Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: mijn paard melken??

mijn paard melken??

hey,

Ik heb een 'probleem'
    Mijn merrie Aliyana is niet zwanger en heeft de symptomen ook helemaal niet van een zwanger paard maar toch staat haar uier dik en komt er geregeld melk uit.

Ik heb haar al 2keer gemolken maar nu heb ik horen zeggen dat dit eigenlijk niet zo goed is omdat het anders gestimuleerd word en ze zo nog meer melk aanmaakt.

Zou het kunnen door de ruinen in de weide die soms haar eens dekken? Zou ze mss het gevoel hebben dat ze zwanger is geraakt en daardoor melk aanmaakt?

Ik hoop op reacties want ik weet echt niet wat ik moet doen!

mvg

Sharona

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Re: mijn paard melken??

Hoe meer je een paard melkt, hoe meer je inderdaad de melkgift stimuleert. Zou er verder niks aan doen, maar wel in de gaten houden dat het uier niet warm wordt en harde delen krijgt

Over de oorzaak kan ik je helaas niet verder helpen.

Succes met je verdere zoektocht

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Sharona
    hey,Sharona
    Kan je jezelf eerst voorstellen in het voorsteltopic ?
    Dat is een goede gewoonte op dit forum,
    die we er graag inhouden. Zeker als iemand vragen gaat stellen
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

En wat als ik haar toch zou willen verder melken? zou dat kwaad kunnen?
    mss dat ik dan de melk kan gebruiken of zo!

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door bikkel16
    Hoe meer je een paard melkt, hoe meer je inderdaad de melkgift stimuleert. Zou er verder niks aan doen, maar wel in de gaten houden dat het uier niet warm wordt en harde delen krijgt

Over de oorzaak kan ik je helaas niet verder helpen.

Succes met je verdere zoektocht
    [size=99px]Ik ben een van de gelukkige mede-mensen van het desbetreffende paardje [/size]

Hmm sowieso zullen we de DA er eens moeten bijhalen.. Om de oorzaak te achterhalen.
    Maarreh, mijn eerste gedacht was ook van, afblijven!! want zo stimuleer je idd alleen maar de aanmaak van nieuwe melk.
    Maar ik hoorde toen dat, als je niet melkt, de uier ontstoken kan geraken ofzo
    Als de uier warm wordt en harde delen krijgt, zijn dat dan symptomen van een ontsteking?
    Nuja, we houden het iig in de gaten, ben toch van plan om de DA eens op te bellen.

Bedankt voor de informatie trouwens!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Bij een mens zijn de symptomen van een borstonsteking inderdaad harde stukken en warmte. Die harde stukken zijn dan vaak weg te masseren, in combinatie met warmte (bv een douche).
    Het bellen van de DA lijkt me nooit kwaad kunnen. Melken lijkt me zeker niet handig.
    Started!

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Toen ik in september 2007 mijn nieuwe pony Amber met haar veulen bij Kabriche neerzette nam Kabriche de moederrol over van Amber en ging ze ook melk geven!!

Toen ik Amber en Kabriche ging verhuizen naar Vroomshoop heb ik het langzaam afgebouwd.... Dus dat jij denkt dat ze zelf 'denkt' dat ze drachtig is geloof ik wel.... Maarja ik ben geen DA, dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen en laten checken door een DA.

Succes!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ervaringsdeskundige van mensenmelk meld zich: harde delen kan ook een volle uier betekenen hoor. (ik heb zo vaak harde delen die weg te masseren zijn). Uierontsteking geeft (bij mensen) ook hevige koorts als symptoom. Heb je al getempt?

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Uierontsteking geeft ook harde delen in de melk (Denk aan gele vla).
    Het kan inderdaad zijn dat ze uierontsteking krijgt als je haar niet melkt, maar normaal gesproken droogt het uier vanzelf op.
    Met harde delen in het uier bedoel ik een compleet gedeelte hard. Bij koeien kan 1 kwartier ontstoken zijn en de rest niet.
    Ze kunnen van uierontsteking heel erg ziek worden, dus goed in de gaten houden en misschien adviseert de da wel droogzetters.

Succes (ben wel benieuwd wat de da ervan zegt.

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Bedankt. En ik ook!
    De DA bellen staat op mijn 'to do-lijstje' voor morgen.
    Ik laat jullie weten hoe hij erover denkt!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Bladwijzers

Forum Rechten