Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 33

Topic: HELP!! ik heb een werkweigeraar!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2005

Re: HELP!! ik heb een werkweigeraar!

Om het wat uitdagender te maken kun je b.v. ook een slalom of balkjes neer leggen. Nogmaals; ik ken dit paard natuurlijk niet en weet dus niet wat hij wel en niet leuk vind.

Over het zadel:
    Iedereen vond dat mijn zadel prima lag op Milka. Maar hij kon gewoon niet galoperen met zadel en ruiter op zijn rug. We hebben dit een hele tijd sloom zijn genoemd en later dachten we dat het kwam door dat hij overbouwd is, een zware hals heeft en die ook nog eens laag is geplaatst.
    Toen we eenmaal zo ver waren dat we een torsion aan gingen schaffen leek er nog geen verschil te zijn. Maar na een aantal maanden kon hij toch echt prima galoperen onder het zadel. Om weer te wennen aan het rijden op een engels zadel voor school en stage heb ik het oude zadel er weer eens op gelegd. Hij kon niet meer galoperen!\
    Hier mee wil ik aan geven dat een zadel soms wel goed lijkt te liggen. Maar toch verkeerd kan zijn.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

ik denk dat hij alles leuk vind wat met stilstaan te maken heeft

dit weekeidn ga ik eerst even rijden met het westernzadel en als hij het dan nog doet daarna even een ander zadel erop , een wintecje. die paste en daar heeft hij nooit mee gebokt. dan ga ik eens kijken of het verschil geeft, ik ben toch wel benieuwd.

trouwens, eddy heeft nog steeds niet teruggemaild!!! ik heb hem gisterenmorgen een mail gestuurd. eddy.modde en niets erachter. dat is toch wel het juiste adres hè? dat stond iig op de site van parelli.nl.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

ik mail altijd naar info@parelli.nl maar als je eddy.modde mailt zonder @parelli.nl erachter, dan heb je niet echt een email-adres.

Je zou kunnen proberen om wat point-to-point oefeningen te doen. Een begin hiervan staat ook al in L1: je rijdt naar een bepaald object toe (ton, emmer, hoek van de bak) en geeft daar rust. Hiermee geef je het paard echt een doel om heen te lopen. En als hij in stap snapt dat hij ergens rust kan krijgen, zal hij het vast leuker vinden om sneller rust te krijgen en in draf ergens heen te lopen.

In het begin is het aan te raden om maar 2 of 3 punten te kiezen waar je heen rijdt. Hoeken in de bak zijn erg makkelijk (zit in impulsiongame) maar een grote ton ergens een stuk van de hoefslag af zetten helpt ook om het sturen te ontwikkelen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

ja, dat was het adres hoor waar ik heb naartoe gemaild eddy.modde@parelli.nl
    die point to point is idd een goed idee. dat hebben we nog niet gedaan. ik zal er dit weekeind eens aan beginnen!

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

het allerbelangrijkste blijft het respect verhogen. Als je er niet op wilt/durft als hij zo bokt, kan je daar in ieder geval aan werken. Verder zou ik zeker het zadel controleren, mijn paard was altijd chaggie als ik met het zadel aankwam, terwijl de zadelmaker 2x is langs gekomen en zei dat het goed paste. Een paar keer de torsion erop en nooit meer ergens last van gehad.....
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

durven is het zo niet, ik denk niet echt aan wat er kan gebeuren en ben daardoor waarschijnlijk ook niet bang. op de een of andere manier blijf ik meestal, ik zeg nogmaals, meestal wel zitten.
    maar ik vind het zo erg dat we samen geen plezier in het rijden hebben. als hij het niet heeft, heb ik het zeker ook niet. dan ga ik geïriteerd naar huis en lig dan minimaal 2 nachten wakker.
    het zadel ga ik zeker nog eens controleren en dan dit weekeind 'de test' doen. eerst het bokzadel en dan een ander... kijken wat er gebeurt.
    en ach, misschien had hij gewoon een heel erg slechte dag? 1 dag ga ik alleen grondwerken en 1 dag rijden.
    misschien weet hij gewoon nog niet wat een verwend paardje hij is en wat een prinsenleven hij leid
    haha, ik zal hem anders een weekje uitlenen aan een manege, kijken of ie dan wil rijden met mij, 15 minutuutjes.
    jammer dat hij dit niet kan lezen

Actief Forumlid Mister T's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Hoi Skey

Je vroeg

was het bij jou door het zadel dat hij zo bokte, deed hij dat met het testzadel niet meer?
    Mr. T bokte altijd wanneer we hem vroegen wat meer voorwaarts te gaan of wanneer we hem vroegen over te gaan in gallop. Hij liep ook altijd heel kort in zijn bewegingen terwijl naarmate we hem meer gingen longeren, hij mooiere bewegingen kreeg, ruimer.... die 2 dingen samen klopten gewoon niet...

De eerste keer dat ik het testzadel er op lag vond hij het heel raar... ik ook trouwens Hij liep wat onzeker, maar voelde wel vrij snel los in zijn lijf aan... ik voelde minder lichamelijke spanningen in hem... na 15 min ben ik gestopt... vond het wel goed voor de eerste keer... daarna heb die week een paar keer met het zadel gelongeerd.... wilde dat hij toch eerst wat meer aan het gevoel van het zadel kon wennen....vond na een paar keer al wel dat hij wat ruimer begon te draven... maar goed je hoopt het en dacht dat ik me dat verbeelde.... totdat andere mensen dat ook begonnen te zeggen... in het weekend ben ik samen met een hele goede vriend, die Mr T ook heel goed kent een buitenrit gaan maken. -* Normaal had hij moeite om de groep in draf bij te houden... wanneer we dan een galop gingen doen begon hij altijd te stuiteren.... het was niet echt bokken.. meer zo van 'ik wil iets kwijt' *- tijdens de rit buiten was het een heel ander paard.... hij stoomde het ander paard gewoon voorbij in draf... toen we een overgang naar de galop maakte was het geen oren in de nek! Geen bok! maar een hele relaxte overgang en een galop met hele grote sprongen... gewoon een blij paard! Ik heb toen wel een traantje weggepinkt en dat kwam niet omdat het zo hard ging!

Mr T is van de manege geweest waar ik voorheen reed... hij heeft toen een hele periode met een plat springzadeltje gelopen en daar weinig mee gebokt, je hebt best kans dat je paardje na een paard dagen met het vorig zadeltje rondloopt niet meer bokt.... zeker het proberen waard!
    "We can not solve the problems that we have created with the same thinking that created them."

Albert Einstein

Mooi verhaal! Je kan zo blij worden he, als je je paard op de een of andere manier echt geholpen hebt, het leven beter voor hem of haar gemaakt.

Aan de andere kant: toen ik hoorde dat Suus een beetje hoefkatrolhoefjes had heb ik bijna een andersom traantje weggepinkt: dat een paardje ondanks zere voetjes zo voor je blijft werken... Suus deed het rechtsom allemaal zoveel beter dan linksom, en links is duidelijk ghaar slechtere hoefje. Arm beessie! En ik maar denken (deels) dat ze dwars was.

May the horse be with you!

Actief Forumlid sarleen's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004

Hoi meisie,

Als je hulp nogdig zou hebben roep je maar eens eh. Ik wil je altijd wel een handje komen helpen hoor.

xxx
    Stefanie

btw: Ik denk wel dat je voor een goede oplossing bent gegaan door gewoon door te rijden totdat hij stop met bokjes te geven of andere ondeugden uit te steken.
    Mvg Stefanie

Paarden geven ons de vleugels die ons ontbreken.

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

mercikes he stephani. ge zij echt ne schat! ik hoop da die kuren rap overgaan, zoals ge weet, het is echt een diabloke soms hè. haha.

Hey Skey! Ik ben nog maar net nieuw hier op het forum, en nog maar een level 1 beoefenaar. Ik las je probleem en vroeg me af: hoe gaat het er nu mee? Heb je het kunnen verhelpen? Lag het aan t zadel of was het iets anders?

trea

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

hoi trea,
    ondetussen heb ik niet echt veel meer gereden omdat hij af en toe toch raar met zijn rug trekt maar er is nog niemand kunnen komen kijken naar het zadel. ik denk niet dat het aan het zadel ligt want dat ik gemeten door een zadelpassen. ik denk eerder dat aan het aan verschillende dingen samen zou kunnen liggen, iets in zijn rug en dan daar zo'n zwaar westernzadel op...

als we rijden dan is het aan de 22ft leadrope, dan is hij heel braaf. we rijden veel overgangen. helemaal alleen heb ik sindsdien nog maar 1 maal gereden, toen stond er niemand bij in de piste en hij bokte weer... ik denk dat het ook een respectkwestie kan zijn. als er iemand hem aan het touw vastheeft heeft hij respect voor die persoon, zo gauw die weg is heeft hij dat niet meer. hij is supper dominant en dat is de moelijkheid bij ons denk ik. ik heb op de grond veel respect van hem, dan zou hij werkelijk heel erg veel doen, maar zo gauw ik erop zit verlies ik daar een groot stuk van.

na mijn examens ga ik naar iemand die al 9 jaar met NH bezig is en ik hoop dat zij me met wat raad kunnen bijstaan.
    ik laat het je weten als er weer verbetering is.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Bij pride is dat soort gedrag destijds een groot deel opgelost door een goed passend zadel. Ruim 90 % van de zadels ligt niet goed tot heel slecht dus er is best een grote kans aanwezig dat het allemaal niet zo lekker zit.

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

ja, heb ik al aan gedacht cornelie. t'zou alleen zo gek zijn dat die zadelpasser er niets van gezegd heeft aangezien we het zadel NIET van haar hebben gekocht...
    binnenkort komt er een fysio en ik hoop dat zij wat meer kan vertellen.
    ik zou dit echt vervelend vinden voor aramis maar ook voor zijn eigenaren. zij hebben een goed westernzadel voor megekocht dat zeeeeeeer duur was, dus ik zou me echt wel slecht voelen dan. ppfff, tis niet makkelijk.
    binnenkort ga ik ook nog een barefoot testzadel bestellen en eens kijken of dat ook verschil geeft.

O Skey, wat jammer toch voor je, al die onzekerheden. Ik vind het ook moeilijk als een paard erg dominant is (want ik ben zelf zo'n watje, en hou er helemaal niet van om streng te zijn), zeker als het respect minder is als je op zijn rug zit. (het is dan toch lastig om in te grijpen als je alle handen en benen nodig hebt om te blijven zitten).
    Ik begrijp je dilemma met het zadel. Het zou immers erg vervelend zijn voor de eigenaars als blijkt dat je peperdure western (een erge mooie trouwens) niet helemaal zo goed blijkt te zijn. Goed van je dat je een boomloos hebt aangevraagd, zo kun je kostenloos proberen!
    Ik vind je wel erg dapper dat je verder blijft zoeken en niet afhaakt (dat is een stuk makkelijker omdat het niet je eigen paard is). Je moet wel erg van dit paardje houden! Ik wens je veel succes, bij het zoeken en vinden van een oplossing. Het gaat je vast lukken!!!

trea

Bladwijzers

Forum Rechten