Diesel is eergister bekapt. Nadat ie bekapt was liep hij prima. De dag erna liep hij de hele dag gevoelig en heel voorzichtig. Komt dit vanzelf goed? Kan ik hem helpen met iets? Moet ik ergens op letten en hoelang duurt zoiets?
Diesel is eergister bekapt. Nadat ie bekapt was liep hij prima. De dag erna liep hij de hele dag gevoelig en heel voorzichtig. Komt dit vanzelf goed? Kan ik hem helpen met iets? Moet ik ergens op letten en hoelang duurt zoiets?
Ik zou het je bekapper even vragen Lieke.
Gevoelig lopen na een bekapping hoort eigenlijk niet.
ik denk dat het komt omdat hij nu van "traditioneel" weer naar natuurlijk bekappen is gegaan..dat zal de oorzaak zijn. Maar kan ik hier iets aan doen? extra lopen of juist laten staan? gaat het vanzelf beter?
Ik zou even contact opnemen met de bekapper.
Het kan zijn dat een paard enkele dagen na de bekapping wat gevoelig loopt.
Mag echter niet te gevoelig zijn en te lang duren.
gr.
Els
casandra heeft dat vaak ook. Komt omdat ik haar hoeven dan eigenlijk te lang heb laten worden waardoor ze eigenlijk terug op de hoefrand gaat lopen ipv op haar zool, en dat dan in combinatie met een véél te zachte en natte wei waardoor de hoef wat week wordt.
Ik zou hem niet extra laten lopen, want het komt erop neer dat er teveel van de hoeven afgehaald is waardoor ze nu extra gevoelig zijn. Laat hem dus zo min mogelijk lopen over ondergrond waar hij gevoelig op is. Beweging op zachte ondergrond zal nu waarschijnlijk beter gaan? Als hij op zand wel gewoon goed loopt, kun je dat natuurlijk wel blijven doen.
Ook een overgang van traditioneel naar natuurlijk (wat dat ook moge zijn) zou geen pijn moeten veroorzaken! Dan is er gewoon teveel vanaf gehaald.
Tenminste, ik ga er vanuit dat Diesel geen hoefproblemen had waarvoor je de bekapper hebt laten komen?
Sluit me aan bij Marja. Het hoort niet. Is het ook een andere smid geweest? Waarom wilde je Diesel ànders bekapt hebben?
diesel heeft nooit probleem hoeven gehad..alleen dat ze snel breed uitlopen..volgends de vorige bekapper was dit juist goed..zo heeft ie meer draagvlak en kwam vaker voor bij de haflinger en koudbloeden.
Omdat ik verhuisd ben moest ik een nieuwe bekapper..vroeger is hij ook door klaas bekapt en ditt is ook altijd goed gegaan...ik denk dat de vorige bekapper minder van de hoefwand weghaalde waardoor hij minder op de rest van de hoef liep..en nu is dat wel zo dus vandaar de gevoeligheid misschien? Op zand gaat het prima idd.Hij heeft de hoef voor flink kort gemaakt..flinke mustangrol? Omdat hij juist daar heel hard groeit.
Als Klaas nu meer aan de voorkant weghaalde dan de laatste bekapper, zou het kunnen dat de stand iets verandert is waardoor diesel het aan zijn pezen voelt (spierpijn).
Ik zou het gewoon even aanzien, niet extra laten lopen, gewoon een paar daagjes rust. Dan moet het weer oke zijn.
zo niet, dan even contact opnemen met klaas.
ik wacht het idd nu maar ff af en dan is het hopelijk snel beter. Zo jammer van dit mooie weer maar ja..hopelijk komen er nog veeel meer zonnige weken.
Je zou Klaas de volgende keer kunnen vragen of hij de hoeven aan de achterkant net iets langer wil laten, bij Whoopie maakt dat wel uit en loopt ze wat makkelijker.
Mischien kun je van iemand tijdelijk hoefschoenen lenen???
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Bladwijzers