Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 46

Topic: iemand bekend met de poedertoren?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Re: iemand bekend met de poedertoren?

Misschien maar eens verhuizen naar Drenthe dan maar. hier liggen de prijzen namelijk op 45 euro per maand

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

wat zoek je voor een stalling.wat zij in je eisen? Ik verhuis Diesel en een veulen zaterdag naar Uden Noord brabant naar de tinkerboerderij. Daar hebben ze grote koeienstalen omgebouwt in grote binnen paddocks zeg maar. Daar staan ze swinters dus met kleine gorepjes in en als het weer het toelaat gaan ze de wei op. Het zijn dus wel voornamelijk tinkers en koudbloeden. Er worden veel buitenriten georganiseert en er word ook les gegeven. Meer soort dressuuurmatig les geloof ik. Er is een soort vierkante roundpen en dan 2 buitenrijbakken. Ook zijn er stallen maar die zijn wat duurder.

Je ligt dicht bij het bos.

In de zelfde straat ligt ook nog een 24/7 staling met inloop stal. Het ding daar is wel dat je me moet doen met voerbeurten.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Hier in Nederland vind je nogal eens een plekje ergens bij een boer die er voor de hobby wat pensionpaarden bij heeft staan.
    Dan betaal je veelal stukken minder!
    Heb je dat in België niet?
    ja, ik stond zo ergens. Wei, stal en een buitenpiste (niet gedraineerd, niet verlicht, zelf zand voorzien, zelf alles doen, in de zomer 24/24 buiten, in de winter 's nachts op stal. Prijs toen 125 euro nu 150 euro.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    wat zoek je voor een stalling.wat zij in je eisen? Ik verhuis Diesel en een veulen zaterdag naar Uden Noord brabant naar de tinkerboerderij. Daar hebben ze grote koeienstalen omgebouwt in grote binnen paddocks zeg maar. Daar staan ze swinters dus met kleine gorepjes in en als het weer het toelaat gaan ze de wei op. Het zijn dus wel voornamelijk tinkers en koudbloeden. Er worden veel buitenriten georganiseert en er word ook les gegeven. Meer soort dressuuurmatig les geloof ik. Er is een soort vierkante roundpen en dan 2 buitenrijbakken. Ook zijn er stallen maar die zijn wat duurder.

Je ligt dicht bij het bos.

In de zelfde straat ligt ook nog een 24/7 staling met inloop stal. Het ding daar is wel dat je me moet doen met voerbeurten.
    Mijn "eisen" zijn wat dat betreft heel simpel.
    Paardjes 24/7 met schuilstal buiten in een vaste kudde en ruimte genoeg om elkaar te ontlopen of met elkaar te spelen/rennen. Continu mager hooi (zeker geen kuil) tot hun beschikking (zodat onze jongste geen graswortels gaat zoeken want anders heeft ze zo weer een zandkoliek te pakken), liefst op verschillende plekken gevoerd zodat iedereen toch rustig kan eten.
    Regelmatig vers water (vooral in de zomer). Goed weide beheer. Liefst werken met strip begrazing, wormtelling, geen onnodige entingen e.d. (dus liefst zo "Natural" mogelijk). Event. een stal beschikbaar voor noodgevallen.

eigenaren/toezichthouders die genoeg van paarden weten om te zien of ze iets mankeerd of anders dan normaal gedragen en daar naar handelen als het nodig is, in samenspraak met de eigenaar van het paard of zelfstandig in noodgevallen. Liefst mensen die dus regelmatig met de pensionpaarden in contact komen (al is het maar d.m.v. observatie). Het zouden ook mensen moeten zijn die buiten de "normale" vakjes kunnen denken en dus niet vastgebakken zitten aan de "ouderwetse" manier van omgaan met paarden of aan welke manier dan ook.

Qua verdere accomodatie is alle luxe (zoals binnenbak, kantine e.d.) mooi meegenomen maar daar betaal je meestal extra voor en is niet noodzakelijk. Het belangrijkste is goede uitrijmogelijkheden (dus veel zandpaden) zonder drukke wegen die je over moet steken (zeker belangrijk voor manlief) en een buitenbak zou wel handig zijn (voor mij) maar ook weer geen noodzaak (een stuk afgezette droge wei mag ook). Mogelijkheid om eigen lesgever te laten komen.

Ik zal best wel het 1 en ander vergeten zijn maar ik denk dat ik de belangrijkste zaken wel genoemd heb.
    Mag ik trouwens zo brutaal zijn om te vragen wat ze er per maand voor vragen?
    Groetjes ingrid

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Zo simpel zijn je eisen niet.
    Ik denk dat je dit best moeilijk zult kunnen vinden hoor.
    Overigens vind ik je eisen niet raar of onredelijk, maar ik denk gewoon niet dat er heel veel plaatsen zullen zijn die aan al deze eisen zullen voldoen...
    Of er wordt standaard een paar keer per jaar ontwormd, of er wordt maar 2 x per dag hooi gevoerd, of ze voeren geen hooi maar voordroog, of ze doen niet aan strookbegrazing, of je eigen lesgever mag niet komen... er gaan denk ik al gauw eisen zijn die niet vervuld zullen worden...

Is de oplossing om ze thuis te laten en je man er voorlopig meer voor te laten zorgen als jij aan het werk bent, niet gewoon de beste?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

@marja, voorlopig doet manlief idd de paarden op de dagen dat ik niet kan en als hij ook weer werk heeft kijken we wel verder.
    Het is dat we maar 5000m2 (wordt ooit 4000m2 maar weet nog niet wanneer) hebben anders zouden we mss nog kunnen denken aan een stalgenoot, dan zouden we mss dagen voor verzorging e.d. af kunnen spreken.
    Groetjes ingrid

Effe tussendoor : één van onze vriendinnen heeft haar paardje in een manège in de buurt van Brussel staan ... en ze betaalt 300 euro per maand !!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door yondan
    Effe tussendoor : één van onze vriendinnen heeft haar paardje in een manège in de buurt van Brussel staan ... en ze betaalt 300 euro per maand !!!
    Dat valt gezien de plaats dan nog mee, op Bokt had iemand het over een prijs van 465,- wat zij voor haar paard moest betalen (weet niet meer precies waar het was) maar het schijnt dat tussen de 250,- en 350,- vrij normaal is hier in de randstad (vindt het echt geen normale prijzen meer)
    Groetjes ingrid

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ingrid
    Mijn "eisen" zijn wat dat betreft heel simpel
    Heb je die condities voor een groot deel waar je paarden nu staan?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Ik regel alles zelf, kan er maar 1x per dag naar toe dus behalve het toezicht gedurende de rest van de dag zijn de condities grotendeels zoals ik ze het liefst zou willen.
    Het enige dat ik voor de paardjes nog zou willen is dat de kudde wat groter was (maar er is niet genoeg land om dat te verwezelijken)
    Groetjes ingrid

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

mijn "eisen" zijn wat dat betreft heel simpel.
    Paardjes 24/7 met schuilstal buiten in een vaste kudde en ruimte genoeg om elkaar te ontlopen of met elkaar te spelen/rennen.
    ze staan swinters dus binnen amar kunnen wel bewegen en spelen. Rennen niet echt maar dan kun je ze geowon in de bakken laten doen. Er zijn vast mensen te vinden die ze willen laten rennen in de bak als je dara behoefte ana hebt en niet voor alleen dat ff op en neer wilt rijden (want tis ook nog 40 minuten rijden zag ik)

Continu mager hooi (zeker geen kuil) tot hun beschikking (zodat onze jongste geen graswortels gaat zoeken want anders heeft ze zo weer een zandkoliek te pakken), liefst op verschillende plekken gevoerd zodat iedereen toch rustig kan eten.
    Continu hooi is er niet, ze staan binnen op stro wat elke dag opgestrooit word (soort potstal idee) en krijgen geloof ik paar keer per dag hooi en 1 keer mais geloof ik. Ze hebben binnen dus soort koeienstallen idee dus plekje langs elkaar voor iedereen. Water stroom er altijd.

Regelmatig vers water (vooral in de zomer). Goed weide beheer. Liefst werken met strip begrazing, wormtelling, geen onnodige entingen e.d. (dus liefst zo "Natural" mogelijk). Event. een stal beschikbaar voor noodgevallen.
    stallen zijne r dus ook bij. Hun idee van huisvestiging is ook zo natuurlijk mogelijk, vooral met betrekking tot kudde verband en kunnen bewegen. Ook hebben ze stripbegrazing, wormentelling en inentingen moet ik zelf nog navragen

eigenaren/toezichthouders die gnoeg van paarden weten om te zien of ze iets mankeerd of anders dan normaal gedragen en daar naar handelen als het nodig is, in samenspraak met de eigenaar van het paard of zelfstandig in noodgevallen. Liefst mensen die dus regelmatig met de pensionpaarden in contact komen (al is het maar d.m.v. observatie). Het zouden ook mensen moeten zijn die buiten de "normale" vakjes kunnen denken en dus niet vastgebakken zitten aan de "ouderwetse" manier van omgaan met paarden of aan welke manier dan ook.
    Er lopen altijd mensen rond daar en de eigenaresse is erg flexibel. Ze hebben meer het idee kwa lessen dat ze meer manege dressuurgehalte hebben als ik het niet verkeerd heb, maar alles is er welkom! Anders ging ik daar ok niet staan en ze hebben ook vaker workshops of zo, tis maar net of er iemand met ideen komt volgends mij. Ik heb dara ook een freestyle dag gezien en diegene die dat doet is er ook vaker te gast geweest geloof ik

Qua verdere accomodatie is alle luxe (zoals binnenbak, kantine e.d.) mooi meegenomen maar daar betaal je meestal extra voor en is niet noodzakelijk. Het belangrijkste is goede uitrijmogelijkheden (dus veel zandpaden) zonder drukke wegen die je over moet steken (zeker belangrijk voor manlief) en een buitenbak zou wel handig zijn (voor mij) maar ook weer geen noodzaak (een stuk afgezette droge wei mag ook). Mogelijkheid om eigen lesgever te laten komen.
    Ook hierbij zit je ideaal aangezien je geen druke weg overmoet en zo aan 2 kanten het bos in kunt met dus ook hei en zandpaden. Erg mooi en gevarieert bos!

Ik zal best wel het 1 en ander vergeten zijn maar ik denk dat ik de belangrijkste zaken wel genoemd heb.
    Mag ik trouwens zo brutaal zijn om te vragen wat ze er per maand voor vragen?
    dat zal ook geen probleem zijn want het staat gewoon op hun site! http://www.tinkerboerderij.nl maar in kudde verband kost het incl 1 keer les 150,- en wil je een aparte stal kost het 185,-

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Klinkt erg goed Peaches!!

Ik regel alles zelf, kan er maar 1x per dag naar toe dus behalve het toezicht gedurende de rest van de dag zijn de condities grotendeels zoals ik ze het liefst zou willen.
    Het enige dat ik voor de paardjes nog zou willen is dat de kudde wat groter was (maar er is niet genoeg land om dat te verwezelijken)
    Tja....weetje, liever een kleine kudde die goed in balans is dan een grote met herrieschoppers. Denk er nog maar eens goed over na hoor, klinkt alsof je het best goed voor elkaar hebt waar je nu bent! Als er voor de paarden niet echt voordeel is, en voor jou ook niet echt, dan zou ik als ik je was blijven waar je nu bent. Of zou je het kunnen proberen? Ik bedoel zou je terugkunnen als het niet bevalt? Of is dan je plek vergeven?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

@peaches, de tinkerboerderij klinkt heel gezellig. Het is alleen zo dat ik voor de paardjes aan 2 dingen zeker geen concessies wil doen en dat is weidegang en voer (de jongste reageerd nl al dmv jeuk op rijk 1e snede hooi, laat staan kuil) voor de rest ben ik best wel bereid om de "gulden middenweg" te kiezen.

Maar er is een beslissing gevallen, manlief wil nl niet verhuizen of het moet dichter in de buurt zijn en helemaal "perfect" zijn (zodat we nooit meer hoeven te verhuizen, dat is nl niet zijn hobby). Ik ga dus verder met mijn zoektocht hier in de buurt en blijf hopen dat er iemand de gouden tip heeft of dat ik een keer een "ja, is goed" te horen krijg bij een boer.
    Groetjes ingrid

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Fijn dat je eerst weer rust in de tent hebt Ingrid.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

[quote="ingridMaar er is een beslissing gevallen, manlief wil nl niet verhuizen of het moet dichter in de buurt zijn en helemaal "perfect" zijn (zodat we nooit meer hoeven te verhuizen, dat is nl niet zijn hobby). [/quote]
    Ik dacht dat je je paarden wilde verhuizen? Enfin, rust in de tent idd. Mooi zo.

Bladwijzers

Forum Rechten