Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Nurtural bridle

Nurtural bridle

Ik ben bezig met een nieuw hoofdstel voor mijn winkeltje genaamd de Nurtural bridle.
    Een Cook look a like. Alleen deze heeft een X bandje bij de kruisriempjes zodat de baardharen niet meer er tussen kunnen komen en er is tevens minder "druk" op de kaken van het paard. Heb nl ervaren dat sommige paarden deze "omarming" als onprettig ervaren. En er mensen zijn die last hebben van baardharen tussen de kruisriempjes.
    Dus ik dacht neem een gokje laat een paar hoofdstellen komen en kijken wat voor verschil dit nu geeft tov de Cook.
    Nu merk ik bij mijn Pony geen verschil die kan ik met elk hoofdstel rijden (muv een touwhalster want deze kriebelt te veel vindt hij)
    Inmiddels nog een paar mensen er mee laten rijden en daar ging het uitstekend bij. Deze hadden nog niet eerder bitloos gereden moet ik erbij zeggen. Zij deden dit voor de grap een keertje omdat ik het zo lief had gevraagd

Wat mij opviel tov de Cook is dat de kruisriempjes korter zijn en dus de teugels dichter bij de neus/mond zitten. Op het moment dat je de teugel aanneemt er eerst een signaal op de neus komt, deze daarna naar het X bandje gaat en dan pas wordt doorgevoerd naar de kaken. Er dus een soort van vertraging ontstaat tov de kruisbandjes van de Cook.
    Dat dit wellicht een goed alternatief is voor de paarden die de Cook niet zo prettig vinden.
    Zijn er toevallig mensen op dit forum die dit hoofdstel kennen? Of er zelf ervaring mee hebben?

Zou graag willen weten wat hun ervaringen er mee zijn, reacties van het paard / pony en zo.
    Ik heb hem nog niet definitief op mijn website staan wil eigenlijk eerst nog betere foto's van de hoofdstellen maken, maar zet eerst de leveranciers foto's er maar op.. Als er mensen zijn....ik houd mij aanbevolen om reacties te horen.
    hier een voorbeeldje van wat ik bedoel met het X bandje (circle X)

Re: Nurtural bridle

Ik heb er 1ntje gekocht om te proberen (wou ze zelf ook gaan verdelen) Ik heb hem nog niet uitvoerig kunnen proberen, vind wel dat ze mooi in mekaar steken, mooi afgewerkt, mooi leder enzo, alleen wat ingewikkelder om aan te doen

Actief Forumlid Lintjuuuh's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2006
    Dagboek Berichten
    14

Klinkt goed! De nadelen van een dr. Cook zijn eruit, dus denk zeker dat paarden er goed op zullen reageren.
    Nu ben ik heel tevreden over een sidepull (Fleur reageert daar beter op dan een dr. Cook) maar als ik de kans zou krijgen zou ik ook zoiets wel eens willen proberen.

nu heb ik de mijne eergistere ook eindelijk eens kunnen probere, en ik moet zegge ik vind hem echt fijn rijden. ik heb een dr cook look a like. maar ik vind deze fijner. Hij blijft stabieler liggen door die circle X, de bandjes gaan ook eindelijk eens niet bol staan. (heb al een paar hoofdstellen geprobeert tot nu toe ) ik vond dat men paard er beter op reageerde.

Ik ben dus overtuigd, en ga deze ook invoeren hier in Belgie als hoofdverdeler (dan zal ik wel zorgen voor testhoofdstellen )

hey wat leuk, een collegatje Zoe is erg aardig. Al is ze wel erg anti Cook en denk ik niet terecht. Dat systeem is echt werelds. Alleen sommige paarden vinden het gewoon minder prettig. Dus een variant er op kan geen kwaad.
    Net wat jij zegt je paard reageerde beter op de sidepull dan de Cook. Dus voorkeur van je paard is geen omsluiting van het hele hoofd. Maar sturen op de neus is prettiger. Maar omdan meteen anti te worden nee...dat gaat mij te ver.
    Ik hoop hiermee een goede aanvulling te maken op mijn site voor die gene die de Cook niet prettig vinden.
    Er is idd een verschil in werking tussen deze twee hoofdstellen.
    En dat paardje van mij kan je met elk bitlooshoofdstel rijden. Maakt hem niets uit.

enuh Lintjuuuh...je weet mijn site te vinden??, even een mailtje en je weet je kansen
    bitloosrijden.nl

ja ik vind ze ook erg aardig. Ja ze is idd erg anti cook, mja das normaal als je zelf er 1ntje ontwikkeld hebt, dan vind je dat altijd beter
    Ik denk ook dat het een fijne aanvulling is. ik zelf vind ze erg leuk en mooi. en ik wil de mensen hier da kans geven ze ook te ontdekken. Want hier vind je van die dingen echt nog niet veel. Hopelijk kan ik er wat verandering in brengen.

nou ja zelf ontwikkeld? Dit systeem bestaat al een tijdje alleen de één pakt het ietsje commercieeler aan dan de ander.
    maar geeft niet hoor. Ik vind dat iedereen een hoofdstel moet kunnen vinden die bij hen past. Waar zowel paard als ruiter mee uit de voeten kunnen waardoor de communicatie verbeterd en dus beide meer plezier beleven aan het hele gebeuren.
    Maar daarbij is kwaliteit ook belangrijk. Ik verkoop niet elk bitloos hoofdstel. Er zit ook een hoop "rommel" tussen.
    Zo heb je in zadels ook een giga keuze

ja zelf aangepast dan dat is ook zo, er bestaat veel. Heb er al een deel geprobeerd. Maar deze vind ik wel leuk en mijn paarden ook dus das het belangrijkste zeker

helemaal mee eens.

Bladwijzers

Forum Rechten