Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Wat zouden jullie doen?

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Wat zouden jullie doen?

Ik ben daarstraks in opglabbeek gaan kijken voor een plaatsje voor casandra.
    Het zit zo: volgende winter haalt m'n tante haar paarden weg op de wei waardoor casandra alleen zou komen te staan...

Daarom ben ik nu al op zoek naar een plaatsje voor de winter... Want ik weet ook hoe vlug alles vol zit!
    Afin, in opglabbeek lijkt het echt een ideale plaats!
    De merries en ruinen worden apart op wei gezet (omdat meerdere ruinen met meerdere merries geen goed idee was, haar ervaring was dat die ruinen gingen vechten om de merries). De paarden staan per 2 of 4, atijd in even getallen op stukjes wei, die groot genoeg zijn om een sprintje te kunnen trekken. Elk stuk heeft een schuilstal/blok. In de zomer hebben ze wei en moeten ze niet echt bijgevoerd worden. De wei wordt ingezaaid met kruidengrassen, speciaal voor paarden, bovendien is het gros van de mensen ook NH-minded en recreatieruiters die vooral buiten in het bos gaan rijden, dus ik zou altijd iemand hebben die met me mee naar buiten kan.

Nu is het zo dat die vrouw van dat pension me zei dat ze momenteel wel plaats genoeg had voor de zomer. Ze wilde voor mij in mei wel een plaats vrij houden, maar in de winter doet ze dat niet. Er is meer vraag dan aanbod, dus wie eerst zaait, eerst oogst. Ze heeft in het verleden meermaals meegemaakt dat mensen toezeiden en uiteindelijk hun paard toch niet brachten, en ze toch een open plaats had die niet opgevuld raakt.
    Afin, ik heb wel een paar weken om toe te zeggen.

Nu ben 'k daarstraks even met m'n tante gaan babbelen en nu krijg ik van haar het verwijt dat ik ondankbaar ben. Nu sta ik gratis en verzorg in ruil de paarden. We hebben een piste, die ik heerlijk voor mezelf alleen heb, ik heb daar ook veel wandelmogenlijkheden, maar geen wandelpartner en ik vind het echt niet veilig om met m'n paard alleen op stap te gaan...
    Dus ik heb toch niets te klagen, waarom zou ik dan vroeger weggaan en betalen om mijn paard te stallen? Ik moet toch echt wel zot zijn!
    Bovendien vind zij een pensionSTAL veel beter omdat je daar beschikking hebt over een binnenbak en je dan toch meer kan rijden, want dat hoort toch echt wel zo met een jong paard! Ze moet toch echt wel eens gereden worden!
    Maar het is wel zo dat ik daar best goed zit waar ik nu zit! Ik heb absoluut niet te klagen. Ik word soms alleen zo moe van die oordelen.

Afin, wat zouden jullie doen? Toezeggen en in mei verhuizen naar die ideale plaats of afwachten tot september/oktober en dan maar zien of er een plaats vrij is en riskeren dat het vol zit?

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik zou vertrekken in mei. Ik zou het niet riskeren!

Je tante denkt in tekorten...misschien moet zij the secret eens lezen ofzo als ze graag wil dat je deze zomer nog voor haar paarden zorgt had ze ook gewoon kunnen zeggen dat ze het fijn zou vinden als je in de zomer nog blijft inplaats van te zeuren over een ander

Maak vooral je eigen keuze en laat je niet afleiden door mensen die slechts hun ego willen strelen!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Mag ik vragen hoe de stal in Opglabbeek heet?
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Mag ik vragen hoe de stal in Opglabbeek heet?
    Ja tuurlijk: Kleine Heide

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door willeke
    Het zit zo: volgende winter haalt m'n tante haar paarden weg op de wei waardoor casandra alleen zou komen te staan...
    Zoals ik het lees houdt je tante ook geen rekening met jou en Cassandra maar vind ze het wel heel handig dat jij haar paarden verzorgt zodat je er gratis kan staan en gooit je dan die goede wil ook nog eens voor je voeten als verwijt.
    Ik meen me te herinneren dat je tante sowieso compleet andere ideeën over het omgaan met paarden, dan jij en dat ze je dat ook met enige regelmaat duidelijk maakt (klopt dat of heb ik nu de verkeerde voor?)

Iig lijkt het me niet meer dan normaal dat je het beste voor je paard wilt krijgen en als dat betekend dat je eerder dan normaal moet verhuizen, naar een plek waar je van denkt dat je het nog beter naar je zin krijgt, dan zou ik dat doen. Als je nog niet 100% zeker bent zou ik gewoon een paar keer gaan kijken voor de definitieve beslissing, zodat je er zelf ook echt van overtuigd bent dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Bovendien zie je dan mss ook meer vaste bezoekers, zodat je alvast wat mensen kent voor je er "gaat wonen"
    Groetjes ingrid

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

mjah ingrid, zo voel ik het ook aan.
    Ze vond dat ze te oud was en komt dan even zeggen dat ze volgende winter haar paard weghaalt, dus moest 'k maar iets zoeken voor casandra. Want waar haar paard naartoe gaat daar kan casandra niet mee naartoe omdat er niet genoeg stallen zijn. (en eerlijk gezegd ben ik daar we blij om! want ik wil daar liever niet naartoe)

Weet je, ze heeft het allemaal wel goed voor hoor. Ze heeft me de kans gegeven toch een aardige spaarpot bijeen te sparen. Ze heeft voor casandra gezorgd toen ik gevallen ben en daar ben ik haar ook enorm dankbaar voor. Maar om dan zulk verwijt naar je hoofd gesmeten te krijgen.... het is toch logisch dat als ik iets zoek dat ik best kritisch ben en toch graag een betere plaats wil dan waar ik nu sta... Maar dat wil niet zeggen dat ik niet dankbaar ben.

Ze heeft inderdaad nogal andere ideeën dan ik over paarden,maar op zich vond ik dat niet zo erg, zolang ze mij m'n ding liet doen, maar eigenlijk moet ik constant commentaar slikken en wordt er gedaan alsof ik niet beter weet... Zij heeft al 20 jaar paarden, zij zal het wel weten. Afin, meestal is het: ene oor in, het andere eruit en verder doe'k gewoon m'n eigen ding.

Ik hoop alleen dat hier geen ruzie van komt want dat zou ik wel jammer vinden. Want tenslotte is ze ook m'n buurvrouw en familie die ik nog regelmatig onder ogen moet komen.

Ik ga waarschijnlijk toch in mei verhuizen. Weet nog niet hoe ik het ga aanpakken naar haar toe. Zie er onwijs hard tegenop.

Je bent een grote meid nu Willeke, dat kun je best.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid Maroush's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2007
    Leeftijd
    37

Ik zou ook zeker gaan verhuizen in mei Leg gewoon uit dat je dit een superplek vindt voor je paard en dat er van de winter misschien geen plek meer is en je dat niet wil riskeren. Dat jij ook liever hier was gebleven, maar dat je dan straks misschien met een probleem zit ... Tja, als ze dat niet snapt is het jammer, maar dan heb je iig wel een goed plekje voor je paard!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ben het eens met de meiden, vooral doen wat goed is voor jou en Cassandra.
    Denk dat het belangrijk is dat je je waardering voor haar uitspreekt over wat heeft gekund tot nu toe maar ook duidelijk maakt dat het voor jou te onzeker is om af te wachten tot de winter.
    Wel een hele verandering hoor.

Succes, zijn moelijke dingen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Moeilijke situatie, maar ik zou Cassandra toch al verhuizen in mei. Het lijkt me echt wel een fijn plekje!
    Jammeer dat je tante er wel niet zo blij mee is, maar ergens heeft ze dat daar toch ook voor gekozen door al haar paarden 's winters ergens anders te stallen en geen rekening met jou te houden. Dan kan ze toch verwachten dat jij je paard niet de hele winter alleen laat staan op de weide(vind ik dan). Misschien was haar reactie ook wat overdreven omdat ze het niet zag aankomen en dat ze dan haar verzorgertje kwijt is, wat altijd handig is. Ik hoop dat ze wat gaat bijdraaien en dat je met een gerust hart daar weg kan gaan.

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Het is altijd moeilijk om in zo'n situatie te zitten. Verhuis Cassandra lekker in mei en geef jezelf ook wat rust wat betreft het jezelf te hoeven verdedigen etc.
    Wens je veel succes met het maken van de voor jullie juiste beslissing en het vertellen (als je dat besluit) aan je tante. Het is even door de zure appel heen bijten, maar daarna kun je erg trots zijn op jezelf.

You go girl

Marleen

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Ik heb besloten vandaag nog te bellen naar die pensionhoudster en te bevestigen dat we in mei komen.
    Het is het beste zo! Ik denk dat ik ook veel meer tot rust zal komen als ik me niet constant hoef te verdedigen en constant moet blijven uitleggen waarom ik wat doe en waarom ik voor iets wel of niet kies.

Ik ga ook tegen m'n tante zeggen dat ik haar dankbaar ben voor al die tijd dat casandra daar heeft mogen staan, want tenslotte heeft ze mij ook enorm geholpen toen ik in het gips lag en niet voor haar kon zorgen.
    Maar nu is het toch echt tijd dat we ons eigen ding gaan doen.
    En dan zeg ik haar metteen erbij dat als zij hulp nodig heeft met haar paarden ik maar wat graag zou helpen! Ik vind het leuk om die lieverds van haar toch nog te kunnen zien, want tenslotte zijn het haar paarden waar ik als kleine uk op heb leren rijden! En ik zou ze ook bijzonder hard missen moest 'k ze niet meer kunnen zien.

Ik denk dat m'n tante gewoon boos is omdat ze te trots is om te vragen of ik wil inspringen als zij op vakantie is. Als casandra daar nog zou staan is dat gewoon logisch dat ik het opvang. Maar als ik daar niet meer sta zal ze't moeten vragen. Op dat gebied is ze nogal koppig soms. Maar ze weet heel goed dat ik dat graag doe!

Goeie beslissing Willeke !
    En misschien kan je een doosje pralinen of "mercikes" meenemen naar je tante ? Doet een mens altijd wat meer smelten ...
    ... zeker als de boodschap erbij is : "Bedankt voor alles en je kan in de toekomst nog altijd op mij rekenen !"

Bladwijzers

Forum Rechten