Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 29

Topic: Centered Riding

Actief Forumlid Gipsy's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2009

Centered Riding

ik weet nog niet zoveel over alle aparte mogelijkheden over paardrijden en omgaan met de paardjes.

daarom wou ik jullie vragen wat Centered Riding is?

wat doe je hierin en wat zijn de doelen?

groetjes
    fien
    Gedult heb je niet, dat ontwikkel je!

Wilma
    Guest

Re: Centered Riding

Met centered riding leer je op een hele leuke creatieve beeldende manier voelen wat je met lichaamstaal je paard duidelijk kunt maken.
    Je leert meer op gevoel rijden waardoor je ook beter op je paard leert afstemmen en er een eenheid vormt tussen jou en je paard.

Je wordt je bewuster van je eigen lichaam en van je paard, en de bewegingen van het paard. Het is eigenlijk rijden vanuit je middelpunt, vanuit je basis. Rijden vanuit je innerlijke energie. En dit is heel kort verwoord, want het is heel veel. Het is niet alleen de balans en het voelen, ook hoe zijn je ogen, hard - zacht.

Leren zonder spierspanning mee te gaan in de beweging van het paard.

Er is een prachtig boek over geschreven, helder, duidelijk met leuke oefeningen en beelden. Is van Sally Swift -- Centered Riding --

Het is een ontdekkingsreis in jezelf samen met je paard.

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Bij mij op stal hebben 2 meiden les in CR. De een doet het omdat ze standaard scheef zit en dat dus wilt verbeteren en de ander (vriendin van me) om idd nog beter zitten en daardoor ook beter de communiceren tijdens het rijden.
    De instructice kijkt naar hoe je paard loopt en waardoor dat komt. Van mn vriendin liep haar paard veel op de voorhand en dat is na 2 lessen al verbeterd door haar zit aan te passen.
    Ze maakt ook veel foto's zodat je zelf kan zien wat je "fout"doet en wat een gevolg dat heeft voor je paard. Want elk spiertje dat jij aanspant of ontspant heeft effect.
    Ik vind het een heel goed initiatief.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Even zoeken op dit forum er is ongeveer 2 weken terug nog een topic over geweest.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid Gipsy's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2009

oke bedankt ga zeker dat boek eens lezen !!!!
    Gedult heb je niet, dat ontwikkel je!

Re:Centered Riding

Ik zelf volg ook centered riding en vind het erg nuttig mijn heethoofdige warmbloed is nu al een stuk rustiger.
    centered riding kan je omschrijven als:
    Rijden met zo min mogelijk inspanning
    Rijden met zo min mogelijk spanning
    Rijden zonder het paard te hinderen.

grts

Ik sluit me aan bij bovengenoemde omschrijvingen maar binnekort kan ik je er veel over vertellen want in April ga ik de centered riding instructeurs training doen. Heb er veel zin in.
    Het zou eigenlijk een basis moeten zijn van elke ruiter dat je eerst leert wat je eigenlijk met je lichaam wel/niet doet en hoort te doen. Op het moment ben ik aan het leren hoe het lichaam in elkaar zit...moeilijk ingewikkelde benamingen..haha, maar het komt goed, omdat in het boek heel veel oefeningen met zadel en hoofdstel staan heb ik m'n paard maar weer opgezadeld en dat vond ik toch knap lastig aangezien ik altijd zonder zadel en met cordeo rijd heb ik het gevoel dat ik wat contact verloren ben maar ik ben goed aan het oefenen.
    groetjes andrea
    www.andreaenariel.info

Hoi,

Ook ik ga in april de instructeursopleiding Centered Riding doen. Heb al jarenlang les van Anne Muller, zij heeft ook veel technieken van het Centered Riding in haar methode opgenomen. Ik vind het erg leuk en interessant. Hele kleine details veranderen aan je zit waardoor het paard veel beter in balans kan lopen of veel meer ontspant..
    Kon ik het maar allemaal al

Hoi Charlotte,

Wat leuk dat je ook de cr training gaat doen, ga je ook in Roosendaal bij Alona ? Dan ontmoeten we elkaar in April.
    Waar kom jij vandaan?
    groetjes Andrea
    www.andreaenariel.info

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Wat leuk, er komen steeds meer CR-instructeurs op het forum!
    Gaan jullie de cursus bij Sue Leffler doen? Daar heb ik anderhalf jaar geleden mijn opleiding bij gevolgd.

Ja dat klopt, hoe waren jouw ervaringen? heb jij nog een update en level 2 gehaald , of gaat dat niet zo snel? Ben erg benieuwd en heb er erg veel zin in.
    www.andreaenariel.info

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik vond het ontzettend leuk en leerzaam en ik heb er veel aan gehad, zowel voor mijn eigen rijden als voor mijn lesgeven!

Ik ga als het goed is in juni een update doen bij de Paardenmaat (Judith Cross).
    Om Level 2 te halen moet je 2 jaar Level 1 zijn en dat ben ik nog niet (pas komend najaar). Ik hoop volgend jaar of het jaar erop door te gaan naar Level 2.

Hoi,

Ik ga ook de cursus bij Alona doen inderdaad!Wat leuk dan zien we elkaar in ieder geval in April
    Ik kom vanuit Afferden, Limburg. Is wel een stuk rijden maar ja..
    Ik heb er heel erg veel zin in ben al hard bezig het boek door te lezen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Charlotte-parel
    Hoi,

Ik ga ook de cursus bij Alona doen inderdaad!Wat leuk dan zien we elkaar in ieder geval in April
    Ik kom vanuit Afferden, Limburg. Is wel een stuk rijden maar ja..
    Ik heb er heel erg veel zin in ben al hard bezig het boek door te lezen

Leuk ik ga ook de cursus doen in april bij Alona!

Andrea was ik al tegengkomen op een ander Forum, leuk om alvst wat mensen te leren kennen!

(Wij wonen niet al te ver bij elkaar vandaan Charlotte, ben van plan om eens een weekendje te paard jullie kant op te komen en dan een nachtje overnachten op de stoeterij is maar ca 30 km rijden)

Hoi!

30 km is inderdaad niet ver Waar woon je precies? Leuk dat je een keer bij ons wil komen overnachten. Je kunt hier heerlijk rijden!
    Leuk om al wat mensen te leren kennen voordat de cursus begint! Ik heb er echt heel veel zin in. Ik twijfel alleen nog welk paard ik mee ga nemen. Mijn friesje of parel. Het liefst eigenlijk parel maar zij is zo moeilijk op andere plaatsen. Niet als ik op wedstrijd ga maar wel als ze ergens moet overnachten.. dan mist ze echt haar thuis en haar shetjes.. Roland mijn friesje is daar gelukkig wel wat makkelijker in. Maar hij is erg ziek geweest, gelukkig is hij nu wel weer beter, maar hij is gewoon niet erg makkelijk te rijden daardoor. Maarja dat is ook wel weer een uitdaging
    Nemen jullie ook een eigen paard mee?

Groetjes, Charlotte

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten