graag jullie menig/idee...mn pony wordt deze zomer 8 jaar, inmiddels aan zn 3e zadel bezig waarvan ik het vermoede heb dat het niet meer past...rrrrrrrrrr. het laatste zadel is bijna een jaar oud en speciaal op en aangemeten voor hem, na jaren tobben wilde ik een perfect passend zadel wat dan ook behoorlijk prijzig was. vanaf het begin vond ik het wat strak bij de schoft, dat was niet zo,n probleem aldus zadelmaker. zadels gaan bij hem snel schuiven, niet echt een makkelijke zadelrug dus. pony gaf geen reactie hierop, dus allee! (geeft nu ook geen reactie, loopt ook prima) inmiddels schuift het 2 cm naar voor ondanks flink aansingelen. als ik in het zadel zit kan niet mn vinger aan de zijkanten van de schoft onder het zadel doen, zit muurvast. laatst was er een zadelmaker op stal, hij was van mening dat het (te)strak was. mn eigen zadelmaker komt as week, wat moet ik nu? ben nu al zoveel geld aan zadels kwijt! zit zelf te denken aan een goed boomloos zadel met verstelbare voorboom, de vraag is of dat niet gaat schuiven. pony heeft ronde rug en buik, weinig schoft achter zn voorbenen is hij behoorlijk smal waardoor de singel vaak tegen de voorbenen ligt.... iemand tips?
Bladwijzers