Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: reinigingskuur

reinigingskuur

wie van jullie geven hun paard een reinigingskuur?

ik had begrepen dat het voorjaar een goed moment is om dat te doen.

voor wat voor reigingskuur kiezen jullie en merken jullie ook echt dat het werkt?

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Re: reinigingskuur

Ja, ik!
    Heb op advies van een holistisch werkende mevrouw gekozen voor drainage compositum. Alleen; eenmaal thuis vraag ik me af hoe lang ik het Stella moet/ kan/ mag geven.
    Ben dus ook wel benieuwd!
    Started!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

drainage composium vindt ik ook fijn, werkt milder dan groene leem of schindler mineralen. Mijn paard knapt er altijd wel van op vindt ik.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik heb mijn paarden in januari een groene leem kuur gegeven, samen met jeneverbesolie. Op de sites van de Silverlinde en van de Paardendrogist kun je daar meer info over vinden.

Ik kan echter niet zeggen dat ik er nou zoveel verschil van merk... Een reinigingskuur die milder werkt, ik vraag me af wat dát dan gedaan zou hebben (helemaal niks, vermoedelijk...???).

Overigens heb ik zélf ook een kuur met groene leem gedaan, tegelijk met de paarden. Alleen was ik zo suf om de eerste 3 dagen de dosering voor paarden te nemen. Ik snapte al niet waarom ik die 3 dagen zo extreem moe was (had nl. wel eens eerder groene leem genomen en kreeg toen alleen een beetje hoofdpijn), tot ik de dosering nog eens bekeek.
    Toen ik terugging naar de humane dosis, heb ik er verder niet veel meer van gemerkt.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik deed vroeger al eens idem dan Marja.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Wat, ook zelf de dosis voor paarden innemen en je dan afvragen waarom je je zo beroerd voelt?

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Wij geven thee (speciale zuiverings kruiden van beterdier.nl) 200 ml per dag in combinatie van appelazijn waar ook kruiden en rescue inzitten.

Ik zie heel duidelijk verschil...misschien ook omdat onze paarden niet zo gezond waren en nu alle rommel wordt opgelost.

We zetten dus elke avond een grote pan van 7 liter thee en geven alle paarden een kopje.

Ik ben erg blij met deze kuur omdat het goedkoop is, vrij eenvoudig te geven en per paard afgestemd kan worden door middel van een eigen kruidenmix op basis van klachten en osteopatische behandeling.
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Anna, hoe bepalen jullie dan welke paarden welke kruiden moeten krijgen? Hebben jullie daar ondersteuning bij van een natuurgeneeskundige oid?

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

ja wij hebben annemarie nijhof hier gehad van http://www.beterdier.nl

Zij is icreo osteopate en vetrinair natuurgeneeskundige. Zij heeft dus alle kruide voorgeschreven maar ze heeft ook een aantal speciale mixen die standaart te verkrijgen zijn bij haar.
    Zo ook een reinigingskuur speciaal een voor het voor en najaar. Met verschillende kruiden erin geschikt voor de periode waar het paard ingaat.

Ik vind haar echt heel goed en kundig en ik heb nu al met veel van onze paarden een positieve verandering gezien....
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

maar wat is nu precies het doel van zo'n reinigingskuur?heeft ieder paard dat nodig?

ik las iets over het geven van groene leem....waarom wordt dit gegeven?wat is het verschil met andere soorten reinigingskuren?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

wat een reinigingskuur doet, het woord zegt het al. Het ondoet het lijf van allerlei reststoffen , je ontgift waardoor o.a de lever het makelijker krijgt, een soort grote schoonmaak voor het lijf. Of het echt nodig is dat heeft te maken met wat voor visie je op gezondheid hebt.
    Hoe beter de basis is, hoe makkelijker het lijf dingen als ziekte e.d op kan vangen denk ik.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Bladwijzers

Forum Rechten