stuk land waar de paarden dan op kunnen. Of dat de hele dag kan moeten we nog even kijken maar anders is het alleen overdag, het licht eraan hoe de grond en gras daar is.
    Over het uitmesten en voeren moeten we nog wat beter nadenken. Hoe dit het beste gedaan kan worden omdat alle paarden dus gezamenlijk staan. Tuurlijk krijgen ze wel hooi en/of kuil. Maar qua krachtvoer wordt het wat lastiger, als mensen dit zouden willen.

De stal zou dan in Vijfhuizen zijn. Dit is omgeving Haarlem.
    Zou hier vraag naar zijn en wat is een normale en leuke prijs voor allebei de partijen.

dank je

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Is er vraag naar pensionstal omgeving Haarlem?

Lijkt me een prachtig plan
    Ik woon niet in die regio, maar er komt steeds meer vraag naar plekken waar paarden 24/7 buiten kunnen staan, ook in de winter. Als je dat goed regelt, kun je er een ontzettend leuke 'natural' stalling van maken
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Ik denk dat ik wel iemand ken die interesse zou kunnen hebben. Zij heeft meedere pony's, woont in Haarlem en kan er nu maar 1 of 2x per week naar toe omdat ze zover weg staan. Ik zal haar iig op de hoogte stellen van je idee.
    Groetjes ingrid

Goed idee idd!

Prijzen zijn nogal verschillend. Het hangt er van af of je de 'pensionklanten' mee laat helpen met de (dagelijkse) klussen, als je het werk verdeeld kan je minder vragen. Als je alles zelf zou gaan doen, dan kan je idd meer richting pensionstal gaan en de 'pensionklanten' meer laten betalen.

Ook hangt het er van af of je de kosten inclusief hooi/kuil/ondehoudskosten/bemesting van de wei etc. wil doen of exclusief. Dan betalen mensen minder per maand maar moeten ze wel bijleggen als er onderhoud moet plaatsvinden of als er hooi gekocht moet worden of onderdelen voor de wei/bak.

Als ik bekijk wat mensen om mij heen betalen dan ligt dat zo tussen de 30 en 100 euro per maand. Bij de ene weide doen ze alles samen en zijn de kosten alleen voor de wei en komt er jaarlijks nog een bedrag bij voor onderhoud en kuil enzo. Bij de andere wei is er een 'bestuur' dat alles regelt (soort van pensionstalidee), zij betalen geen weidehuurgeld maar regelen wel alles. Daar betaal je dan ook meer maar heb je wel het voordeel dat je (behalve de wei uitmesten) ip nergens naar om hoeft te kijken.

Bladwijzers

Forum Rechten