Je moet de zoekfunctie eens gebruiken hier op het forum. Ik geloof dat er ooit eens iemand een kijkje is gaan nemen om haar paard daar te stallen.
Je moet de zoekfunctie eens gebruiken hier op het forum. Ik geloof dat er ooit eens iemand een kijkje is gaan nemen om haar paard daar te stallen.
Misschien een off topic opmerking, maar als je zo ver moet gaan rijden, kan je dan niet beter blijven waar je bent? Ik begrijp dat je ze nu zelf 24h/d buiten hebt, maar als je full time gaat werken, en je man is momenteel werkloos, zou hij evt kunnen inspringen? En de tijd die je nodig hebt om heen- en weer te rijden naar Herselt kan je toch ook gebruiken om ze te verzorgen?Als het tijdelijk is denk ik dat je het zelf kan overbruggen. Ik denk dat een stal waar alles gaat zoals je het zelf zou doen, niet bestaat. Ik heb ook op enkele plaatsen gestaan, maar was nooit tevreden: niet genoeg eten, mest werd niet geruimd, piste werd niet onderhouden... en ik doe het nu lekker zelf, kost meer tijd, maar veel minder stress, lekker gezellig mest scheppen met een paardenhoofdje over mijn schouder, en met de lente in aantocht is het alleen maar leuker om buiten te zijn....
ik ben daar vorig jaar gaan kijken om op stal te gaan, was idd niet zo goedkoop, we hadden gebeld dat we langskwamen en dat was ok, maar toen we arriveerden vertrokken ze net op buitenrit, met vaak nogal geimproviseerde hoofdstellen. Maar we moesten maar is rondkijken zolang we maar wisten dat we daar niet met een bit mochten rijden enzo. Dus toen waren we alleen. De piste was toen nog niet aangelegd en de paarden stonden in de zomer op de wei zonder schuilplaats, geen bomen niks buiten zon. En in de winter was er wel schuigelegenheid. Zo hebben ze ons via mail laten weten nadien. Eddy was ook heel snel om te zeggen dat hij me wel wou helpen en lesgeven en toen ik vroeg welke waarin ze lesgaven en wat ze me zouden kunnen leren was de reactie: ALLES, zowel dressuur als western als spaans, wat dan ook, ze konden het allemaal zelfs toen ik om meer info vroeg bleef de reactie ALLES.
2 straten verder zijn we toen naar een westernstal gaan kijken, goedkoper, 2 buitenpistes, 24/7 weidegang, alleen zon typische man... hoe je paard is 4 dan kan hij toch al alles...mijne kunnen sliden op 2,5j zucht...
uiteindelijk zijn we niet verhuisd, zag het toch niet zitten, had bij allebei een raar gevoel
Eddy was idd nogal strikt 'know it all' en hij kan alles oplossen zei hij
maar gezellig leek het wel, al was dat niet meteen wat ik zocht daarom was het niks voor mij...
Mijn ervaringen met Eddy zelf zijn niet zo positief. Een vriendin had een les geboekt bij outback riding en die les was van Eddy. Nu ik ben openminded en wil graag veel bijleren. Dus mij leek het best interessant om eens te gaan luisteren naar wat hij te vertellen had.
Nu de les ging door tijdens een wandeling in het bos (???). HIj op de fiets en wij te paard. Het enige wat hij ons "geleerd" heeft is de one rein stop. Verder kreeg ik ook nogal vaak te horen dat het paardje waar ik op zat er graag vandoor ging met zijn ruiters. Nu ik ben niet bang aangelegd, maar als iemand dit vaak genoeg zegt begin je toch te twijfelen of je je niet beter ongerust zou maken. Maar ik moest niet ongerust zijn , want het paardje vertrouwde volledig op hem. Bij vragen waren de antwoorden ook nogal vaag.
Nu dit is natuurlijk gebaseerd op 1 ervaring, maar ik was toch niet zo overdonderd van zijn les. Hoe de paardjes daar verzorgd worden weet ik niet,maar ik kan me wel voorstellen dat dit prima in orde zou zijn.
Groetjes
"The horse knows when you know and he knows when you don't"- Ray Hunt
@etoucha, mss heb je wel gelijk. Manlief kan ze idd wel verzorgen zolang hij geen baan heeft, daar zal hij ook niet moeilijk over doen. Denk dat ik alles maar af moet wachten en ondertussen gewoon blijven zoeken. Als ik mijn huidige werk met een paar adressen uit kan bereiden dan komen we ook al weer wat verder in de richting en kan ik toch af en toe tussendoor naar de paardjes. Als ik ze in België neer zou zetten zou ik er ook maar 2 (mss 3x) per week naar toe kunnen. Ik blijf gewoon verder zoeken, ben vandaag ook al weer gaan rondvragen hier in de buurt (deur aan deur bij de boeren die wat land hebben) helaas vandaag nog geen succes maar ik blijf zoeken.
@babskonijn, daarvoor waren wij express op zaterdag gaan kijken want zondag 'smorgens schijnt het idd buitendrit te zijn. Ondertussen is de piste aangelegd en stonden er schuilstalletjes op de weides en er werd verteld dat ze hoopten dat binnenkort de vergunning binnen zou komen zodat ze meer en grotere schuilstallen e.d. neer konden zetten. Zoals gezegd geloof ik echt dat de paardjes het onzettend goed naar de zin zouden hebben maar ik miste gewoon een, niet nader te verklaren, gevoel. Dit in combinatie met de pittige prijs (ik stal mijn paardjes nu voor minder dan zij voor 1 paard vragen) zorgt er denk ik toch voor dat ik verder blijf zoeken![]()
Groetjes ingrid
Dan ben ik als pensionstalhoudster ook vreselijk benieuwd naar de overige voorzieningen, het gegeven voer, ruwvoer en de prijs per maand.
Overigens zou ik er al klaar mee zijn als iemand zijn opvattingen aan mij op zou dringen.
Stal Anam Cara
Ik denk niet dat het een probleem is als ik dat hier neer zet (toch?).
De kale maandprijs dus weiland met schuilstalletje (in kudde), incl. iedere dag vers leidingwater en vrijwel continu hooi, ong 13 ha verdeeld over 3-5 kuddes (minus huis, piste e.d), rustig weggetje oversteken en je zit in het bos (wat volgens mij best groot is), komt op 200,- per pony. Dat zou voor ons dus neerkomen op 400,- p.m. Voor zover ik heb begrepen komen er voor event. extra handelingen ook extra kosten bij. In een mailtje wat ik gestuurd had met de vraag over de maandkosten stond nl dat de kosten afhankelijk waren van de grote van het paard en of er al dan niet bijgevoerd zou moeten worden.
Groetjes ingrid
Ik denk altijd: "bij twijfel, niet inhalen". Hoor toch links rechts wat minder leuke ervaringen. Ben het eens met de "oplossing" van Etoucha. Als ze het nu goed hebben, lekker zo laten. Blijft manlief ook mooi in een dagritme van.
Wij hebben een kleine pensionstalling, buiten onze eigen 9 paarden, verhuren wij 5 plaatsen. Op dit moment is er nog geen uitloopstal maar er is een nieuwgebouwde stal met veel daglicht, ruime boxen waar de paarden elkaar allemaal kunnen zien. 's Morgens, na hun portie krachtvoer (Mijten) gaan ze allemaal samen om 7.00 uur op de wei tot 's avonds als het donker wordt.Wij hebben 7 ha. verdeeld zodat er altijd een weide is waar de paarden op kunnen. Op dit moment staat er natuurlijk geen lang gras maar staan er wel hooiruiven zodat alle paarden zoveel en wanneer ze maar willen kunnen eten. Wanneer ze 's avonds binnen komen krijgen ze wortelen, daarna weer krachtvoer. Rond 22.00 uur nog een knabbel voor de nacht, een ruime portie voordroog. We hebben verschillende buitenpistes en een binnenpiste van 30 m op 15 m.
De stallen worden elke dag van mest geruimd. Naargelang het weer en of insecten, haal ik de paarden binnen tot het weer lekker voor hen is om buiten te gaan.We hebben eerst het huis helemaal verbouwd en de nieuwe stal geplaatst, de volgende stap is de uitloopstal met uitlooppiste
Eigenlijk ben ik de hele dag in de weer voor of met de paarden. Er is ook geen sluitingsdag.
Onze bedoeling is altijd geweest om een gezellig groepje mensen bij elkaar te brengen die hun passie voor paarden en NH kunnen delen.
Onze pensionklanten betalen 225 Euro per maand
200 Euro per maand???
Ik weet niet hoe de prijzen normaal gesproken in België liggen, maar dit vind ik ERG veel voor een plek 24/7 buiten, met verder alleen een buitenbak en roundpen...
En ik zou sowieso niet ergens willen staan waar de eigenaar er zulke rigide (en ridicule) ideeën op na houdt over hoe je je paard wel en niet mag trainen... Zoals dat zwepen verboden zijn... Het is maar net hoe je met je materialen omgaat!
@ Titi: jouw prijs zegt me niet zoveel, als ik niet weet in welke regio jouw pensionstalling is.![]()
Wij wonen in GeelBelgië
Voor zo'n plek als bij jou, Titi, zou ik graag 225€ betalen (mits ik het op zou kunnen brengen natuurlijk)
Ik ben overtijd eens in opglabbeek gaan kijken. Daar is een weidepension. Dat wil zeggen dat er alleen maar weides zijn met schuilstallen, ze hebben een grote gedraineerde buitenbak met verlichting zodat je 's avonds ook kan rijden/grondwerken en dergelijke, de paarden krijgen naargelang het individu krachtvoer bij (vraag me niet welk merk het nu weer was), en ze krijgen onbeperkt hooi. Hun prijs per maand lag toen rond de 150 euro per paard... Ik vond dat toen al echt gek veel... Maar als ik zie dat men zelfs 200 euro durft vragen pfffffff
Dat belooft voor als ik volgende winter naar een weidepension op zoek moet![]()
Hier in Nederland vind je nogal eens een plekje ergens bij een boer die er voor de hobby wat pensionpaarden bij heeft staan.
Dan betaal je veelal stukken minder!
Heb je dat in België niet?
Voor alleen weidegang met een buitenbak zou ik niet meer dan zo'n 100 - 125 euro willen betalen, e.e.a. ook afhankelijk van de kwaliteit van de bak en of er nog goede uitrijmogelijkheden in de buurt zijn.
Maar het hangt natuurlijk ook af van waar je zit, ik heb het dan over Noord-Brabant (NL).
hier heb je dat niet echt nee... De boeren die hier zitten zijn vooral industriële boeren...
De boeren die dan wel gepensioneerd zijn geven hun bedrijf vaak door aan hun kinderen en die willen vaak geen vreemden op hunne hof.
Als je er dan toch eentje vind die het geen probleem vind een paard erbij te nemen, vragen echt belachelijk hoge prijzen...
Hier heb je wel enorm véééééééél pensionstallingen, maar daar moeten de paarden in de winter binnen, mogen absoluut niet op de wei want ze zouden de wei maar eens moeten kapot lopen![]()
Dat weidepension in opglabbeek is best wel mooi. De buitenbak is goed gedraineerd en ik geloof dat ik overtijd ook gezien heb dat ze round pens aan het maken waren. zo zag het er toch uit toen 'k laatst erlangs kwam.
Uitrijmogenlijkheden heb je daar wel enorm veel! Daar ligt een militair domein en je zit vlak bij park hoge kempen waar nu zo'n 100 km aan ruiterpaden liggen.
Bladwijzers