Ok een poging tot een verslag(je), en ik hoop dat de anderen aanvullen.
dag 1
You need to be a good follower
before you become a good leader...
Dat was eigenlijk de eerste zin die we tijdens de eerste theorie-les meekregen en waarmee we aan de slag gingen.
We startten op de grond:
-observe yourself
-observe your horse: vooral ademen, stapgrootte, waar kijkt hij na... en jij moet het mirroren
van de paddock naar de piste wandelen, in de piste wandelen, je paard observen...
Alles vanuit zone 3.
En dan is de bedoeling om zelf ook af en toe de leider te zijn , afwisselen paard leider, zelf leider...
Seven games spelen.
En dan was het pauze
Na de pauze weer theorie:
PLAY
Michael liet zien hoe je kan spelen met een paard, via zijn computer liet hij een aanta filmpjes zien van 'extreme' play. Hij vertelde erbij dat een paard dit nodig heeft, het mag allemaal wat minder serieus.
De paardjes erbij gehaald, de opdracht was eigenlijk net hetzelfde als de voormiddag maar we moesten echt spelen.
En vooral Utan liet merken dat hij er iets van kan. Ik deed ook wat meer spel (extreme play) en wat een eye-opener
daarna was mijn arabje veel beter bij de les: oortjes op mij gericht en hij zei letterlijk: vraag het maar, we konden een perfecte zijwaarts vanuit zone I .
Dan in het zadel: weer dezelfde opdracht eers volgen: balance point, peddle feet, move shoulders samen met het paard.
Fluidity = loose in your body
Daarna weer wat theorie:
-trot: pushing passenger, transitions, breath out
-canter: sit on your thumb boxing with music
dag II
lateral flexion before vertical flexion
Eerst theorie en daarna met de paardjes:
Je paard zijn lichaam losmaken, beginnen met ernaast te wandelen en waar we stress voelen masseren, al snel kregen we de hoofdjes omlaag, ook op de cirkel toevoegen, losmaken tot de hoofdjes laag komen. Het was knap te zien hoe Kim en Aramis dit deden. Sideways op de cirkel...
Shoulder control: when you lift up on the rein, you lift up the shoulder.
Do in your body what your horse needs to do in it's body.
Dit hebben we veel gedaan: simulation on the ground: en echt voor mij was dit zeeeeer leerzaam, geweldig hoe alles in mekaar paste...
En dan in het zadel, voorhand draaien, op de grond lijkt het simpel en de simulaties lukken, maar in het zadel was het toch nog niet zo simpel.
Michael wilde wat voordoen op een paardje, en hij heeft op Amir gereden, dat ging natuurlijk veel beter dan bij mij.
En er zijn een paar punten waar we nog aan moeten werken...
Na da Michael gereden had mocht ik er terug op, maar Amir vroeg een paar keer om te rollen. Put the relationship first dus afgezadeld en laten rollen: nu had ik de kans om te zien hoe de anderen het deden... En er waren echt prachtige dingen te zien...
dag III
Opdracht: zorg dat je in de piste bent om 9,00u, speel op de grond en als je voelt dat het OK is dan ga je in het zadel.
Amir en ik hadden een prachtige buitenpiste met enkele hindernissen dus daar hebben we ons even uitgeleeft 'play like a child'.
Daarna naar de binnenpiste opzadelen, voorhand draaien, wat inpulsion.
Pauze in het zonnetje.
Opdracht: in een groepje twee opdrachten (2 online en 2 in het zadel) verzinnen die de andere groep moest nadoen. Lins en Michael gingen goed opletten dat we niet in competitie gingen met mekaar.
Voor mij was dit echt WAUW plezier met mijn arabier, ik heb gelachen, het was gewoonweg genieten met een grote G...
Ik stel jullie voor de POINT-er-sisters
Nathalie leg jij even uit wat we hier deden...
En de andere groep doet ons na:
En de POINT-er-sisters op de grond:
En toen nog een groepsfoto, en een afscheidfilmpje: the black stallion...
[size=99px]tja deze stond er al maar hij hoort er gewoon bij[/size]
En toen was het over....
Bladwijzers