Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 35

Topic: paard snachts op stal;is dat nu echt zo erg???

Re: paard snachts op stal;is dat nu echt zo erg???

en ik twijfel juist door naar mn gevoel te luisteren,mijn gevoel is heel dubbel namelijk.
    aan de ene kant zegt het;dat paard hoort lekker buiten,en aan de andere kant voelt de stal toch ook wel goed.

ze staat ook savonds aan het hek te klieren als het tijd is om naar binnen te gaan,ze gaat dus graag naar binnen,krijgt daar ook haar lucerne en granen,dus misschien dat dat een van de redenen is waarom ze naar stal wil.

ben net nog even bij haar geweest,ze stond net een half uurtje op stal,stond te schrapen,met haar hoofd te zwaaien en rondjes te draaien,kortom,ze was het alweer zat en wilde er al weer uit.
    misschien deed ze wel zo omdat ik er was en ze aandacht wilde,maar ik kreeg toch sterk de indruk dat ze liever buiten zou zijn.

wat denken jullie,stel.... ik ga ervoor kiezen om haar snachts buiten te laten...

van een kennis kan ik een shetlandertje overnemen,beestje kan ook altijd weer terug,dus komt eigenlijk te leen.
    zo kunnen we zien of het klikt met de paarden,en als het toch niet werkt om ze buiten te laten kan de shet altijd weer terug naar zn eigenaar,wat dat betrefd is het het proberen waard....

maar hoe denken jullie dat dat zal gaan?stel er loopt een kudde in de paddock van 5 paarden,3 gaan er naar binnen,2 blijven er buiten,zouden ze dan niet heel erg gaan roepen naar elkaar?of zou dat alleen de eerste paar keer zo zijn misschien?
    wat denken jullie?ik ben bang dat het opsplitsen van de kudde betekend dat je nogal veel onrust krijgt.

verder loop ik tegen het probleem aan dat ik een stal tekort kom als ik er een shet bij zou zetten.
    dus stel dat ze wel eens naar binnen moet,waar moet de shet dan heen?aan de andere kant......wat is nou een reden waarvoor ze echt naar binnen zou moeten?
    er is geen schuilstal buiten,paarden staan wel aardig uit de wind,en er staat een grote wilg waar ze zomers de schaduw onder op kunnen zoeken.

pfff het blijft moeilijk om de juiste keuze te maken,maar ik ben toch wel benieuwd waar jullie voorkeud (in deze situatie) naar uit zou gaan.

Actief Forumlid caira's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2009

Wanneer gaan alle paarden het land op? Hier staat alles al weer een maand 24/7 buiten.
    Stal Anam Cara

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    50
    Dagboek Berichten
    7

Is er in die paddock een verhard stuk en hoe blubberig is het in de winter?

Als er geen verhard stuk is zou ik er zelf voor kiezen om te blijven waar je staat tot je een betere 24x7 buiten plek kunt vinden.

er is geen verhard stuk in de paddock,paddock blijft wel goed bij nat weer,wordt geen baggerzooi,wel hier en daar een plas erin.

de paarden gaan voorlopig het land nog niet op,land moet eerst nog opgeknapt worden,paddock is vorig jaar aangelegd en het hele land is stuk gereden,voorlopig blijft het dus bij enkel de paddock,ik hoop er wel op dat dit zeer binnenkort dag en nacht gaat worden,maar we mogen dit zelf bepalen,staan er met zn 3en,dus we moeten het er wel over eens worden,en anders zou mn paard dus in zn uppie buiten kunnen blijven,met eventueel een shet erbij.
    weidegang zit er voorlopig nog niet in,maar de paddock is wel ruim,ongeveer 600m2.

Actief Forumlid cooper's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009

Meid ik denk dat je het gewoon hartstikke goed doet, er zijn maar weinig mensen die hun paard dit kunnen bieden, en zullen stik jaloers zijn als ze dit lezen!
    Mijn shet staat ook 24/7 buiten met een grote schuil stal en coop gaat uit zichzelf vaak lekker binnen staan snachts, alleen kan hij daar zelf voor kiezen, de rest van de stal paarden bij ons staan de hele dag buiten in de padock en sŕvonds naar binnen , nou ik zie ze allemaal gelukkig hoor!
    Dit is dan ook de enigste stal rondom den haag waar ze zo lekker buiten allemaal staan de hele dag!
    Dus ik denk dat jij je druk maakt om niks, ik vind het wel belangrijk , mocht je besluiten om he 24/7 buiten te zetten dat je wel een schuilstal moet hebben!
    En laat andere mensen maar praten , jij weet wel of je paard gelukkig is of niet!
    groetjes van bren!
    color=#4000FF]Behandel een mens en dier zoals jij zelf behandelt wilt worden![/color]

Actief Forumlid caira's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2009

Joh dan zou ik vragen hoe de rest erover denkt. Nachten zijn nu prima, ze kunnen makkelijk buiten blijven
    Stal Anam Cara

denk dat dat er voorlopig niet inzit,de dekens zijn nog maar net afgegaan,en ze houden de paarden daarom liever snachts nog binnen voorlopig.

Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2009

Hoi, nee hoor, is helemaal niet zo erg, het wordt erg als de mensen gaan denken dat
    het slecht is voor de gezondheid van hun paard als ie 24 uur buiten staat.
    Maar dat oe jij niet denk ik, en je paardje kan 12 uur buiten, niet al te slecht he.
    Lindsey Nys

<!-- e -->Mail@pnh.at<!-- e -->
    <!-- w -->http://www.pnh.at<!-- w -->

3 en 4 jarige warmbloedmerrie te koop!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door cooper
    Meid ik denk dat je het gewoon hartstikke goed doet, er zijn maar weinig mensen die hun paard dit kunnen bieden, en zullen stik jaloers zijn als ze dit lezen!
    Mijn shet staat ook 24/7 buiten met een grote schuil stal en coop gaat uit zichzelf vaak lekker binnen staan snachts, alleen kan hij daar zelf voor kiezen, de rest van de stal paarden bij ons staan de hele dag buiten in de padock en sŕvonds naar binnen , nou ik zie ze allemaal gelukkig hoor!
    Dit is dan ook de enigste stal rondom den haag waar ze zo lekker buiten allemaal staan de hele dag!
    Dus ik denk dat jij je druk maakt om niks, ik vind het wel belangrijk , mocht je besluiten om he 24/7 buiten te zetten dat je wel een schuilstal moet hebben!
    En laat andere mensen maar praten , jij weet wel of je paard gelukkig is of niet!
    groetjes van bren!

ik weet dat ik het best goed doe,maar ik betwijfel of het ook goed genoeg is voor mn paard.
    ze is zo ontzettend bewegelijk,en toen ik gisteravond op stal kwam stonden ze net een half uurtje binnen,en ze was al zo ontzettend onrustig,dat ik me dus weer af ging vragen of dit nu wel de juiste keuze is,en of ik haar toch niet beter buiten kan laten snachts,dan wel met een shetje erbij natuurlijk.

ik ga eerst eens overleggen waneer mn stalgenoten ze snachts buiten willen gaan laten,het is nu best zacht snachts dus dat kan makkelijk.
    als dat al binnenkort is dan wacht ik dat af,maar als ze van plan zijn om ze voorlopig binnen te laten snachts dan ga ik toch rondkijken voor een gezelschapsbeessie.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

ik zou die leenshetlander regelen!
    Ik heb er zelf ook een tijdje een gehad, voor als ik met 1 paard weg ging en de andere achterbleef op de wei. Het was dan vaak even rennen, maar nog voor ik met de trailer de bocht om was, stond damat alweer stil te grazen.
    En dit ging elke keer iets beter.
    Zéker als het elke dag gebeurd kunnen (de meeste) paarden er prima aan wennen dat de kudde 's avonds gescheiden wordt.

heeft je paard wel is vaker op stal gestaan ? als ze altijd buiten heeft gestaan is dit een hele verandering he vergeet dat niet.. een stal is klein en ze kunnen er vaak net in draaien..

als sophie op vakantie even om nood redenen op stal moet.. dan is dat een heel gedoe, daarom doe ik vaak eerst de stal laten bekijken en snuffelen en dan gaat wel goed maar rustig word zij nooit..

Mijn andere kleine muts kent ook geen stal althans dat ik weet.. zal haar nooit zo op een of andere dag op stal zetten..

Actief Forumlid cooper's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009

kijk als je paardje onrustig is op stal dan zou ik kiezen voor de leen shet, want dan geeft hij eigenlijk al aan dat ie eruit wil!
    maar ik vind wel dat ie moet kunnen schuilen!
    veel succes ermee hoor!
    color=#4000FF]Behandel een mens en dier zoals jij zelf behandelt wilt worden![/color]

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door berlingo
    ik twijfel omdat ik weet dat het altijd beter kan,en omdat ik het beste voor mijn paard wil.
    Als je écht het beste wil, moet je jouw paard de komende 1,5 jaar lekker naar een opfok sturen .

Waar hij als 2,5-jarige eigenlijk thuishoort, in plaats van op modderweitjes en minipaddockjes...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Berlingo
    de paddock is wel ruim,ongeveer 600m2.
    600m˛=30m x 20m en dat is echt te weinig voor een opgroeiend paard
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Els haha en in een opfok lopen ze niet in modder weitjes ??

in de meeste opfokken worden paarden met grote hoeveelheid in van die grote hokken gestopt en een keer per dag losgelaten in een grote modder poel die ook niet al te groot is.. tenzij je een opfok heb waar ze 24/7 buiten lopen op een groot weiland van genoeg hectares..

heb zelf een 2 jarige maar die zal nooit of te nimmer in opfok komen, komt ook door mijn eigen slechte ervaring wat ik heb meegemaakt..

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    53

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    in de meeste opfokken worden paarden met grote hoeveelheid in van die grote hokken gestopt en een keer per dag losgelaten in een grote modder poel die ook niet al te groot is.. tenzij je een opfok heb waar ze 24/7 buiten lopen op een groot weiland van genoeg hectares..
    Het eerste wat je noemt is het woord opfok niet waardig.
    Het tweede wel. En ik neem aan dat dat Els' idee is van een opfok.

Overigens zou ik een 2,5 jarige ook niet in een paddock van 600 m2 willen hebben, of daar nou een shet bij staat, 4 andere paarden, 's nachts op stal of dag en nacht buiten...Ik ben het met Els eens dat dit veel te weinig ruimte is.

Bladwijzers

Forum Rechten