Zucht... gisteren weer eens naar Bertje geweest. Hopeloos geval. Na 2,5 jaar (was mijn beginnerparellipony) zijn we nog steeds op hetzelfde niveau. Ok, sommige oefeningen gaan natuurlijk beter dan L1, maar hij blijft een paard die elke keer jouw leiderschap bevestigd wil zien, elke dag opnieuw.
de porcupinegame is een groot probleem bij hem. Gisteren liep bertje wat stijfjes (weinig gereden de afgelopen weken) dus deed ik was stapspelletjes. De porcupinegame ging superslecht. Pff, mn volle gewicht op 1 vingen overtuigde hem nog niet om opzij te gaan. Uiteindelijk met pijn in mn hart mn autosleutel gepakt. "sorry, Bert, reageer alsjeblieft voor fase 4". Bertje wachtte geduldig af op wat komen gaat, fase 1 (gaaaaap), fase 2 (snurk), fase 3 (zucht) sleutel in zijn zij (AUW!!!!, dat doet zeer) Bertje probeerde te trappen, beet vervolgens in mn elleboog (blocken is zo makkelijk niet op zo'n moment) en besloot pas daarna om een stapje opzij te zetten.
Ik heb zo 3 of 4 keer de sleutel nodig gehad. Balen!!! Bah, ik wou dat dat respectissue met Bertje nu eindelijk eens afgelopenwas.
Toen eenmaal de rangverhouding duidelijk was reageerde bertje wél op fase 1. zelfs toen ik zijwaarts vroeg vanuit zone 3. Alleen dan wel met zo'n kop van"waag het niet die sleutel weer te pakken!!!"
Is dit nu normaal??? bij al mn andere parellipaardjes gaat de porcupine gewoon zoals het hoort. Alleen bij Bertje blijft het een big problem.
Bladwijzers