Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: Verhoogde Gamma-GT waarden HELP!

Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    59

Re: Verhoogde Gamma-GT waarden HELP!

Daar kan ik mij iets bij voorstellen... bij mijn paard heeft het 1,5 j geduurd voor ze wisten wat er aan de hand was. En er was me al meermaals gesuggereerd om hem te laten inslapen, maar hij was toen nog maar 6j. Dus ik heb volgehouden en uiteindelijk wisten we wat er aan de hand was. Het heeft dan nog 8 mnd revalidatie gekost na de zware behandeling.

Die miotoxine, zouden die in het hooi kunnen zitten? Kan je dat hooi hierop laten testen?

Volhouden Gea ... er moet een logische verklaring voor zijn. En vooral toch ook je buikgevoel volgen!!
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

Actief Forumlid Gea's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2008

Ja, die zouden in het hooi kunnen zitten. Maar dit zou dan beteken dat alle afgelopen vrachten besmet waren. Na de echo gaan we sowieso het hooi, voer en water laten testen. Eens zien wat dat oplevert.

Amai 1,5 jaar dat moet toch heel slopend geweest zijn. Ben na 3 maanden al lichtjes over mijn toeren. Ik ben wel blij dat ze er verder nog heel gezond en levendig uitzien. Geeft me toch nog een beetje hoop dat het meevalt. De DA heeft me vorige week beloofd dat we het gaan vinden. "Het moet"; zei ze. Ben wel heel blij zo'n DA.

Groetjes
    "The horse knows when you know and he knows when you don't"- Ray Hunt

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Begrijp ik goed dat je puur routinematig bloed hebt laten trekken, alle waardes incl. leverwaardes normaal zijn behalve de gammaGT?
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gea
    Ik ben wel blij dat ze er verder nog heel gezond en levendig uitzien. Geeft me toch nog een beetje hoop dat het meevalt. De DA heeft me vorige week beloofd dat we het gaan vinden. "Het moet"; zei ze. Ben wel heel blij zo'n DA.
    Ik ken een DA, en dat wil he-le-maal niet zeggen dat de jouwe zo is, die willen álles wel uit de kast halen voor een bezorgde eigenaar....zonder dat je erg in hebt geven die DA's je wat je eigenlijk vraagt. Terwijl ze soms zouden kunnen adviseren: ze zien er goed uit, er zit geen JKK in het hooi, we wachten het af. Of uit zichzelf denken: we sturen het eens naar een ander lab. Voor elke oplossing is wel een probleem te vinden. Je hebt een gezond en levendig uitziend paard, met één afwijkende bloedwaarde waarvan bekend is dat die snel op hol gaat. Ik zou om te beginnen idd bloed naar een ander lab sturen. Niet om te zeggen dat er níks aan de hand is, maar ook om te voorkomen dat je dure en risicovolle onderzoeken uit laat voeren. Wat je ook "moet" vragen aan de DA wat ze vervolgens met het resultaat van een leverecho en wellicht biopt kunnen doen. Als er geen ondersteunende therapiën zijn die de leverfunctie verbeteren, dan plak je alleen een sticker op en kunt verder niks. De vraag is dan wat je eraan hébt. Kop op!

Aangemeld
    Oct 2008

Je hebt daar natuurlijk wel een punt. Het is nu wel zo dat het ondertussen al 3 maanden aan de gang is en de waarden maar steeds blijven stijgen. En ondertussen is het niet 1 paard, maar 4. Maar ik denk ook wel dat de meeste dierenartsen dergelijke mysteries geweldige studieobjecten vinden.

Nu we hebben deze avond de koppen nog eens bij elkaar gestoken om na te gaan wat er sinds oktober dus gewijzigd is. En dat is dus de weidegang. Gedurende de zomer hebben de paarden op de grote weide gestaan. Mijn twee zijn in oktober verhuist naar 1 van de kleinere weides vooraan het huis. De 2 andere paarden hebben nog tot december op de grote weide gestaan. Eind december zijn ook zij mee naar de kleine weide verhuist. Bij het eerste bloedonderzoek begin november waren de waarden van mijn paarden dus afwijkend. Die van de andere twee normaal. Nu sinds hun verhuis zijn de waarden bij de andere paarden ook gestegen. Zou het nu dus kunnen dat er iets in de bodem zit van deze weide????

Ondertussen zijn de paarden 1 maand geleden naar de paddock achter het huis verhuist. Nu hun waarden zijn nu dus nog hoog, maar ik heb ook al vernomen dat het best lang kan duren vooraleer deze waarden terug stabiliseren. Wat denken jullie? Denk dat ik morgen eerst maar eens beter naar de dierenarts bel en voorstel om een bodemonderzoek te laten doen.

Aangemeld
    Oct 2008

Hoi Iedereen,

Het is ondertussen weeral een tijd geleden, maar eindelijk zijn de resultaten binnen van Piarg zijn leverbiopsie. De eerste resultaten waren een paar weken geleden al binnen, maar konden niet genoeg uitsluitsel geven.
    Dus hebben ze de biopsen naar engeland doorgestuurd. Men kan vergiftiging van planten en zware metalen al zo goed als uitsluiten. Phew, dus geen JKK. Men vermoedde ginder dat het ging om een vergiftiging met pesticiden. Nu we eens gaan rondhoren zijn bij de buren, bleek het dat degene die mijn tante haar oprit komt gespoten het ook nodig vond de onkruidjes aan de kant van onze wei te spuiten.

Nu dinsdag gaan we nog eens bloed trekken en kijken of er al enige beterschap is.

Aangemeld
    Oct 2008

Er waren in de mitochondriën van de levercellen wel gelige korrels aanwezig. Of zoiets, mijn celbiologie is niet meer helemaal wat het geweest was

Aangemeld
    Oct 2008

De dierenarts is dus dinsdag opnieuw bloed komen trekken. Gisteren belde ze me met de uitslag en de waarden zijn spectaculair gedaald. Oh, ik ben zo blij en vooral opgelucht.

Bij Ibran waren de waarden van 125 naar 36 en bij Piarg van 260 naa 60; geweldig toch. Mijn dag is weer helemaal goed

Aangemeld
    Oct 2008

Dus waarschijnlijk toch de weide. Vermoedelijk een leukerd die wat guk is geweest met zijn pesticiden

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Goed dat ze zo gedaald zijn Toch fijn dat het niet iets ernstigs was!
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Aangemeld
    Oct 2008

Ben echt zo blij. We zijn hier nu mee bezig sinds November en ben blij dat het eindelijk eens goed nieuws was

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten