Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: een iglo voor cooper

Actief Forumlid cooper's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009

een iglo voor cooper

Hallo allemaal, ik heb een vraagje,
    zijn er mensen die ervaring hebben met een paardeniglo, ik ben van plan om voor coopertje een kalferen iglo te kopen, dan heeft hij ze eigen stalletje en hij is mobiel en kan de gemeente niet moeilijk doen!
    graag ook met foto`s , dus graag jullie ervaringen, cooper is trouwens 1,13 schoft hoogte!
    xx van bren en coopsie!
    color=#4000FF]Behandel een mens en dier zoals jij zelf behandelt wilt worden![/color]

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Re: een iglo voor cooper

Wij hebben op school zo'n iglo staan. Zou niet weten wat de hoogte is. Wil morgen best even meten. De shet heeft er in ieder geval bij ons nog nooit gebruik van gemaak. (gebruiken het als rommelhok)

Marleen

Aangemeld
    Jan 2009

wat zonde zeg! ik wil er eentje waar 3 kalveren in kunnen want anders denk ik dat ie een beetje krappies word voor de kleine man!
    bedankt voor je reactie hoor!
    Groetjes van bren!
    color=#4000FF]Behandel een mens en dier zoals jij zelf behandelt wilt worden![/color]

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Lijkt me een goed idee! Leuke dingen vind ik dat. Moet alleen niet omwaaien natuurlijk. Hoe zet je zulks vast?

We hebben ze bij de buren zien staan..... Ik vind persoonlijk een tuinhuisje toch charmanter...
    5 tot en met 8 augustus; "PaardenDrum"

Aangemeld
    Jan 2009

ja ik ook , maar dat mag niet .

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Iglo's zijn een prima schuilplek voor kalfjes, geiten en schapen, maar natuurlijk ook voor kleine pony's! Ik zou alleen even naar een fabrikant mailen over de hoogte van de opening, die is namelijk het belangrijkste. Je hebt niets aan een iglo als hij niet door de opening durft doordat deze net te laag is .

Ik zou wel de ondergrond en ruim om de iglo heen verharden, dan kun je de iglo gewoon uitvegen en er stro in doen. Bodendien is die laag stenen dan mooi weer een extra verankering in de grond!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Mijn ouders hadden een iglo voor hun minishet. Ze maakte er weinig gebruik van (en hij staat oa daarom nu te koop ), maar het is an sich wel ideaal! Makkelijk verplaatsbaar natuurlijk.
    Mocht je interesse hebben, dan kan ik mijn ouders wel vragen of ze de opening willen opmeten.
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Aangemeld
    Jan 2009

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Roadracer
    Mijn ouders hadden een iglo voor hun minishet. Ze maakte er weinig gebruik van (en hij staat oa daarom nu te koop ), maar het is an sich wel ideaal! Makkelijk verplaatsbaar natuurlijk.
    Mocht je interesse hebben, dan kan ik mijn ouders wel vragen of ze de opening willen opmeten.
    oh alvast bedankt meid! en inderdaad een goede tip de opening even meten!!

Hoi Cooper,
    Nou, ik heb mijn ouders even gebeld, hierbij de gegevens:
    De iglo is 170cm diep, 125cm breed en 130cm hoog. Maar: De ingang is 50cm breed en 95cm hoog, dus dat zal te klein voor je zijn.... Ik weet niet of dat ook de enige standaardmaten zijn, of dat ze ook in grotere uitvoering bestaan. Je zou natuurlijk kunnen kijken of je hem hoger kunt zetten (op een muurtje oid). Hij is trouwens groen van kleur, in zeer goede staat en de vraagprijs is 135 euro .
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Deur groter uitzagen een optie?

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ik weet natuurlijk niet hoe hoog deze deuren zijn, maar... hier kun je kiezen uit 2 maten: http://www.rhmtrade.com
    Kalver-iglo model compact is 150x125x135 en kost nieuw 170,-
    Het andere 2-persoons model, de standaard, is 195x145x132 en kost nieuw 225,-
    Dan hebben ze ook nog een meerpersoons iglo, voor grotere kalveren en dus ook nog groter als de tweede die ik noemde, die kost 500,- meen ik en heeft wel een erg hoge opening .
    Je moet maar even kijken op deze site, op een van de foto's is een mini-paard te zien bij een iglo. Bovendien kunnen zij je vast vertellen hoe hoog de opening is en of je 'm eventueel op maat kunt zagen .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Die van roadracer is denk ik een 1-persoons . Ze zocht volgens mij een 3 persoons, die een stuk ruimer .
    Cooper, (hoe) ga je dat ding vastzetten?

Aangemeld
    Jan 2009

ik weet nog niet hoe ik hem bevestig, ik neem wel even contact op met de leveransier,
    Ik moet inderdaad die hogere hebben, bedankt voor jullie reacties !
    groetjes van bren!

Even een waarschuwing voordat je een Iglo aanschaft. Ook over een verplaatsbaar/losstaand "bouwwerk" kan de gemeente moeilijk gaan doen. Er wordt namelijk niet alleen gekeken naar of iets vaststaat of niet maar ook naar de "aard van het gebruik". Dus als jij een iglo als stal gaat gebruiken zal je daar theoretisch gezien gewoon een vergunning voor moeten aanvragen en wordt er gekeken of het in het bestemmingsplan past etc........ De ene gemeente is hier wel strenger in dan de andere, sommige gemeenten gedogen dus zeecontainers, paardentrailers, pipowagens, iglo's die als schuilstal worden gebruikt, andere gemeenten echter niet.

Bladwijzers

Forum Rechten