Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Waar moet paard lopen ?

Waar moet paard lopen ?

Ik wist niet zo goed waar het moest staan

maar mij vraag was, waar vind jij dat je paard moet lopen ?

Dus naast jou of achter jou ? links rechts

sophie mag van mij overal lopen, nicky naar in tegen wil ik naast of achter mij.
    als je in zone's bekijkt loopt sophie vaak voor mij dus ik achter haar in zone 5(Ik kan haar gewoon terugvragen en gaat ze in andere zone lopen ze let dan redelijk goed op mij) en nicky in zone 1 of 2 heel soms 3 maar niet vaak..

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: Waar moet paard lopen ?

Dat ligt helemaal aan de situatie en aan het vertrouwen en respect van je paard.
    Als je paard nog niet zoveel respect voor je heeft is het lopen in zone 1 het veiligst en het meest dominant zeg maar.
    In zone 3 heb je vrij weinig over het tempo en de richting te zeggen, en moet je dus al wel in staat zijn om je paard op lichte aanwijzingen te kunnen laten reageren. Zone 3 geeft je paard wat meer zelfstandigheid en zelfvertrouwen.
    Zone 5 is daar nog sterker in, maar is wel weer een wat dominantere positie dan zone 3, omdat je vanuit zone 5 een drijvende positie inneemt. Je paard moet wel veel vertrouwen in jou hebben en ook over een flinke dosis zelfvertrouwen beschikken om ontspannen vanuit zone 5 geleid te worden.

klopt sandra

maar hoor vaak van ja paard moet achter mij lopen, vooral bij normals en dan denk ik soms wel van waarom naast je kan toch ook ?

Ik vind prima als nicky naast mij wil lopen maar ze moet niet telkens een pas harder gaan en uitproberen van hoe ver ze kan gaan..

Eigenlijk maakt het me helemaal niks uit waar ze lopen, zolang het maar niet recht achter me is. (ze lopen zo graag met hun neus tegen mijn rug aan)
    Is me nu een paar keer gebeurd dat ze dan schrokken en bovenop me springen.

Dus, ergens naast me of voor me. Beide paardjes gaan de laatste tijd steeds meer voorop lopen. Meestal loop ik ergens in zone 4 ofzo. Best leuk, kan ik ze lekker de hele tijd bekijken
    Surrender to fun!

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    Eigenlijk maakt het me helemaal niks uit waar ze lopen, zolang het maar niet recht achter me is. (ze lopen zo graag met hun neus tegen mijn rug aan)
    Is me nu een paar keer gebeurd dat ze dan schrokken en bovenop me springen.
    Dat heb ik bij Anoek dus ook. Zolang ze rustig is, is er niets aan de hand, maar zodra ze schrikt heb ik 900 kilo in m'n nek.
    Mijn voorkeur ligt dan ook naast me. Wissel dit veel af. Soms zone 2 dan weer zone 3.

Marleen

Actief Forumlid Maroush's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2007
    Leeftijd
    37

Ik wissel ook veel af Eerst veel in zone 1, nu steeds meer in zone 3 en 5. Op het moment dat Maroush een beetje teveel d'r eigen plan trekt, dan ga ik terug naar zone 1. Ook langs een drukke weg loop ik in zone 1, omdat ik daar zo nodig toch wat meer controle kan hebben/duidelijker aangeven wat ik bedoel.

Daar waar jij wilt dat je paard loopt.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Bij Vash liep ik vaak in zone 2. Maar hij is behoorlijk groot, en ik zag niks . Bovendien had ik niet veel controle. Toen ben ik weer vanuit zone 1 gaan lopen. Was even wennen voor 'm, maar loopt beter en ik zie meer! Wat ik wel merk: ik moet zorgen dat ik een goed wandeltempo heb. Loop ik te snel, dan gaat hij dribbelen, loop ik te langzaam, dan gaat hij klieren. Even wat sneller of langzamer is geen punt hoor, ik test dat ook juist om te kijken of hij goed oplet, maar als het basistempo voor hem fijn is, dan loopt dat een stuk makkelijker.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    U haalt me de woorden volledig uit de mond.
    Daar dus

Ik bepaal of ik ze ]/images/smilies/icon_mrgreen.gif[/img] .
    Maar graag alleen op verzoek.

May the horse be with you!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    U haalt me de woorden volledig uit de mond.
    Daar dus
    So helemaal mee eens.

Maarrrrrrrr

Uit veiligheidsoverwegingen EN omdat ik in mijn rug geen ogen heb en zo niet snel genoeg kan zien if RB, dus liever niet recht achter me.

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Ik ga ook met de rest mee. Shiva mag van mij overal lopen, ook achter me, die schrikt echt nooit zo erg dat ze mij omver loopt. Ook aan mijn rechterkant lopen is geen probleem, dan ben ik voor haar op die plek haar oog. Maar meestal loopt ze achter me, aan een lang los touwtje.

Met een ander paard is het een ander verhaal. Er is er één op stal die je heel goed in de gaten moet houden. Hij schrikt veel en loopt dan echt gewoon over je heen. Hij loopt standaard naast me, ik tussen hem en het 'gevaar' in.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik ga ook met Roos mee!

Zolang jij het gevoel hebt dat het veilig is. Ik heb ze idd ook liever niet achter mijn rug.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Het maakt mij ook absoluut niet uit waar ze lopen, zeker met Marinde heb ik er geen problemen mee. Twister wil ik absoluut niet voor me hebben, die heeft losse achterbeentjes.
    No one can teach riding as well as a horse.

Bladwijzers

Forum Rechten