Hallo!
Ik had een vraagje, haha!Ik ga er gewoon maar even vanuit dat iedereen Amon kent, over het algemeen erg leftbrained, afwisselend extrovert en soms wat introvert. De laatste tijd rijd en speel ik veel op het veldje naast onze stal, omdat de bak bestaat uit strand/duinzand, en dus niet te rijden is als het een paar dagen droog is geweest.
Nou is dat veldje echt ideaal, ik denk ongeveer de grootte van een voetbalveld, dus dat is best lekker om even de beentjes te strekken, haha! Vooral omdat Amon galop op de volte soms nog wat lastig vindt, is het heerlijk om gewoon een stuk rechtuit te kunnen galopperen, het gaat nu echt al een stuk beter (en goeie oefening voor mij: recht blijven zitten en Amon zo recht houden).
Maarrrrr, wat ik zo vreemd vind, is dat hij op dat veldje soms gewoon echt niet te houden is, zo enthousiast wordt ie! Oren d'rop, nek d'rop, en gewoon die benen maar laten gaan! Ik moet af en toe echt mijn ors erin gooien om hem te laten stoppen, hij vergeet gewoon dat er ook nog een normale rem op zit..![]()
Het is niet dat hij op de vlucht gaat, maar gewoon, lekker even een stuk hardlopen, haha! Terwijl hij in de bak nooit zulke uitspattingen heeft, dan blijft hij over het algemeen vrij 'mat', loopt wel, en laat zich ook wel motiveren om lekker actief te lopen, maar gewoon met een hele andere instelling op dat veld.
Het lijkt dus, alsof hij een stuk extroverter wordt op het veldje, hij heeft ineens onwijze zin om te lopen, zich te laten zien, etc. Hetzelfde eigenlijk op wedstrijd, twee weken terug, toen was hij ook zo enthousiast ineens!
Het is dus geen probleem hoor, ik vind het heerlijk dat hij door zichzelf ontdekt hoe leuk bewegen eigenlijk is, en dat je er niet alleen máár moe van wordt![]()
Maar, ik vroeg me dus af, kan extroversie (of, wat zou het eigenlijk zijn?) veranderd worden door de omgeving, constant op dezelfde manier?
Liefs, Joyce
Bladwijzers