Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Actief Forumlid liene's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

Re: Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

lila, Daar heb ik zelf ook aan zitten te denken, maar de eigenaar van de ander wil er verder nog niets aan doen.
    Als er dan uit het huidschraapsel blijkt dat er toch iets aan de hand en ik laat haar daarvoor behandelen, krijgt ze het zo weer terug van de ander...

Ik zal het er nog een keer over hebben met haar?
    De beste manier om te betalen voor een mooi moment is te genieten.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Als blijkt dat die van jou wel iets heeft (schimmel/luis bijv), en de ander heeft dezelfde verschijnselen, dan zal ze er vast óók een schraapsel van willen maken. Jullie paarden hebben immers dezelfde plekken, toch?

Actief Forumlid cooper's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009

misschien is het mijt?
    Ik zou ook de dierenarts bellen kan ook gewoon een bacterie kunnen zijn !
    Ik ben benieuwd , veel succes !
    groetjes van brenda
    color=#4000FF]Behandel een mens en dier zoals jij zelf behandelt wilt worden![/color]

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door liene
    issiem, Evita heb ik gecontroleerd met een vlooienkam in het gebied om de kale plekken, denk dat ik er dan wel van uit kan gaan dat ze geen luizen heeft?
    vlooien zijn wel anders dan luizen. Tas had allemaal kale plekken, heb op die plekken zelf geen luis gezien. Tot ik heel heel heel goed in de manenkam keek en daar liepen ze (na heel lang zoeken).
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

Vandaag word de dierenarts gebeld om even langs te komen en te kijken wat het zou kunnen zijn!! Heb gisteravond toch nog even overlegt met de anderen en erop aangedrongen dat ik er toch wel graag een dierenarts naar wil laten kijken. Nu nog even afwachten wat hij ervan zal zeggen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door liene
    issiem, Evita heb ik gecontroleerd met een vlooienkam in het gebied om de kale plekken, denk dat ik er dan wel van uit kan gaan dat ze geen luizen heeft?
    vlooien zijn wel anders dan luizen. Tas had allemaal kale plekken, heb op die plekken zelf geen luis gezien. Tot ik heel heel heel goed in de manenkam keek en daar liepen ze (na heel lang zoeken).
    Daar had ik ook al gedacht, ik heb daarom ook extra goed in de manen en in de rand onder de manen gekeken. Ik dacht dat zullen ze vast wel een lekker warm plekje vinden om aan mijn paardje te knabbelen... Maar daar heb ik ook niets kunnen vinden.

Actief Forumlid cooper's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009

weet je al wat meer?
    groetjes van bren!
    color=#4000FF]Behandel een mens en dier zoals jij zelf behandelt wilt worden![/color]

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

Ja gelukkig hebben we de DA er wel bijgehad, en hij zei dat waarschijnlijk schimmel is en daar zijn we ze nu voor aan het behandelen. Gisteravond voor het eerst, maar ze vinden het maar niets. Kom je daar aanlopen met een niet al te fris ruikend goedje aan en dat moet dan op de kale plekken. Daar waren de paarden het niet mee eens.

Mijn stalgenootje had het helemaal zitten omdat die van haar niet helemaal mee wilde werken, en ze liep weg na een flinke ruzie met haar paard. Ging er nogal hard aan toe en had de rillingen over m'n rug lopen.

Gelukkig heb ik ze alledrie wel kunnen behandelen want mijn stalgenootje vond dat de hare rijp was voor de worst en toen heb ik maar aangboden haar paard verdre te behandelen. Kan het denk ik niet aanzien als hij weer een paar trappen krijgt.

Met Evita ging het heel goed Ik heb wel drie keer de wei doorgelopen om alles er op te krijgen, ik heb het idee dat ze het erg spannend vond maar ook wel weer erg lekker als er aan je gekriebeld wordt. Nu maar hopen dat het er ook beter van wordt

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Het lijkt erg op schurft mijt. Monty heeft het ook. Heb hem nu 3x behandeld met Sebacil. Het helpt nog niet echt waarschijnlijk omdat zijn stal nat is ( wij hebben soort potsysteem met vlas, er wordt steeds nieuw vlas op gegooid...). Zodra ze helemaal buiten blijven ga ik hem weer behandelen.

Hoop dat je paard er snel vanaf is!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Bij Shanna ontdekte ik afgelopen weekend ook een kale plek bij haar manen.
    Ik wacht even af of het door het schuren komt vanwege de zomervacht.
    Achter haar voorbenen had ze ook een rare vorm van rui (ik plukte haar zomaar bijna kaal, en de huid was wat schilferig). Maar het kan best zijn dat die huid gewoon verstikt is door de warmte. Gisteren zag het er al beter uit.

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

sandra, Mijn verzorg paard heeft ook last van wat jij omschrijft en vooral dat op de benen die kun je dan echt bijna kaal plukken/poetsen, haar heb ik ook nalaten kijken door de DA. i.v.m. met de dracht enz. gelukkig is alles gezond en heeft ze geen last van de schimmel.

Bij Evita begon het ook langs de manen en achter de oren daar dacht ik ook eerst aan de rui en schuren. maar toen ik onder haar kaken keek schrokik wel daar zat gewoon helemaal geen haar meer op!

Ik vind het bij Evita ook erg moeilijk om te zien welke plekken nu van de rui komen en welke van de schimmel. Ik heb haar gisteren weer behandeld en heeft toch weer wat nieuwe plekken, o.a. op haar lies en in de holte achter het voorbeen maar dat is ook zo'n plek waar ze zichzelf kan kaal bijten. We gaan het nu nog een keer behandelen, de "oude" plekken zijn al mooi aan het genezen

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Goh Liene....! Toch goed dat je de DA erbij hebt gehaald. Misschien voelen de paarden al snel dat dat stinkende spul er is om ze te helpen.....hoop ik dan....Goed van je dat je zo goed EF bent dat je zelfs het paard van de stalgenoot kan behandelen (jammer toch dat sommige bazen zo'n kort lontje hebben, dan komt de ware verhouding aan het licht....). Rustig aan, volhouden. Knap van je!

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

lila, Dank je wel..... zo af en toe is het wel fijn om dat eens te horen!!!!
    Ik behandel haar paard ook alleen omdat het paardje er ook niets aan kan doen dat zij een mens heeft met een erg kort lontje!

Gisteren had ik wel erg veel moeite om het halster om te krijgen. Ik dacht nog kun je zien hoe snel ze het weten dat het halster om krijgen betekend dat er iets minder leuks gaat gebeuren. Zo af en toe geef ik haar de aandacht die ze niet echt krijgt van haar baasje en je kunt dan ook echt zien dat ze het allemaal wel erg lekker vindt.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten