-
Actief Forumlid
Porquipinegame gaat nog niet helemaal..
Hai mensen! Ik heb afgelopen weekend de tweede sessie met mijn vztink gedaan. Eerste sessie was dus friendly en dat ging echt super! Ik kan nu al meer aan haar hoofd zitten dan daarvoor. Opmerkelijk hoe goed / snel parelli werkt als je ''de regeltjes'' volgt.
Maar nu dus game number two. Porquipine met hand op de borst kende ze al, dit doet ze al op fase 1 of 2.
Met de stick gaat helaas wat minder: op de borst pas op fase 4 en bij de kaak draait ze haar hoofd weg zonder haar voeten te verplaatsen: moet ik dan ''doorduwen'' totdat ze een tot twee stappen heeft gedaan? Ik heb het nu maar beloond omdat ze wel weggaat voor de druk (fase 2 a 3). Bij de flank: ze draait niet weg, maar ze loopt naar voor of naar achteren. Ik neem aan dat ik dan toch door moet zetten? Ik heb nu maar de stick weggehaald wanneer ze dat deed. Ik begrijp dat de game ''goed genoeg is'' op dit moment wanneer ze een a twee stappen verzet. Maar op welke fase mag dit maximaal zijn? En moet ik de game net zo lang aan een stuk spelen totdat ze dat doet op de gewenste fase?
Alvast bedankt!
-
Actief Forumlid
Re: Porquipinegame gaat nog niet helemaal..
Porcupine met stick op de borst:
Bouw je fases op, ga om de 3 seconde naar de volgende fase tot je bij fase 4 bent. Nu gewoon wachten tot ze ook maar enigzins haar gewicht verplaatst naar achter, dan gelijk stoppen en friendly. Begint ze dit door te krijgen doe je het weer, maar zodra er reactie komt weer terug naar 1 en weer fases opbouwen tot ze weer enige reactie geeft.
Porcupine op de kaak:
Mijn pony deed dit de eerste paar keren ook, toch bleef ik gewoon dezelfde druk uitvoeren tot ze ook maar één stapje zette. Gelijk druk weg en friendly. Krijgt ze dit door, net zoals ik hier boven uitleg nog een stapje extra vragen door weer een fase 1 te geven (en mochten ze niet reageren weer opbouwen).
Porcupine bij de flank:
Hier had ik dus ook heel veel moeite mee met mijn pony. Gewoon je fases doorgaan en letten op haar voorbeen. Op het moment dat haar voorbeen stilstaat en ze dus alleen haar achterhand een stap opzij zet stoppen en friendly. Doe dit telkens tot ze het doorkrijgen en vraag dan eens een stap extra.
Je moet de game niet net zo lang aan een stuk spelen tot ze het goed genoeg kunnen. Daar wordt jij alleen maar gefrustreerd van en je paard ook. Loop lekker iedere keer dat je oefent de games langs (en bijvoorbeeld niet wachten met de driving tot je porcupine helemaal goed is), je hoeft niet gelijk te streven naar perfectie. Zo lang je het interessant houdt voor zowel jij als je paard komt de perfectie vanzelf.
-
Actief Forumlid
Oke, heel erg bedankt voor je reactie!
Ik ga ermee aan de slag.
-
Actief Forumlid
Nou ik was vandaag weer bij 't peerd en het ging geweldig.
We zijn nu zo goed als klaar met game number 3. Ik heb gedaan wat je zei en dat was inderdaad het goede.
Het paard liep af en toe wel wat beledigd weg bij game 3 wanneer ik een fase 3 of 4 gebruikte, maar volgens mij heb ik wel gewoon wel de fases goed doorlopen.
Forum Rechten