Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: LibraRB touwhoofdstel

LibraRB touwhoofdstel

Ik zag bezoekers vanaf hier op mijn website voor dit hoofdstel komen, dus blijkbaar is er belangstelling voor. De juiste link is echter:
    http://home.wanadoo.nl/pro-dieren/bitlo ... ex_nl.html

Ik wil toch echt graag jullie aandacht even voor dat mijn hoofdstel bedoeld is vanaf ongeveer het niveau (of vergelijkbaar) dat Parelli in de cursus naar een bit grijpt.

Verder hoop ik dat jullie niet alleen de "maken" pagina lezen, maar de hele website. De dikte van teugeltjes bijvoorbeeld die je kiest is echt belangrijk als je zoveel mogelijk zo efficient mogelijk wil leren.
    Ook zit er een halsterfunctie op, die apart van de hoofdstelfunctie werkt; je kunt dus op leadrope blijven rijden zoals je paard al gewend is. Dit is denk ik vooral voor Parelliers (en vergelijkbaar) van belang omdat er zo doende geen breuk in logische belering en communicatie is.
    Het goed individueel op maat maken voor je paard is ook van groot belang. Veel (andere) bitloos-hoofdstellen zie ik op foto's online met de neusband te laag, of de ringen te hoog opzij, etc.

En voor wie het nog echt niet gesnapt heeft: ik heb Libra vooral voor de paarden bedacht, niet voor jullie. Daarom is het gratis, laagdrempelig, makkelijk en goedkoop te maken overal ter wereld. De eerste onafhankelijke mensengebruikers van "normals" dressuur tot western achtergrond zijn er positief over - wanneer goed aangemeten behoort het voor je paard heel intuitief-juist te werken.

Succes, Egon

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re: LibraRB touwhoofdstel

Hoi Egon,

Leuk dat je dit bericht plaatst, want ik denk inderdaad dat het lezen van de gehele site zeer leerzaam is en ervoor zorgt dat het hoofdstel met de juiste intentie en juist gebruikt wordt. Ik heb in ieder geval genoten van de uitgebreide uitleg, vooral de plaatjes met betrekking tot de zenuwen vond ik erg interessant...eindelijk eens iemand die de moeite neemt en de tijd erin gestoken heeft om één en ander duidelijk uit te leggen!

Mijn complimenten hoor
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2005

ik vind het echt mooi
    maar als ik het goed bgrijp oefen je druk uit onde de kaak
    want die twee touwtjes gaan daarvandaan door de ringentjes en dat word dan de teugel

toch of niet
    Keep it Natural,

Hartelijk dank voor het de moeite nemen om dat hier uit te komen leggen! Ik ga de site zeker een keer helemaal lezen. Goede vinding!

May the horse be with you!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Heel erg duidelijk en interessant dit is niet zomaar simpel een houtje touwtje hoofdstel zoals er al velen zijn.

Dank je wel

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Ik heb de site gelezen. Ik dnek dat ik toch van mening ben dat een touwhalster net zo correct werkt en vind nog steeds dat een goed gebruikt bit geen slecht communicatiemiddel is, maar een mooie verfijning. Denk dat je voor die tijd net zo geod met een touwhalter kan blijven rijden, ik zie geen toegevoegde waarde.

Bladwijzers

Forum Rechten