Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 35

Topic: Verschillende paarden in een level?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Verschillende paarden in een level?

Voor de official auditions, is het toegestaan om bijvoorbeeld het grondgedeelte te doen met een ander paard dan waar je het rijgedeelte mee doet??
    Staat niets over op de Savvyclubwebsite. Ik neem aan dat het wel mag, aangezien het om jouw eigen savvy gaat, maar wie weet het zeker?

Re: Verschillende paarden in een level?

Hoi hoi,

Wij hebben ook gezocht maar niks gevonden. Dus doet Anna audities met twee verschillende paarden. Je kunt Parelli UK bellen en het even vragen? Zullen we afspreken dat diegene die het eerste weet hoe het zit, het hier even opschrijft?

Thanks.
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    53

Ik heb het Eddy vorig gevraagd voor het oude level-examen en toen was het antwoord volgens mij nee.
    Ik zou inderdaad even bellen of mailen met Parelli.
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Ik doe het gewoon...is toch extra knap?? haha
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Extra knap?
    Extra makkelijk zul je bedoelen!

Voorheen, met de oude examens, mocht het in elk geval niet. Hooguit als je een gangenpaard had dat niet kon galopperen, mocht je die taken met een niet-gangenpaard doen. Maar ook dat hadden ze liever niet.

Precies, het lijkt me juist makkelijker om met meerdere paarden verschillende onderdelen te doen. Dat houdt namelijk in dat je met het ene paard iets doet wat dat paard goed kan, en waar dat paard zwakker in is met een ander dier doet. Of je 'leent' een door de wol geverfd Parellipaard van iemand en schuift daar de levels en verschillende onderdelen mee door, daar waar je het met je eigen paard niet kan.

Ik hoop voor je dat het mag, maar als ze het fair willen houden dan staan ze het niet toe.
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

maar het gaat toch om MIJN savvy ??

Door de wol geverfd of niet....daar heb ik er twee van...denk maar niet dat iemand anders 'even' met Room of Zippy zijn level 3/4 haalt hoor.....DAAR is waar de relatie zo belangrijk is en ik hoop toch dat het daarom gaat....die heb je er niet zomaar even in hoor...en ik spreek uit ervaring

En aan het eind van de rit....hou je natuurlijk alleen jezelf voor de gek als je het 'alleen' zou doen om je string te behalen....
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Maar wat als je paard een blessure oploopt als je alleen nog maar je grondwerk hebt afgerond? Of als je met een paard werkt waar je niet op rijden kan en de rijtaken dus met een ander paard wilt doen?
    Ik dacht dat het gaat om JOUW savvy, en hoe JIJ werkt en niet zozeer om het niveau van je paard.
    Mmmm.. ben benieuwd wat Parelli zelf zegt. Heb ook op het Savvyclubforum gepost, maar nog geen antwoord daar.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Op zich vind ik het niet verkeerd als iemand met meerdere paarden zijn/haar level kan behalen, maar dan alleen als diegene met alle paarden ook alle vier de savvy's beheerst. Niet met het ene paard bijvoorbeeld On Line en het andere paard @liberty omdat het eerste paard dat niet goed kan. In dat geval zou je idd jezelf, en anderen, voor de gek houden en is het, wat Marja al zegt: lekker makkelijk! Maar juist dit is natuurlijk voor Parelli himself moeilijk te beoordelen aan de hand van een youtube audition en daarom moet ik zeggen dat ik het, als ik kijk naar het zo objectief mogelijk beoordelen, eerlijker zou vinden als alles gewoon met één paard ingestuurd wordt.

Als iemand met al zijn/haar paarden alle vier de savvy's beheerst, dan vind ik dat echt level 4/5. Misschien moeten ze daar dan nog een auditionprogramma voor maken

@Anna: het gaat idd om jouw savvy én vooral om de relationship. Maar zoals Parelli nu de audities doet, vind ik persoonlijk dat er niet goed en objectief gekeken kán worden naar iemands savvy als er meerdere savvy's met verschillende paarden worden ingestuurd door één en dezelfde persoon. Die savvy en die relationship komt dan maar gedeeltelijk 'uit de verf'. Ik ben ervan overtuigd dat jij met al je paarden alle vier de savvy's wel beheerst, maar het 'testen' hiervan is natuurlijk lastig als ze bij Parelli de On Line savvy zien met het ene paard en de @liberty met een ander paard. Plus misschien dan een freestyle weer met een ander paard (zeg overigens niet dat jij dat gaat doen hoor, maar even gesproken in het algemeen).

Maar nu word ik toch wel nieuwsgierig eigenlijk. Echt even een vraag uit pure interesse: Waarom niet gewoon de savvy's met Room doen en opsturen? Wat is de reden dat je gekozen hebt voor een audition met Sier en een andere savvy met Quasi? Gewoon voor de fun of om idd te laten zien dat je al heel veel savvy hebt met andere paarden? Dat laatste geloof ik zeker, maar lijkt me dus erg lastig beoordelen voor de Parelli-instructeurs die de auditions moeten toetsen...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gwenny
    je 'leent' een door de wol geverfd Parellipaard van iemand en schuift daar de levels en verschillende onderdelen mee door, daar waar je het met je eigen paard niet kan.
    Ben nog zeker niet toe aan level 4 of zo, maar ook met mijn paard zal het je niet zomaar lukken om level 2 te halen (waar we samen ong. zijn) als je haar niet kent, want ze doet "het" niet voor een ander. Vind het dus makkelijk gezegd om een paard te lenen om de niet lukkende onderdelen te doen.
    Ben het met anroomy eens dat het toch om haar savvy gaat.

Marleen

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja maar het kán wel. Er zijn ook zat paarden die ver doorgetraind zijn en waar verschillende mensen wel degelijk veel mee kunnen. Je zult heus wel even op elkaar ingespeeld moeten raken, maar het maakt toch echt wel verschil of je een tot L4 getraind paard 'gebruikt', of een paard dat nog helemaal geen Parelli kent en waarmee je zelf alles moet opbouwen. Natuurlijk gaat het om de relatie, maar ook om de communicatie en om de signale die je afspreekt met je paard en die een bepaalde betekenis hebben, en bij een getraind Parelli-paard is dat stuk communicatie in elk geval al voor een deel voor je gedaan.

Ik zou het dan ook erg raar vinden als je nu ineens voor de verschillende savvy's met verschillende paarden je audition mag doen. Dat maakt het m.i. wel degelijk een heel stuk makkelijker om je levels te halen!
    Zo kan ik met Atli best aardig wat liberty, maar is mijn rijden met Menglöd veel beter. Dan zou ik handig per savvy het paard kunnen uitkiezen wat daar het beste in is.
    Nee dat zou ik echt krom vinden!

Dat je alleen je grondwerksavvy's nu kunt halen is natuurlijk hartstikke leuk voor de mensen die niet kunnen rijden, maar als je met verschillende paarden de auditions kunt doen, dan kun je in theorie het rijgedeelte doen met een paard waar je nog nooit grondwerk mee gedaan hebt. Daarmee gooi je het hele idee van Parelli (basis opbouwen vanaf de grond) toch op de schop?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Uhm, zijn wij er niet al jaren van overtuigd dat Parelli een programma is voor de MENS en niet zozeer voor het PAARD? In elk geval tot level 3...

En Linda heeft al jaren haar L4 (of zelfs L5?) terwijl ze met Allure nog telkens nieuwe dingen leert, die in L2 of L3 zitten (stick to me in galop bijv.)

In de oude audities ging het erg om de taken, dat je die maar goed afgelegd kreeg (L2 met een superpaard was geen probleem he ). Nu gaat het veel meer om de relatie en ik denk dat ze dat ook als veel belangrijker scoren. Je kan een paard hebben dat superlicht wijkt, maar als jij nog steeds de fases hebt van een L1'er, zul je daar geen hoge score mee halen.

add: ik wil van de zomer de uitdaging wel aangaan hoor, kijken of je L4 kunt halen met een 'superpaard' als je zelf nog geen L4 bent
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Ja leuk Eveline, .
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Wat ben ik toch slim!
    3 paarden om NIET op te rijden vooralsnog
    Savvy!!

May the horse be with you!

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

@ Linda: Room is fysiek al een half jaar gewoon niet in orde. Buiten dat ik in dat half jaar met Sier enorm vooruit gegaan ben kan ik het Room NU niet vragen.

Ik moet hem vooral eerst fysiek zo goed krijgen dat hij alle 'lolbroek' dingen er weer bij KAN doen...dat gaat nu niet want dan is hij zo weer kreupel.
    Daarbij gaat het met de andere ook makkelijker...het liberty en online gedeelte in elk geval! Rijdend is Room qua opleiding nog wel hat meest vooruit maar freestyle rijden is er nu, behalve zo nu en dan een boswandeling, gewoon niet meer bij....laat staan dat ik dingen kan oefenen.
    Ik heb zeker nog wel aspiraties met Room in de academische rijkunst....hij ook met mij trouwens....alleen gaat dat nog wel een jaar of wat duren....en als ik ooit parelli instructrice wil worden en ik daarvoor level 4 nodig heb vind ik het wel de moeite waard om met mijn betere 'parelli' paarden lekker door te oefenen ( en voor de bezorgde lezer ook lekker door te gymmen natuurlijk....dat lesje zit er nu wel in ja)!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten