Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: patterns toevoegen?

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

patterns toevoegen?

ik vroeg me af hoe jullie die patterns toegevoegd hebben voor de mensen die al in level 2/3 niveau bezig waren.
    Hebben jullie alle patterns vanaf het begin af aan gedaan (dus beginnen in level 1) of gewoon gekeken naar wat goed ging en wat niet?
    hebben jullie ook veel gaten gevonden in je basis of was het allemaal makkelijk in te voegen?
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: patterns toevoegen?

Ik ben gewoon eens begonnen met achtjes in stap. Maar deze zaten al in het oude level 1, dus tja... Als het goed is heb je die dan al gedaan
    Daarna verder gegaan en gekeken waar het schip strandde. Dat was (niet verbazingwekkend) op level 3 niveau bij liberty en online (rijden heb ik nog niet gedaan)

Maar ik vind de patterns grappig als extraatje, maar om daar nou mn hele training mee te vullen... sorry hoor, dat is mij en Shanna écht te saai...

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ik gebruik vooral het idee van de patterns. Dat niet alleen bij rijden van toepassing is (cloverleaf en de andere 6 uit het freestyle gedeelte van de oude L2) maar ook bij grondwerk erg nuttig kan zijn.

Ben wel vooraan begonnen, met L1 dus, deels omdat ik 2 paarden heb die nog aan het begin van hun Parelli-traject zitten, maar ook omdat patterns voor Shaf (RB-i) erg goed blijken te zijn. Ik houd alleen niet de volgorde aan, als een pattern op L2 nivo gaat, ga ik verder met dat patroon naar L3, ook al heb ik hem pas 2x gedaan en zitten er nog andere patterns tussen.

Met rijden gebruik ik ze de patterns nog te weinig. Ik heb nog geen bak, dus rijd ergens midden in de wei. Alhoewel, follow-the-rail in een bak van 2 hectare kan nog best leuk worden

Gaten in de basis zitten er bij mij alleen met rijden. Daar ben ik eigenlijk nooit echt serieus mee bezig geweest, dus de patterns helpen wel om daar meer structuur in te brengen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

grappig dat het bij iedereen totaal anders is Zal ook wel met horsenalities enzo te maken hebben. en personalities trouwens ook Ik ben altijd veel te progressive (lekkere eigenschap bij een paard waarbij consistency het toverwoord is ), heb nog nooit van iets een pattern gemaakt (behalve freestyle), omdat ik dat suf vind. Maar het is duidelijk dat tas een pattern hebben echt geweldig vind en ook heel erg nodig heeft

Ik heb echt ontzettend veel gaten overal zitten, maar vooral in m'n online..
    Freestyle gaat super, daar kunnen we het meeste wel van

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ik gebruik de patterns ook. Eerst in het grondwerk, nu ook in het rijden. In het rijden vind ik vooral nog veel gaten, ook omdat we voorheen niet echt serieus bezig waren met rijden. Maar het gaat elke keer beter en beter. Ik merk dat wat er vanop de grond inzit er ook uitkomt met het rijden en ik vaak zelfs meer krijg dan ik verwacht omdat ze zo hard haar best wil doen!

Met het grondwerk botste ik ook vaak tegen kleine dingen die er nog niet goed inzaten, zoals het fixen van de driving game of de porcupine game bij tijd.

De patterns vind ik vooral leuk omdat je je games véél beter gaat gebruiken en ze niet omvormt in the '7 jobs'.
    Zeker met zo'n LB-I als mijn paard is dat een enorm grote vooruitgang! Ik ben er héél blij mee!

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ik gebruik ze ook, maar niet ieder pattern met ieder paard. Ik ben begonnen aan level 3 patterns afgelopen zomer.

Later heb ik tijdens een cursus met de instructeur overlegd wat wel en niet slim was om te doen. Hij raadde aan met een kort paard nooit de hele lange lijn te gebruiken, dan weten ze dat je niet bij ze kunt. Dus doe ik dat ook zelden, pattern of niet. Herhaling kan wel goed zijn, maar ik maak ook vaak patterns van eigen oefeningen en niet enkel uit het pakket.

Ik moet zeggen dat ik met het pakket zelf vrij weinig doe opzich. Ik heb het gekocht en ergens liggen, maar me eraan houden nee. Ik vond het saai en paardlief ook. Wil snel progressief zijn, maar op die manier was bij ons het speelse een beetje weg.

Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Ik gebruik vooral het idee van de patterns.
    dat bedoel ik ook. het gaat niet perse om de oefeningen die er in dat pakket staan, die zijn allemaal niet onbekend. Bij mij is er echt een omslag gekomen in de manier van aanpak, consistency, consistency, consistency. Ik betrap mezelf erop dat ik nu bij bepaalde oefeningen denk: hhhm, misschien even een pattern van maken

Ook het anticiperen van het paard vind ik super. Die metafoor was voor mij wel even een muntje dat viel: "het is net als dansen: met iemand die goed kan leiden is dansen super, maar het wordt pas echt goed als degene die geleid wordt ook zijn deel van de dans weet"

Ik kon Tas al die oefeningen láten doen, maar of ze zelf ook de stappen wist.. ik blijf haar altijd leiden en sturen. heb echt het idee dat dit is wat ze nodig heeft voor zelfvertrouwen, dat ze weet wat ze moet doen en meer alleen een voorzet krijgt en het dan (grotendeels) zelf kan.

Mee met dat laatste! Susan bijvoorbeeld vindt patterns wel fijn om die reden: ze WEET wat er gaat komen.
    Dan doet ze het vaak heel lief en aardig.

Wat ik 'zomaar' bedenk en vraag, stresst haar vaak veel sneller en dat vindt ze niet leuk.

May the horse be with you!

Bladwijzers

Forum Rechten