Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: ( L1 ) (schaam), sneller achterwaarts in het zadel

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311

    ( L1 ) (schaam), sneller achterwaarts in het zadel

    Hoi,

    Ik ben natuurlijk al een tijd bezig met L2 maar achterwaarts zit er dus vreselijk slecht in ( sideways ook maar dat moet ik nog goed oefenen, heeft iemand hier eventueel tips voor? ). Hij reageert pas bij vuist, soms eerder maar het gaat zoooooooooo traag. Ik kwam laatst iemand tegen die ook parelli doet en zij kon haar paard super licht en snel achterwaarts laten lopen. Heeft iemand een tip om het lichter en sneller te doen? Eveline zei tegen mij, fases zijn voor gevoeligheid, CS voor snelheid maar ik kan dat alleen op de grond gebruiken en niet in het zadel. Iemand een ideetje?

    Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Sophie

  2. #2
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669
    Hoe goed is je yoyo game, en porcupine op zijn neus (achterwaarts)?
    Pas als die licht zijn is het in het zadel ook licht. Was bij Sjo ook zo, die ging ook heel slecht achteruit maar nu is mijn yoyo op fase 1 en porcupine ook en als gevolg daarvan is de achteruit onder het zadel ook super!
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  3. #3
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311
    Hoi,

    Op de neus is fase 1 en yoyo ook. Maar dit komt door Eveline hoor! Doordat zij zorgde dat hij het sneller ging doen ging hij ook meteen lichter. Naja..., ik weet het eigenlijk niet, zij wist veel beter wat te doen dan ik. Maar volgens mij deed ze die oefening die Eddy voor had gedaan met Sjo. Zou jij het nog precies kunnen uitleggen? Ik dacht nl dat ik het snapte en hij liep echt heel snel achterwaarts bij Eveline. Maar bij mij nu steeds minder. Dan gebruik ik mn CS en dan gaat het wel sneller maar ik moet steeds vaker een hogere fase gebruiken dus het gaat opeens weer slechter. Omdat Sjo nu zo perfect achterwaarts gaat, misschien wil jij het me wel uitleggen . Maar jah... zijn achterwaarts vanaf de grond gaat eigenlijk best wel aardig. Op fase 1 en aardig snel. Dus waarschijnlijk werkt het niet op die manier bij Donus? Ik denk dat een online cursus ook wel verstandig is, als Eddy maar op tijd terug is... :? ,

    Groetjes,
    Sophie

  4. #4
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669
    Naja perfect is een beetje overdreven maar het gaat in vergelijking met eerst stukken beter.

    Wat Eddy bij Sjo heeft gedaan was gewoon beginnen bij fase 1. Sjo ideale techniek om er onderuit tekomen was dan zijn hoofd weg te draaien. Dit leverde hem een vloedgolf op (enorme zwieper door het touw). Als Sjo zijn hoofd naar (voor jouw) links deed, dan ziep je met je arm naar rechts en zo draai je zijn hoofd weer recht. Dan weer beginnen met fase 1. Na een paar van die zwiepers was Sjo danig onder de indruk dat ie prachtig op fase 1 achteruit ging. Bij mij heeft ie het nog ff geprobeerd maar al snel ging dat ook goed. Pas als ie goed op fase achteruit gaat kun je hem sneller laten lopen dmv de helikopter-oefening.

    Wat doe je precies met het achteruit gaan, wat zijn je fases? wat doe je met je benen?

    Greets Maaike
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  5. #5
    waar je eens op kunt letten is of je de 4 fases genoeg tijd geeft en ze wel alle 4 gebruikt. dus echt bij 1 alleen de vacht aanraken en bij 4 echt tot het bot en dat volhouden tot ze zichzelf in beweging zet. dan meteen loslaten. misschien dat je hier ergens een foutje maakt.
    a horse doesn't care how much you know, untill he knows how much you care

  6. #6
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311
    Hoi Maaike,

    Ik weet dus niet wat ik verkeerd doe. Bij Eveline deed hij het perfect op fase 1, bij mij gaat het nu steeds slechter. Hij probeert idd ook eronder uit te komen door zn hoofd weg te draaien maar die harde vloedgolf brengt alleen zijn hoofd terug maar hij reageert niet eerder.

    Naja..., ik kijk wel en anders pech hoor, ik volg ooit nog wel een cursus ( denk ik ) en dan komt het vast wel goed ,

    Groetjes Sophie[/list]

  7. #7
    ik kan je zker aanraden er een te volgen. alles veranderd daardoor. je snapt na de cursus pas echt wat de bedoeling is.

    het kan trouwens ook zo zijn dat hij zich verveelt als je te langzaam door de oefeningen gaat.

    ik kan je een cursus aanraden. het is het echt waard. en anders of ook kun je op jezelf gaan letten en elke stap die je doet bedenken of hij juist is. dus eigelijk wat ik in het vorige stukje zei.

    groetjes,

    heleen.
    a horse doesn't care how much you know, untill he knows how much you care

  8. #8
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311
    Hoi Heleen,

    Jij had het volgens mij over de porcupine game, ik heb het nu over de yoyo game. Toen ik nog in L1 zat ging dat prima maar opeens was hij het zat en hij had er geen zin meer in. De fases helpen hier niet want de effectieve fase zit er niet bij dus ik moet idd maar eens een cursus gaan volgen. Jammer alleen dat Eddy naar Amerika is dus er is voorlopig nog geen L2 online cursus.

    Groetjes,
    Sophie

  9. #9
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1
    met achterwaarts in het zadel is eigenlijk het enige belangrijke de release. Zodra hij een stapje doet gelijk los. Totdat hij een stapje doet op een vinger, dan kan je meer stapjes gaan vragen. Zodra dat perfect gaat, sneller je vingers sluiten, totdat het sneller gaat en dan weer gelijk los. loslaten is het allerbelangrijkste.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  10. #10
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311
    met achterwaarts in het zadel is eigenlijk het enige belangrijke de release. Zodra hij een stapje doet gelijk los. Totdat hij een stapje doet op een vinger, dan kan je meer stapjes gaan vragen. Zodra dat perfect gaat, sneller je vingers sluiten, totdat het sneller gaat en dan weer gelijk los. loslaten is het allerbelangrijkste.

    Adonis weet dondersgoed wat de bedoeling is, achterwaarts. Ik heb het in den treure geoefend, elke keer weer gereleased. En constant pas bij, of vuisten of zodra je zachtjes je handen naar achteren brengt. Hij reageert dus heel laat. Mijn fase 4 is dus niet écht effectief. Voor hem is het geen motivatie om eerder te reageren. Ik zoek dus naar de effectieve fase 4 maar ik heb het tot nu toe helaas niet gevonden .

    Groetjes,
    Sophie

  11. #11
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1
    misschien verwacht je teveel omdat je weet dat hij het wel kan. Soms hebben ze weer zo'n bui dat het niet gaat, en dan moet je weer helemaal terug naar het begin. Dus al loslaten als hij alleen al naar achter leunt, en dan opbouwen.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  12. #12
    Misschien heb je er wat aan: als je paard op die helikoptertechniek online steeds trager reageert: doe je wel als ie op de fase 4 reageert: teruggaan naar fase 1 (zelfde sessie dus). En dan pas stoppen als ie DAAR goed op reageert, of heb je hem misschien onbewust geleerd dat hij op fase 4 wacht? Dus: fase 1...ff wachten... fase 2-3-4, en meteen als hij reageert weer terug naar fase 1, en DAN bij een goede reaktie stoppen. Komt er na de fase 4 op fase 1 geen goede reaktie, dan weer door naar fase 4 etcetera, totdat fase 1 hetzelfde effect heeft als fase 4 zo'n beetje. Is dit duidelijk uitgelegd, nee he?

    Nog een tip voor in het zadel: eerst online voor je paard hem wennen aan je handen en/of de carrotsticks (2) op de schouders als soort fase 4 voor achterwaarts. Als dat eenmaal goed werkt, kun je in het zadel je carrotstick (1) gebruiken om afwisselend de ene en de andere schouder aan te tikken. Werkt bij Suus prima (alleen doe ik het natuurlijk veel te weinig en niet consequent genoeg etcetera etcetera).

    Succes!
    Mafhaf

    May the horse be with you!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •