Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 33 van de 33

Topic: HELP!! ik heb een werkweigeraar!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Re: HELP!! ik heb een werkweigeraar!

bedankt trea,
    ja,echt fijn is het niet. en inderdaad, ik zie men knollie suppergraag, maar ik mag ik hem als een eigen paard beschouwen.
    als ik het zadel zelf gekocht zou hebben vond ik het niet zo erg, maar ze zijn dan zo goed om het voor mij te betalen, daardoor voel ik me er zo slecht over denk ik. dan lijkt het wel of je van hen gaat profiteren en in tegendeel.
    de barefoot ga ik zelf kopen als die verbetering geeft, maar dan zit ik nog met het dilemma dat de western gewoon blijft liggen onder het stof en dat is ook niet zo fijn voor hen... ppffff, wat moeilijk allemaal.
    misschien zou ik eens kunnen proberen om helemaal zonder zadel te rijden en kijken of hij dan nog wat doet, maar stel dat er dan een boksessie uitbreekt... dan blijf ik echt niet zitten waarschijnlijk.

Skey, wees erg voorzichtig met het rijden zonder zadel. Een aantal nadelen op een rijtje:
    - jij bent onzeker/beetje bibberig misschien wel, je paard voelt dat meteen en reageert!
    - je hebt geen houvast en gaat klemmen bij bokken of ervandoor schieten, met alle gevolgen
    - in het ergst geval houd je paard er een trauma aan over en laat niks meer toe op zijn rug en kun jij van voren af aan beginnen met desensibiliseren!
    Ik zou echt wachten tot je boomloos er is, je zit dan eigenlijk zonder zadel (tenminste zo voelt het) en je hebt wel de steun van stijgbeugels en voor en achter canter.
    Zolang je relatie niet helemaal goed is, zou ik erg voorzichtig zijn met erop gaan. Je maakt zo snel iets kapot, wat je met veel moeite hebt opgebouwd. Je paardje heeft nu alleen nog maar goede ervaringen nodig, anders raak je in een neerwaardse spiraal, wordt jij steeds banger en je paard steeds onzekerder, wat zich uit in vervelend gedrag. Werk gewoon nog effe verder met grondwerk en eventueel erop met begeleiding, zodat jij elke sessie positief kunt afsluiten voor jezelf en je paard!
    Wat is ie trouwens mooi!!!
    groetjes, Trea

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

ja, je hebt helemaal gelijk. het was eigenlijk meer een idee hoor, ik zou er nu zeker nog niet zonder zadel op gaan. hoewel ik er 1 maal zo heb opgezeten, dat wel, maar niet gereden en dat was OK voor hem.
    bedankt voor het compliment, ik zal het hem zeggen

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten