Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 59

Topic: Verslag(je) Michael Grohmann cursus

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Verslag(je) Michael Grohmann cursus

Ok een poging tot een verslag(je), en ik hoop dat de anderen aanvullen.
    dag 1

You need to be a good follower
    before you become a good leader...

Dat was eigenlijk de eerste zin die we tijdens de eerste theorie-les meekregen en waarmee we aan de slag gingen.

We startten op de grond:
    -observe yourself
    -observe your horse: vooral ademen, stapgrootte, waar kijkt hij na... en jij moet het mirroren
    van de paddock naar de piste wandelen, in de piste wandelen, je paard observen...
    Alles vanuit zone 3.

En dan is de bedoeling om zelf ook af en toe de leider te zijn , afwisselen paard leider, zelf leider...
    Seven games spelen.

En dan was het pauze

Na de pauze weer theorie:

PLAY
    Michael liet zien hoe je kan spelen met een paard, via zijn computer liet hij een aanta filmpjes zien van 'extreme' play. Hij vertelde erbij dat een paard dit nodig heeft, het mag allemaal wat minder serieus .

De paardjes erbij gehaald, de opdracht was eigenlijk net hetzelfde als de voormiddag maar we moesten echt spelen.
    En vooral Utan liet merken dat hij er iets van kan . Ik deed ook wat meer spel (extreme play) en wat een eye-opener daarna was mijn arabje veel beter bij de les: oortjes op mij gericht en hij zei letterlijk: vraag het maar, we konden een perfecte zijwaarts vanuit zone I .
    Dan in het zadel: weer dezelfde opdracht eers volgen: balance point, peddle feet, move shoulders samen met het paard.

Fluidity = loose in your body

Daarna weer wat theorie:
    -trot: pushing passenger, transitions, breath out
    -canter: sit on your thumb boxing with music

dag II
    lateral flexion before vertical flexion
    Eerst theorie en daarna met de paardjes:

Je paard zijn lichaam losmaken, beginnen met ernaast te wandelen en waar we stress voelen masseren, al snel kregen we de hoofdjes omlaag, ook op de cirkel toevoegen, losmaken tot de hoofdjes laag komen. Het was knap te zien hoe Kim en Aramis dit deden. Sideways op de cirkel...

Shoulder control: when you lift up on the rein, you lift up the shoulder.
    Do in your body what your horse needs to do in it's body.

Dit hebben we veel gedaan: simulation on the ground: en echt voor mij was dit zeeeeer leerzaam, geweldig hoe alles in mekaar paste...

En dan in het zadel, voorhand draaien, op de grond lijkt het simpel en de simulaties lukken, maar in het zadel was het toch nog niet zo simpel.
    Michael wilde wat voordoen op een paardje, en hij heeft op Amir gereden, dat ging natuurlijk veel beter dan bij mij .
    En er zijn een paar punten waar we nog aan moeten werken...
    Na da Michael gereden had mocht ik er terug op, maar Amir vroeg een paar keer om te rollen. Put the relationship first dus afgezadeld en laten rollen: nu had ik de kans om te zien hoe de anderen het deden... En er waren echt prachtige dingen te zien...

dag III
    Opdracht: zorg dat je in de piste bent om 9,00u, speel op de grond en als je voelt dat het OK is dan ga je in het zadel.
    Amir en ik hadden een prachtige buitenpiste met enkele hindernissen dus daar hebben we ons even uitgeleeft 'play like a child'.
    Daarna naar de binnenpiste opzadelen, voorhand draaien, wat inpulsion.

Pauze in het zonnetje.
    Opdracht: in een groepje twee opdrachten (2 online en 2 in het zadel) verzinnen die de andere groep moest nadoen. Lins en Michael gingen goed opletten dat we niet in competitie gingen met mekaar.
    Voor mij was dit echt WAUW plezier met mijn arabier, ik heb gelachen, het was gewoonweg genieten met een grote G...

Ik stel jullie voor de POINT-er-sisters

Nathalie leg jij even uit wat we hier deden...

En de andere groep doet ons na:

En de POINT-er-sisters op de grond:

En toen nog een groepsfoto, en een afscheidfilmpje: the black stallion...

[size=99px]tja deze stond er al maar hij hoort er gewoon bij[/size]

En toen was het over....
    "Dromen komen uit..."

Aangemeld
    Feb 2005

Re: Verslag(je) Michael Grohmann cursus

TWEE knapperds:

ook TWEE knapperds

Dat poepeke moet wat extra aandacht

Driving game: Lolitha en Aramis

Follow the feel
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

Ziet er uit als een heel leuk én leerzaam weekend!
    note to self: change the mind, the body will follow.

Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2009

Hahaha, geweldige foto's! Ik ben net gedrogeerd... hihi

Blij dat je zo enthousiast bent Liesbet, en dat je plezier gehad hebt.
    Lindsey Nys

<!-- e -->Mail@pnh.at<!-- e -->
    <!-- w -->http://www.pnh.at<!-- w -->

3 en 4 jarige warmbloedmerrie te koop!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ja het was echt super gaaf! ook als deelnemer zonder paard heb ik echt genoten!!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Liesbet, wat een leuk verslag. Ik was al bijna vergeten wat we precies welke dag hebben gedaan.
    In mijn hoofd loopt het allemaal zo door elkaar.

Ik weet alleen nog heel duidelijk hoe blij ik ben met mijn wonderpaard.
    Alé, onze wonderpaarden want ze hebben het allemaal prachtig gedaan. Iedereen...

Geweldige foto's trouwens, fijn want ik zat er vol spanning op te wachten.
    Vooral die laatste dag was zo geweldig, met die oefeningen om elkaar te laten nadoen. Gelachen dat we hebben, mijn buikspieren deden er pijn van.

Die kop van Aramis. 1 oor op Emir, 1 oor op Lolita en die neus helemaal scheef getrokken. Geweldig!

Moeten we echt nog een keer doen.

Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

Liesbet(of iemand anders die het ook weet) , als je het hebt over echt spelen en dan ook over het gewoon uitvoeren van de 7 games, wat doe je dan anders bij het 'spelen'en het minder serieuze,? Wel nieuwsgierig .
    note to self: change the mind, the body will follow.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Ik ga even wat eye-openers neerpennen die voor mij héél belangrijk waren:

Mirroren en observation:
    Ik vond dat in eerste instantie echt héél erg moeilijk. Casandra is zoveel groter als ik en zet zulke grote stappen. Moest haar eigenlijk al héél vlug in een cirkel om me heen zetten.

Maar als we dan leerden om met die massaging te werken ging het echt véééééél beter! Ik kreeg al vlug flexi en ze liep mooi om me heen gebogen, haar aandacht volledig bij mij. Echt héél erg leuk! Ik heb ook het gevoel dat ik hier ook meer controle heb en we van hieruit kunnen werken naar verfijning.

Dat extreme spelen vond ik ook geweldig. Casandra vind change of direction echt super. Ik doe een draw, ze komt naar binnen en direct push ik op haar schouder. Vaak sprong ze in volle galop over naar de andere kant met de daarbij behorende prrrrttttt
    En al vlug was ze zo echt aan het kijken van: wanneer komt het, wanneer komt het en als 'k dan de draw deed vloog ze als een gek de andere kant op. Het was echt fantastisch om te zien.
    We hebben dan ook nog gespeeld met de bal. Vind ze echt zo'n fantastisch ding. Op een gegeven moment, dacht op dag 2 was ze het rijden ff zo moe da'k met de bal ging spelen. Ons doel: de bal de piste uit stampen en dat lukte hahahaha
    Daarna konden we weer verder met rijden en het ging gelijk een stuk beter.

De 3de dag was echt fenomenaal! Die oefeningetjes die we elkaar moesten geven waren echt geweldig en het bracht in ons allemaal het beste naar boven. Op het einde was het de bedoeling met je groepje een sideways te doen op de cirkel en al vlug kwam iedereen er met zijn paard bij en deden we met de hele groep samen diene sideways op de cirkel. Vond het echt zo'n machtig gevoel!

En als laatste die foto! GEWELDIG!!!!

Ik heb zooooo genoten van die drie dagen! Vind het echt super jammer dat ze al om zijn!

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

oooh ik hoorde trouwens van Dinky dat iemand een foto heeft van casandra tijdens change of direction waar ze op haar achterbenen stond en dat die zo gaaf was... wie o wie heeft hem? Ik wil em héél graag hebben!

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Dinky
    Fijn dit verslag!! Ik ga volgende week met Lins hier op wat stallen polsen en dan hebben we hier waarschijnlijk in oktober ook cursus. Na jullie verhalen heb ik er al helemaal zin in!!!
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

FOTOOOOOOOOOOOOOOO's

http://s76.photobucket.com/albums/j5/wi ... il%202009/

(ik hoop dat jullie het niet erg vinden da'k nog wat foto's hier en daar mee opgeslagen heb om mijn pc, vond ze gewoon TE geweldig!)
    Heb de hele map gewoon geupload!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Klinkt leuk en harstikke leerzaam!!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Bedankt voor de verslagen!
    Klinkt goed!!! Zo te horen was het een superleuke cursus.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Klinkt allemaal als pure fun en een fantastisch leerproces!!!!!!!!!!!!!!
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Aangemeld
    Feb 2005

als je het hebt over echt spelen en dan ook over het gewoon uitvoeren van de 7 games, wat doe je dan anders bij het 'spelen'en het minder serieuze,?
    Het is eigenlijk de bedoeling om zo wat 'op te warmen', zonder veel spelregels alleen zorgen dat je veilig blijft (dus op afstand) en dan is er catching the tiger, change of direction, draw... Het is niet de bedoeling dat alles 'perfect' wordt uitgevoerd maar dat je gewoon fun hebt.
    Ik vind niet dadelijk een goed voorbeeld op youtube, ik ga straks wat verder zoeken.
    "Dromen komen uit..."

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten