Hallo allemaal,
Aangezien ik niet veel verstand heb van de voeding wil ik graag jullie mening over hetgeen wat ik heb bedacht.
Ik wi lhet voorstellen aan degene die over het voer gaat en die is nogal traditioneel ingesteld en het zou dus ook fijn zijn als ik wat sterke argumenten zou ontvangen die ik kan gebruiken.
Mijn paard (12-jarige 3/4 Friese ruin) heeft helaas last van zomereczeem en zou daar graag wat aan willen doen d.m.v. bijv. het voer.
Hij staat helaas altijd op stal (gelukkig komt hij wel elke dag een paar uur in de paddock met andere ruinen) en eet altijd al zijn stro op. Hij krijgt 2 of 3 keer per dag kuilgras (een flinke hoeveelheid voor kuilgras!) en hij is de snelste eter op stal en heeft het dan vaak na 1 uur al op. Ik zou dus graag willen dat hij hooi krijgt i.p.v. kuilgras en dan een grotere hoeveelheid zodat hij wat te knabbellen heeft enzo. Verder krijgt hij 5 kilo brok per dag. Dat vind ik erg veel! Helemaal omdat hij dat verdeeld in 3 delen krijgt.
Het liefst zou ik hem brokloos of i.i.g. veel minder brok hebben en meer hooi. Wat vinden jullie hier van en hebben jullie misschien tips en adviezen? Ik rijd overigens recreatief met hem, dus hij hoeft niet te dresseren of te springen.
Ik hoor graag van jullie
Groetjes Claudia
Bladwijzers