Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 32

Topic: is dit een nieuwe rage?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

is dit een nieuwe rage?

Ik hoor bijna niemand meer over Emiel Voest, nou heb ik daar zelf ook helemaal niks van! Maar parelli lijkt enorm in optocht te komen en dan vooral in combinatie met Klassieke Dressuur, het lijkt wel een beetje een nieuwe rage dat klassieke dressuur. Ik hoor en zie het veel onder NH-ers (en nee ik plaats niemand in een hokje, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel ) maar ook onder normals lijkt iedereen ineens allemaal voor de klassieke dressuur te kiezen.

Valt het jullie ook op of ben ik de enige?

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Re: is dit een nieuwe rage?

Volgens mij gaat er door de hele paardenhouderij sector op dit moment het besef dat een paard een denkend en voelend wezen is. Ten minste, zo ervaar ik dat om mij heen.

De keuze voor klassieke dressuur is de tegenwerking van de negatieve publiciteit rond de rollkur, gok ik.

En ja, het valt ook mij op.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Volgens mij gaat er door de hele paardenhouderij sector op dit moment het besef dat een paard een denkend en voelend wezen is. Ten minste, zo ervaar ik dat om mij heen.
    .
    de hele paardenhouderij sector, pff zeg dat niet te hard.. ken genoeg mensen die niks van deze manier van omgaan met paarden willen weten.
    Waaronder bij mijn vriend thuis 24/7 per week op stal en komen er alleen uit om te rijden.
    ik ervaar het om mij heen steeds meer dat mijn paardjes het echt super goed hebben en er hoop paarden nog opgesloten in een stalletje staan.

Ik denk dat het geen rage is, maar een gestage ontwikkeling, die nu na lang 'onderwaterzwemmen' goed zichtbaar wordt 'boven water'.

En ben er blij om!!!!

May the horse be with you!

Eindelijk wordt die methode weer levendiger. Ik ben er blij om dat het zowel regulier als NH meer op gaat vallen. De ommekeer komt, maar wel gestaag.
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ik merk het in deze omgeving ook. Was een rondje aan het rijden langs oude bekende plekken en ik zie steeds meer paddocks verschijnen. Sommige afmeting "cabriobox", maar het begin ís er. De markt (dat zijn wij allemaal) vragen erom. En mede dankzij internet wordt het kijken óver de schutting naar wat er nog meer kan en mogelijk is steeds makkelijker. Vroeger kwam je nergens anders dan op jouw manege of jouw stal en de wereld was klein. Nu komen allerlei stromingen elkaar tegen op internet en gaan van elkaar leren. Erg fijn!! Ik denk echt dat grote forums zoals bokt, maar ook een kleiner doch fijner forum als dit daar ook toe bijdraagt! Nóg fijner.

Actief Forumlid Maroush's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2007
    Leeftijd
    37

Mij was het ook opgevallen Ook bijv. het aantal bitloze ruiters op bokt lijkt steeds groter te worden.
    Helaas nog genoeg paarden die wel 24/7 op stal staan, maar hopelijk gaat de ontwikkeling door en wordt het steeds beter!

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

yep ik merk het hier ook! Ik denk dat er inderdaad het 1 en ander gaande is in paardenland
    Vind het alleen maar goed!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2005

Merk er hier nog niet echt heel veel van helaas. er zijn wel wat stallen die nu de paarden buiten hebben, maar het meer en deel heeft toch nog steeds 24/7 de paarden binnen.
    En ook de manier van rijden veranderd in mijn ogen nog niet echt. Wij hebben hier een aantal ruiters die vrij hoog tot hoog in de dressuur rijden. Maar veel verandering in omgang enz. is er niet.

Laatst bij een dressuurwedstrijd geweest waar alleen Z1 of hoger gestart werd, maar zie dan toch weer paarden met roze schuim in hun mond rond lopen............................. Dus er wordt niet echt vanuit ontspanning gereden denk ik dan.

Schoppend en slaand de trailer op, is ook een beeld dat blijkbaar erg normaal is, niemand kijkt er van op....

ik hoop van harte dat het een rage is en steeds meer in opkomst is en blijft!
    ik zelf ben echter al zo'n 10 jaar op deze manier bezig,toen was net het eerste boek van hempfling uit,zo ben ik er mee in aanraking gekomen,had toen een moeilijk paard wat nog beleerd moest worden,ik was 15,eigenwijs,wilde niet de zweep erover halen en wist ergens dat het ook anders kon,en zo ben ik er ooit mee begonnen,ik merk wel dat de Nh manier van omgaan met paarden steeds bekender wordt,en gelukkig maar!
    toch denk ik dat een hoop mensen de term klassieke dressuur vaak onterecht gebruiken,klassieke dressuur is begint in mijn ogen met een goede opleiding aan de hand (dus ook de hogere oefeningen) voordat een ruiter opstapt.
    ik hoor steeds vaker mensen over klassieke dressuur praten die dit ook zouden doen,maar werken aan de lange lijnen?daar hebben ze nog nooit van gehoord.
    denk dat de term klassieke dressuur "misbruikt" wordt om aan te kunnen geven dat ze in ieder geval niet op de "anky-rollkur" manier rijden zeg maar.

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    .
    de hele paardenhouderij sector, pff zeg dat niet te hard.. ken genoeg mensen die niks van deze manier van omgaan met paarden willen weten.
    Ik kan me indenken dat je sommige paarden op de box houdt. Een dier buiten en in een groep houden brengt risico's met zich mee. Kleine en grote ongelukken gebeuren gewoon in een groep. Als paarden in de sport lopen (en dan bedoel ik nationaal of internationaal niveau) dan kom je gewoon niet weg met een schuilstal en 24/7 buiten.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Er zitten nog wel een hoop mogelijkheden tussen 24/7 buiten en 24/7 op stal...
    Veel paarden zouden er al enorm op vooruit gaan als ze maar een paar uurtjes per dag lekker de wei op mochten.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Als paarden in de sport lopen (en dan bedoel ik nationaal of internationaal niveau) dan kom je gewoon niet weg met een schuilstal en 24/7 buiten.
    Nou, gut hoe héét ze nou....die leuke amazone....Grandprix dressuur dacht ik....ijzerloos....Deense? Kyra? Even googlen....be right back.

....back. Kan 't niet vinden...

May the horse be with you!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

mmm er staat niks over...wel grappig dat de bladzijde "entrepeneur" helemaal leeg is .

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten