Ik ben daarstraks in opglabbeek gaan kijken voor een plaatsje voor casandra.
Het zit zo: volgende winter haalt m'n tante haar paarden weg op de wei waardoor casandra alleen zou komen te staan...
Daarom ben ik nu al op zoek naar een plaatsje voor de winter... Want ik weet ook hoe vlug alles vol zit!
Afin, in opglabbeek lijkt het echt een ideale plaats!
De merries en ruinen worden apart op wei gezet (omdat meerdere ruinen met meerdere merries geen goed idee was, haar ervaring was dat die ruinen gingen vechten om de merries). De paarden staan per 2 of 4, atijd in even getallen op stukjes wei, die groot genoeg zijn om een sprintje te kunnen trekken. Elk stuk heeft een schuilstal/blok. In de zomer hebben ze wei en moeten ze niet echt bijgevoerd worden. De wei wordt ingezaaid met kruidengrassen, speciaal voor paarden, bovendien is het gros van de mensen ook NH-minded en recreatieruiters die vooral buiten in het bos gaan rijden, dus ik zou altijd iemand hebben die met me mee naar buiten kan.
Nu is het zo dat die vrouw van dat pension me zei dat ze momenteel wel plaats genoeg had voor de zomer. Ze wilde voor mij in mei wel een plaats vrij houden, maar in de winter doet ze dat niet. Er is meer vraag dan aanbod, dus wie eerst zaait, eerst oogst. Ze heeft in het verleden meermaals meegemaakt dat mensen toezeiden en uiteindelijk hun paard toch niet brachten, en ze toch een open plaats had die niet opgevuld raakt.
Afin, ik heb wel een paar weken om toe te zeggen.
Nu ben 'k daarstraks even met m'n tante gaan babbelen en nu krijg ik van haar het verwijt dat ik ondankbaar ben. Nu sta ik gratis en verzorg in ruil de paarden. We hebben een piste, die ik heerlijk voor mezelf alleen heb, ik heb daar ook veel wandelmogenlijkheden, maar geen wandelpartner en ik vind het echt niet veilig om met m'n paard alleen op stap te gaan...
Dus ik heb toch niets te klagen, waarom zou ik dan vroeger weggaan en betalen om mijn paard te stallen? Ik moet toch echt wel zot zijn!
Bovendien vind zij een pensionSTAL veel beter omdat je daar beschikking hebt over een binnenbak en je dan toch meer kan rijden, want dat hoort toch echt wel zo met een jong paard! Ze moet toch echt wel eens gereden worden!
Maar het is wel zo dat ik daar best goed zit waar ik nu zit! Ik heb absoluut niet te klagen. Ik word soms alleen zo moe van die oordelen.
Afin, wat zouden jullie doen? Toezeggen en in mei verhuizen naar die ideale plaats of afwachten tot september/oktober en dan maar zien of er een plaats vrij is en riskeren dat het vol zit?
Bladwijzers