Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: oogontsteking

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

oogontsteking

Bully heeft een ontstoken oog. Inmiddels al een week. Vorige week donderdag was het dik en zat het dicht, dus kon ik er niet in kijken. Toen het dunner werd zag ik dat er een blauwe waas op zat en heb ik meteen de dierenarts gebeld. Hij was niet heel erg duidelijk over hoe nu verder. Het enige wat hij zei is dat er hoogstwaarschijnlijk door het rollen iets in is gekomen en er daarom nu vocht op zijn oog zit. Ik heb een zalfje en dat moet er 5 dagen in, wat overigens bijna niet te doen is. Als het maandag niet helemaal weg is, komt hij terug.

Verder kreeg ik nog een horroverhaal van hem mee over een ander paard met ook zoiets en daar is het oog bij gebarsten. Nu is het afwachten. Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt en hoe liep het af? Ik zit nu echt zwaar in de stress, dus ik hoop dat iemand iets meer weet.

Re: oogontsteking

Ja, dat ken ik.
    Fjalar heeft dat een paar jaar geleden ook gehad. Zat een strootje in en z'n oog had ook een blauwe waas.
    Toen ook een zalfje gekregen wat er een paar keer per dag in moest. Dat was inderdaad nogal een geworstel, ik had een heel schema gemaakt met wie wanneer kon helpen zodat het altijd zou lukken
    Na 2 tubetjes zalf (er ging wel eens wat naast) en wat moeite, was het weer helemaal over!

Bij de cavia's ook wel eens strootjes in oogjes gehad trouwens. Een keer was het oog echt helemaal blauw, zo blauw had de dierenarts het nog nooit gezien. 2x per dag zalfje erin (paarden en cavia's hebben daar dezelfde zalf voor) en het was weer helemaal weg. Niks meer van te zien en niks blijvend beschadigd

Kan dus heel prima genezen, maar dan moet je de zalf wel goed in z'n oog krijgen natuurlijk.
    Sterkte ermee!
    Surrender to fun!

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Re: oogontsteking

Dankje, dat is een geruststelling! Moet er niet aan denken dat Bully zijn oog zou verliezen.

Gelukkig heb ik hele fijne mensen op stal die wel even willen helpen. Dus ga gewoon druk door met smeren, dan kan ik denk ik wel alvast een tubetje bijhalen.

Bladwijzers

Forum Rechten