Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: sos lengte en gewicht van jullie stick en savvy string?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

sos lengte en gewicht van jullie stick en savvy string?

Ja vreemde vraag he,

maar ik zou heel graag willen weten hoeveel cm jullie stick is en hoeveel cm jullie savvy string is?
    Een officieele parelli stick is 122 cm en een savvy string 182 cm..

Ik heb mijn stick een stukje ingekort, vond hem veel te lang en hem maar een kleine pony (1.30). Mijn stick is nu 125 cm en mijn string 145 cm. Officieel zou mijn string nu dus veel te kort zijn te opzichte van de stick.

Ook vind ik mijn stick best zwaar, dus zou eigenlijk ook wel graag weten hoeveel die van jullie weegt.
    Ik zou het echt op prijs stellen als jullie even willen meten en wegen voor mij.

Eveline: natuurlijk zou ik ook graag weten hoelang de sticks en strings zijn die jij levert via equiplay en hoe zwaar de sticks zijn.

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Re: sos lengte en gewicht van jullie stick en savvy string?

Nee hoor, helemaal geen vreemde vraag.

Ik heb ook maar kleine paarden, ook zo rond de 1.30 maar gebruik wel het originele Parelli materiaal. Dat was eerst even wennen, maar eenmaal gewend wil ik niet anders meer. Ik vind deze lengte juist wel fijn zo.

Voor het rijden heb ik een hele korte Equiplay stick. Erg fijn ding, qua lengte denk ik te vergelijken met een springzweepje.
    Started!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

bedankt voor je antwoord!

Je equiplay stick is natuurlijk wel een stuk korter, maar heb je een idee of de parelli stick zwaarder is dan een equiplay stick?
    En hoe bevalt het dat je string zo'n stuk langer is dan je stick? Die van mij was altijd maar een klein stukje langer, mijn stick was 20cm langer dus ben zowieso al heel blij dat ik dat stuk eraf heb gezaagd

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Volgens mij is de Parelli stick iets zwaarder.
    De lengte van mijn string vind ik juist fijn. Ik denk dat meneer Parelli heel juist heeft nagedacht over de lengte van zijn equipment. Zoals ik al zei; even wennen en dan wil je niet meer anders.
    Started!

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik had altijd een Equiplay basic, maar naar mijn idee is de carrotstick van Parelli juist lichter. Ik vond rijden met de Equiplay stick in ieder geval niet echt fijn, maar nu met mijn Parelli carrotstick geen problemen.
    Heb ze destijds allebei vastgepakt en er een beetje mee gezwaaid en vond de carrotstick van Parelli fijner te hanteren.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Ik heb een Equiplay basic met best touw. Ik werk er nog niet zo lang mee, eigenlijk alleen nog maar in een natte paardenbak. Toen had ik wel last van een zware stick/touw. Maar dat zou goed kunnen zijn omdat het touw zo vies en nat was geworden. De leadrope was ook niet om aan te pakken.
    Maar de bak is nu weer droog, dus hopelijk gaat het vanaf nu beter.

Bladwijzers

Forum Rechten