Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 53

Topic: HELP! Mok!

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

HELP! Mok!

Max onze jaarling fries heeft alweer flinke mok. Droge mok.
    Ik ben zelf nog niet bekent met mok dus heb er wel al veel over gelezen vandaag maar ik lees zoveel!!!

Hij staat nu op de bestrating en kan op de wei..is niet veel modder...iig niet waar hij in wegzakt.

Wat moet ik doen? Ik lees wassen met betadine, of teetrea..ik lees over mokthee..pilletjes..uierzalf..dan de kruiden die quinzy heeft gebruikt..

Ik ben nu geadviseert er ff niks mee te doen..met een zachte borstel de loszittende korstjes er eventueel afborstelen en verder ff afwachten. Maar dit voelt niet fijn..lijkt me ook niet fijn voor max die er graag in bijt omdat het natuurlijk jeukt!

En dan nog...de korsten..moet ik die lekker laten zitten of toch eraf halen en wat is dan de beste manier hiervoor?

hier een foto van 1 van zijn mokvoetjes..

Actief Forumlid caira's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2009

Re: HELP! Mok!

Hier een mok 'expert' nou ja expert, met een merrie die al 10 jaar chronische mok heeft heb ik alles al wel gezien en gedaan. Mijn eerste en belangrijkste vraag is: wat is de voeding van dit paard? En is er al een afschraapsel gemaakt om te kijken of het geen schurftmijt is?
    Stal Anam Cara

Aangemeld
    Oct 2005

hij heeft net schurftmijt gehad. Maar idd hier hebben ze niks van genomen. Voeding is hooi(voordroog? moet ik vandaag navragen) en mais...met dat laatst heb ik ook mijn twijfels bij.

Ja, andere mok-expert meldt zich.

Enya heeft het al sinds ze er hier mee kwam.

zit het in de kootholten of hoger? Ik zou zowieso beginnen met sprayen met sebacyl (tegen mijten).
    1ml sebacyl op 1 ltr water in plantenspuit. Goed inspuiten, masseren tot het door- en door nat is. Om de dag herhalen tot 4x.

Daarna beginnen met mokbestrijding. Die bestaat er vooral uit dat je de korsten soepel maakt. Dus iedere dag insmeren met een crêmpje waar je van houdt. Sudocrême, vaseline..
    Ikzelf maakte altijd zelf een crême met zwavelbloem (verkrijgbaar bij DA drogist in Venray) met babyolie. Dit werkte bij Enya het best. Dit papje smeer je er 10 dagen lang, iedere dag op. De huid wordt soepel en geneest. De korstjes die los hangen mag je er gewoon uit kammen, wat vast blijft moet je er niet aftrekken! Zogauw de huid geneest vallen de korstjes er vanzelf af.

Dan zou ik ook iets gaan doen aan de inwendige reiniging. Groene leem kuur, Drainage Compositum, of zo'n kruidenkuur van huppa (niet allemaal tegelijk).

Sukkes!

Aangemeld
    Oct 2005

aah thnx!! Vandaag komt de da toch voor diesel en die wilde ik meteen even naar max laten kijken. Sebacil is hetzelfde als neocidol he? Daarmee issie pas ingesprayed toen hij schruftmijt had. Dan gebruik ik anders gewoon dat..ik had namelijk begrepen dat het hetzelfde werkt maar dat het net is wat er op de markt is?

Geen idee, ik werk altijd met sebacyl. Maar vraag de DA als die vandaag komt? Die weet het wel.

Aangemeld
    Feb 2009

ik ben niet zo weg van neocidol, ik vind het veel minder goed werken.
    Stal Anam Cara

Weet niet of het al gezegd is

maar in lauw water met een vaatwas tablet werkt SUPER sophie had ook hele ernstige mok en het is helemaal weg

Actief Forumlid diana's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    54

Sebacil werkt bij Binkie heel goed !
    Hij heeft regelmatig last van schurftmijt en mok.

Diana
    ** Relax, we komen er wel**
    Voor meer over binkie http://nh.eyeweb.nl/

Aangemeld
    Oct 2005

da zei..liefst scheren dan met betadineshampoo korsten losweken en verwijderen..dan goed drogen..desnoods met een fohn en dan mokzalf erop en droog houden.

Nou..dit klinkt niet fijn...ook niet de korsten helemaal verwijderen...Ik denk er nog een nachtje over en anders volg ik trea's advies op.

Aangemeld
    Feb 2009

Heeft hij een afschraapsel gemaakt? Om te kijken welke bacterie of mijt het is. Heeft hij een bloedonderzoek gedaan om te kijken of het van binnen uit komt?
    Stal Anam Cara

Wij hebben Senna zijn benen (ook een fries) ook helemaal geschoren.
    Hij had een soort exeem, en dan ernstige mok, de DA heeft een zalfje gegeven tegen de exeem en mok, maar weet de naar er niet van.

xXx Anke

senna,venus en kenzy

[quote="peaches"]da zei..liefst scheren dan met betadineshampoo korsten losweken en verwijderen..dan goed drogen..desnoods met een fohn en dan mokzalf erop en droog houden.

Nou..dit k]

Troost je..
    dat zei mijn DA ook toen hij Enya 9 jaar geleden kwam keuren. Ook zei hij dat we dit paard beter konden terugbrengen (mits er nog garantie opzat), want dit kwam noooooit meer goed.
    We volgden zijn advies op en brachten Enya netjes terug naar Enschede.
    Terwijl we nog wat rondliepen en naar de andere tinkers keken (ivm een eventuele ruil) kwam de 'tinker-da', die daar de dieren behandelde. Hij heeft me het 'recept' voor de sebacyl en zavelbloembehandelingen meegegeven. Zodoende namen we geen andere tinker, maar gewoon Enya weer mee terug naar huis.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Ik heb niet heel veel ervaring met mok maar ik wil je wel even attenderen dat mok altijd van binnenuit komt.

Een reinigingskuur is zeker een goed idee maar weet ook dat die is om de organen te ondersteunen....de organen worden aangestuurd door het zenuwstelsel en als daar een blokkade zit kan het orgaan niet goed worden aangstuurd en zal het dus onvoldoende blijven functioneren....reinigen heeft dan wel baat maar is niet blijvend.

Een algehele checkup is dus wel de meest grondige manier van reinigen....ene osteo of chiro kan het zenuwstelsel resetten en dan kan er gekeken worden waar de blokkades zitten en met welke organen dit in verband staat...dmv een meting kan dan gekeken worden of de magnetische waarden ook overeenkomen met het onderzoek.

Dan kan er voor Max een speciale reinigingskuur komen die aansluit bij zijn problemen...

Wij hebben erg goede ervaringen met Annemarie Nijhof van Beterdier maar er zullen vast ook anderen zijn!!!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    Feb 2009

Ik wil niet eigenwijs zijn maar ik wil even 1 kanttekening plaatsen bij het verhaal van anroomy.

Er zijn 2 mogelijke oorzaken. De eerste is een bacteriele, dus uitwendige infectie
    De andere is idd een inwendige. Zie de mok dan als een soort exceem, er zitten teveel afvalstoffen in het lichaam. De snelste weg is dan via de benen eruit.

Bij mijn merrie was de oorzaak JKK in combinatie met zwaar bemest land. Ze is volledig doorgemeten door Annette de Vogel. Nu geef ik haar soms preventief Drainage compositum icm de kruiden van Chevalcare. Bij de minste kortsjes zie je dat deze behandeling werkt en worden de benen snel weer glad.
    Stal Anam Cara

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten