Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 53

Topic: HELP! Mok!

Re: HELP! Mok!

en ik weet niet in hoeverre mok en rasp bekend staan als genetisch overdraagbaar.
    Ho-ho.. ik zeg niet 'genetisch overdraagbaar' Ik zei; 'iets genetisch'.
    Zoiets als mensen met psoriasis, hooikoorts.. het defect zit al in de genen, maar vervuiling en slechte voeding (is dus ook vervuiling) maakt het erger. Zoiets.
    Is trouwens ook maar een theorie. Er zijn nog zoveel vraagtekens omtrent welvaartsziekten, ook bij paarden.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

haha precies...Ik roep dus ook maar wat want hoever dat kan gaan heb ik geen idee van....
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

ja vandaag gewassen met teatreeshampoo..goed geweekt en wat los zat verwijderd...goed droog gewreven en zojuist ingesmeert met vetramil. Maar ehm tja..ik had ene grote tube verwacht maar t was amar een tubetje van 10 gr..waar ik dus net 2 achtervoetjes mee kon insmeren. Die zijn ook het ergste..voor is al heel aardig ana het verdwijnen..we gaan nu over op babyolie...en kijken het ff aan.

@trea had jij ergens grote tubes vetramil vandaan ofzo..of sloeg je tig van die kleine tubes in?

Bij de paardendrogist hebben ze ook grotere.

Aangemeld
    Oct 2005

ja van 30 gr waar ik dan 3 keer mee kan doen voor 18,95 ik vind het best veel!

Gister dus gewassen en vetramil erop! Dat werkte al goed zeg! Vanmorgen babyolie erop gedaan en toen merkte ik dat voor bijna niks meer zit en achter zitten de korsten flink los..

Kan ik gewoon met babyolie doorgaan of zal ik toch nog die vetramil bestellen?

Kijk het anders gewoon even aan met de olie? Als het weer meer wordt, of slechter eruit gaat zien kan je altijd nog nieuwe vetramil bestellen.

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Hier ook ervaringsdeskundige mijt/mok.
    Als het in Max' geval inderdaad om mijten gaat, behandel dan eerst met sebacil (verkrijgbaar via je DA) om de mijten weg te krijgen. Daarna kun je de mok gaan aanpakken. Kan van binnenuit en van buiten.
    Als je alleen de mok gaat bestrijden en de mijten blijven zitten, is het niets anders dan symptoombestrijding, de mijten zullen de huid blijven aantasten als het ware. Succes hoor, is geen pretje!
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Aangemeld
    Oct 2005

Max heeft weer flinke mok. We gaan zo zijn benen weer uitkammen en daarna wassen met treetrea shampoo en de cure mok pillen eens aanschaffen. Ook gaan we nu een plukje haar opsturen om te kijken of we de oorzaak kunnen vinden.

Actief Forumlid caira's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2009

cure mok pillen heb ik 2 jaar gebruikt, geen verbetering.

Mijn merrie heeft wel vreselijk veel baat gehad bij de mok thee van cheval care
    Stal Anam Cara

Aangemeld
    Oct 2005

we hebben de silverlinde gebelt en daar krijgen we een reinigingskuur van waaronder groene leem zit en een soort olie voor dagelijks erop te smeren die heet silkoot. Over 2 weken zou het weg moeten zijn.

Aangemeld
    Oct 2005

dit is het linkerachterbeen wat het ergste is met ook een wondje. Ik heb de haren toch wat afgeknipt zodat ik er beter bijkon.

Ik wil elke dag wat foto's maken om te zien of er verbetering in komt.

Aangemeld
    Oct 2005

vandaag een reinigingskuur van de silverlinde binnen gekregen.

het heet vertargil en is dus een kuurwaarin zit 750 gram groene leem, 5ml jeneverbeslie en 30 ml silsterk (teatree, citroenolie,biologische honing)

dit moeten we 14 dagen geven

1 maals daag 1 eetlepel groene leem
    1 maal daags 1 druppel jeneverbes
    2 maal daags 10 druppels silsterk

dan hebben we nog silkoot gekregen voor uitwenidg gebruik wat we dus op de benen zelf moeten doen. we beginnen er morgen mee en ik zal bijhouden hoe dit verder gaat.

Forumlid eevie86's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2009

Lekker naar het strand gaan en lekker in de zee gaan lopen is erg goed, tenminste dat heb ik wel eens gedaan met een
    paard die last had van mok en dat werkte toen prima.

Aangemeld
    Oct 2005

nouja wij wonen in zuidoostbrabant dus dat lijkt me helaas geen optie.

Forumlid eevie86's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2009

nee dan word het lastig niet gekeken waar je woonde sorry. maar succes dan maar hoop dat het goed komt.

Bladwijzers

Forum Rechten