Ik zag bezoekers vanaf hier op mijn website voor dit hoofdstel komen, dus blijkbaar is er belangstelling voor. De juiste link is echter:
http://home.wanadoo.nl/pro-dieren/bitlo ... ex_nl.html
Ik wil toch echt graag jullie aandacht even voor dat mijn hoofdstel bedoeld is vanaf ongeveer het niveau (of vergelijkbaar) dat Parelli in de cursus naar een bit grijpt.
Verder hoop ik dat jullie niet alleen de "maken" pagina lezen, maar de hele website. De dikte van teugeltjes bijvoorbeeld die je kiest is echt belangrijk als je zoveel mogelijk zo efficient mogelijk wil leren.
Ook zit er een halsterfunctie op, die apart van de hoofdstelfunctie werkt; je kunt dus op leadrope blijven rijden zoals je paard al gewend is. Dit is denk ik vooral voor Parelliers (en vergelijkbaar) van belang omdat er zo doende geen breuk in logische belering en communicatie is.
Het goed individueel op maat maken voor je paard is ook van groot belang. Veel (andere) bitloos-hoofdstellen zie ik op foto's online met de neusband te laag, of de ringen te hoog opzij, etc.
En voor wie het nog echt niet gesnapt heeft: ik heb Libra vooral voor de paarden bedacht, niet voor jullie. Daarom is het gratis, laagdrempelig, makkelijk en goedkoop te maken overal ter wereld. De eerste onafhankelijke mensengebruikers van "normals" dressuur tot western achtergrond zijn er positief over - wanneer goed aangemeten behoort het voor je paard heel intuitief-juist te werken.
Succes, Egon![]()
Bladwijzers