Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Duidelijke taal van Anky van Grunsven in 'Dier'

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Duidelijke taal van Anky van Grunsven in 'Dier'

Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

Re: Duidelijke taal van Anky van Grunsven in 'Dier'

note to self: change the mind, the body will follow.

Actief Forumlid liene's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

De beste manier om te betalen voor een mooi moment is te genieten.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Om heel eerlijk te zijn vind ik de antwoorden flauw. Als je je paard 3 keer uit de stal haalt is het al goed
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Ik was ook niet erg onder de indruk.... Paarden horen niet op stal. Ook niet als ze er af en toe uitgehaald worden.

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Maar 80% van de paarden staan nou eenmaal op stal. Zeker bij iemand zoals Anky. Ik vind het wel goed dat ze zich beseft dat een paard zo vaak mogelijk buiten moet komen.
    Bij ons staan de paarden ook op stal, maar er zijn genoeg paddocks om ze allemaal zeker een dagdeel buiten te zetten. En dan ook nog eens als je zelf komt.
    Terwijl ik ook een stal ken waar er zeker 50 paarden staan en maar 1 paddock is......zegt genoeg denk ik.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ach ja.. het is beter dan niks... Het is überhaupt al wat dat Anky zich hiermee 'bemoeit'. ... je moet ergens beginnen..
    Inhoudelijk vind ik het ook niet zoveel voorstellen... Je paard 3x per dag uit de box halen... (en dan in het midden laten wat je ermee gaat doen) zegt nog niks over de sociale contacten van een paard....

Actief Forumlid Maroush's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2007
    Leeftijd
    37

Mmz ik vind het ook niet echt overtuigend. 3-4x per dag uit de stal is leuk, maar beweging is slechts 1 van de natuurlijke behoeften van het paard en aan de rest wordt weinig aandacht geschonken. Maargoed, aangezien best wat paarden 23/7 op stal staan, is elke verbetering meegenomen lijkt me. En toch ook fijn dat Anky zich ermee bemoeit, want zullen veel mensen zijn die wel waarde hechten aan haar mening

Vind het jammer dat je tegenwoordig ook veel stallen/maneges ziet waar eigenlijk geen land bij is. Vaak is er weinig paddockruimte en de eigenaren zijn bang dat de paarden elkaar uitmoorden waardoor die er alleen in staan... Helaas zie je dit ook vaak genoeg bij jonge paarden. Die ontwikkelen nooit een goede paardentaal op deze manier!
    Hoop dat deze actie er voor zorgt dat de mensen gaan nadenken en mischien zelf wel meer paarden langer buiten in de paddock of wei met een vriendje... De tijd zal het leren!

XxX ikke

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Tja, ondanks dat ik het zoals eerder gezegd een beetje onzin vind, zal het misschien wel wat ogen openen voor al de Penny's die op maneges staan (waar paarden gerust 24/7 in stands of stallen staan) en Anky als HET voorbeeld zien.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ik vind het wel goed dat anky hier duidelijke taal spreekt, maar inhoudelijk vind ik het ook niet bepaald fanatastisch... Ze zegt niets over sociale contacten... Enkel dat de paarden 3 à 4 keer buiten komen...

Ik ga mee met de rest.
    Maar met Anky hebben 'we' wel een grote troef, want zij heeft enorm veel fans die naar haar opkijken.
    Ik lees hier vooral, omdat ik (nog) niet thuis ben in de wereld van Parelli...

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik snap ook wel dat inhoudelijk nog niet helemaal oke is... Maar als zo'n groot, bekend figuur als Anky dit roept wordt er wel geluisterd... Het is een begin en in het begin is lang nog niet alles perfect...........

Ik ben in ieder geval blij voor heel veel paarden dat ze dit roept
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Ik ben ook nog niet zo onder de indruk. Een paar keer per dag uit de stal halen... en dan, terugzetten? Ik geloof ook niet dat de paarden van Anky samen buiten staan in een kudde vast veel te gevaarlijk, stel je voor dat er iets gebeurt!

Ik vraag me ook af of een paard er gelukkiger van wordt om bijv. 3x per dag even buiten te staan. Als een soort gevangene die even mogen luchten.

Wel goed dat er aandacht aan besteed wordt misschien opent het ergens ogen ( en staldeuren).

Bladwijzers

Forum Rechten