en ik twijfel juist door naar mn gevoel te luisteren,mijn gevoel is heel dubbel namelijk.
aan de ene kant zegt het;dat paard hoort lekker buiten,en aan de andere kant voelt de stal toch ook wel goed.
ze staat ook savonds aan het hek te klieren als het tijd is om naar binnen te gaan,ze gaat dus graag naar binnen,krijgt daar ook haar lucerne en granen,dus misschien dat dat een van de redenen is waarom ze naar stal wil.
ben net nog even bij haar geweest,ze stond net een half uurtje op stal,stond te schrapen,met haar hoofd te zwaaien en rondjes te draaien,kortom,ze was het alweer zat en wilde er al weer uit.
misschien deed ze wel zo omdat ik er was en ze aandacht wilde,maar ik kreeg toch sterk de indruk dat ze liever buiten zou zijn.
wat denken jullie,stel.... ik ga ervoor kiezen om haar snachts buiten te laten...
van een kennis kan ik een shetlandertje overnemen,beestje kan ook altijd weer terug,dus komt eigenlijk te leen.
zo kunnen we zien of het klikt met de paarden,en als het toch niet werkt om ze buiten te laten kan de shet altijd weer terug naar zn eigenaar,wat dat betrefd is het het proberen waard....
maar hoe denken jullie dat dat zal gaan?stel er loopt een kudde in de paddock van 5 paarden,3 gaan er naar binnen,2 blijven er buiten,zouden ze dan niet heel erg gaan roepen naar elkaar?of zou dat alleen de eerste paar keer zo zijn misschien?
wat denken jullie?ik ben bang dat het opsplitsen van de kudde betekend dat je nogal veel onrust krijgt.
verder loop ik tegen het probleem aan dat ik een stal tekort kom als ik er een shet bij zou zetten.
dus stel dat ze wel eens naar binnen moet,waar moet de shet dan heen?aan de andere kant......wat is nou een reden waarvoor ze echt naar binnen zou moeten?
er is geen schuilstal buiten,paarden staan wel aardig uit de wind,en er staat een grote wilg waar ze zomers de schaduw onder op kunnen zoeken.
pfff het blijft moeilijk om de juiste keuze te maken,maar ik ben toch wel benieuwd waar jullie voorkeud (in deze situatie) naar uit zou gaan.
Bladwijzers