Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: L1 games met zadel op

Re: L1 games met zadel op

Lodash vindt elke keer dat zadel toch wel een vreemd ding.

Niets dat je ermee doet maakt hem uit, je kan erop slaan, met alles wapperen, de savvystring er rare geluiden overheen laten maken, eraan zwengelen, maar zodra hij gaat lopen doet hij meestal toch wel een beetje raar.... zie wat is waar topic op persoonlijke verhaaltjes...

May the horse be with you!

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Zucht, komt-ie weer aan met z'n cursus!!!!!
    Op zich heeft hij wel gelijk over de acceptatie van het zadel, maar van de andere kant doen ook veel mensen Parelli met hun paard dat al jaren bereden is en dat het zadel wel goed accepteert. In zo'n geval vind ik het alleen maar lastig om met zadel te grondwerken...
    hier ben ik het dus echt niet mee eens. Juist als het paard het zadel al kent van het rijden, kan het een negatieve associatie hebben (zeker als het normal rijden niet zo prettig was voor het paard). Het kan dan idd handig zijn om die associatie te doorbreken, zeker in level 1. daarnaast lijkt het me zeker heel goed om te kijken naar de reactie van het paard met het zadel op, dat kan je goed zien als je de 7 games doet.
    Als ik om me heen kijk zie ik bij ongeveer de helft van de normals dat het paard het zadel niet accepteerd, maar dat maakt hun alleen niet uit, want ze zetten het paard gewoon vast.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    53

Ik snap ook wel de bedoeling van het doen van de games met het zadel op, en ik zie ook wel het belang van een paard dat het zadel echt en goed accepteert. Maar als je al zeker weet dat jouw paard het zadel goed accepteert, dán zie ik niet in waarom je de games nog met zadel op zou doen. Dan vind ik het alleen maar hinderlijk...

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Ja, maar dat gaat ook weer ver buiten de vraag om denk ik.
    En hoe weet jij, als Level 1'er, dat jouw paard het zadel volledig accepteert? Ik denk niet dat de gemiddelde L1'er al in staat is om kleine emotionele tekenen van het niet accepteren kunnen zien.

En ja, eind L2 heb je dat waarschijnlijk wel door (en dan nog) en heb je ook veel meer positive time met je paard doorgebracht in het zadel. Maar voor die tijd lijkt het mij nog steeds verstandig om wel games met zadel te doen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    53

Dan zal ik wel geen gemiddelde level 1-er geweest zijn, want ik heb altijd al gezien dat Atli geen problemen heeft met zijn zadel.
    Maar je gaat in level 1 toch niet *altijd* het grondwerk met zadel doen? Dat je het af en toe doet, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar toch niet altijd?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Nee, natuurlijk doe je niet *altijd* grondwerk met zadel. Dat staat toch ook niet op die DVD's.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten