Ben wel benieuwd hoe het nu met de mok gaat, heeft de behandeling effect??
Ben wel benieuwd hoe het nu met de mok gaat, heeft de behandeling effect??
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
de kuur had effect amar nog geen week erna was het weer terug. Nu is het op zijn ergst...op zijn achterbenen zitten ook allemaal bobbeltjes van binnen uit.
Silverlinde laten komen en we zijn vandaag weer begonen met dezelfde kuur en morgen krijg ik nog 2 extra dingen erbij. (ben ff vergeten wat het was)
Over 4 weken zou er verbetering moeten zijn dus we wachten af.
Hoi,
Ook mijn paard heeft op dit moment mok / rasp. Hij heeft het gekregen 1 dag nadat hij op een nieuwe wei was gezet ( die 3 weken flink had kunnen groeien na grote kunstmest gift ). Ook zijn weidemaatje kreeg op dezelfde dag mok......
Het begon in de periode dat het zo ontzettend droog was overal.
Beide zijn geen koudbloeden en hebben dit nog nooit eerder gehad.
Mijn paard krijgt 250 gram krachtvoer per dag ( laag in zetmeel en suikers ), weidegenoot krijgt helemaal geen krachtvoer. Beide hebben het alleen op de witte delen bij de benen. Mijn paard aan 3 benen, weidevriendje heeft maar 1 wit been.
Brok kan bijna de oorzaak niet zijn ( denk ik ).
Schimmel of bacterie bij allebei op 1 dag is ook wel heel toevallig.
En ook lever en nierproblemen die zich uiten op 1 dag ?????
Wat denken jullie als oorzaak ?
Ik zit te denken aan de oorzaak : de wei misschien in combinatie met veel zon(nebrand) en eten van klaver.
Kunnen ze ook door het eten van witte klaver mok krijgen ?
Caira gebruik jij drainage compositum EN chavadonyll tegelijk ?
Ik heb sudocreme met droogzetters gebruikt, maar het komt gewoon weer op een andere plek terug.
Nu 2 keer gewassen met betadine scrub en daarna droogzetter erop. Er is nu op diverse plekken een nieuw roze velletje te zien. Moet ik dat nog insmeren om te beschermen tegen oa de zon ?
Inwendig geef ik hem nu drainage compositum en eenmaal per dag een thee van brandnetel en paardebloem.
Groetjes,
Maris
Wij hebben ook een paardje gehad met mok en de Hoefsmit zei: 'je moet die korsten eraf trekken (dat gaat een beetje bloeden maar dat kan geeen kwaad) en dan zalf opsmeren want anders zal dat NOOIT genezen'!!
Dat was zijn 'advies'!
wij hebben dan toch besloten om dit niet te doen want het paard trok al zijn been weg als je er nog maar aan kwam en dus zagen wij er niet veel voor om zijn korsten af te trekken!
Wij hebben toen een tip gekregen van een mevrouw om speciale 'mensen' zalf te gebruiken en dit goed aftedekken met een bandage of zo!! (ik weet de naam er niet meer van maar ik zal die opstruren zodra ik iets meer weet!!)
Dat HEbben wij dus gedaan voor een paar weken en nu is zijn mok verdwenen!
mijn vriendin doet er geen nieuwe zalf meer op en ik heb de indruk dat het niet terug komt!
grz
sharona
@ Maris:
Bij paarden die daar gevoelig voor zijn kan het eten van (veel) klaver idd voor mok zorgen. Bron: http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefpro ... s/mok.html
DUs klaver zou de oorzaak kunnen zijn ....... zie ik opeens gisteren dat in mijn dure ,speciaal voor huidgevoelige paarden brok rode klaver zit .....![]()
Ik weet niet of rode klaver hetzelfde effect geeft als witte klaver. Echt geen idee.
Misschien even googelen? Zo kwam ik ook aan bovenstaande link.![]()
Rode klaver wordt als oorzaak genoemd, en ook zoete klaver ( maar hoe die eruit ziet ??)
Wei is nu "opgegeten", nu maar hopen dat het nu beter gaat met de mok/rasp. Inmiddels heb ik wel chevaldonyll besteld. Want de plekken genezen wel ( mooi nieuw roze velletje ), maar aan de randen gaat het dan langzaam verder.
Bij zijn speelmaatje zijn de korsten er nu af, maar het ziet er niet mooi uit.![]()
Bladwijzers