Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 29 van de 29

Topic: oproep voor hulp terugkerende fistels

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: oproep voor hulp terugkerende fistels

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Wat je ook zou kunnen doen is de info opsturen naar de mensen van Equaide in de USA. Die hebben een groot netwerk van dierenartsen en inmiddels een hoop kennis vergaard over de behandeling van moeilijk genezende wonden bij paarden. De praktijken zijn hier kleiner, dus de ervaringen ook minder frequent. In de USA is alles veel grootschaliger. Ze willen jullie vást helpen als ze kunnen.
    Met dat idee hebben we ook al zitten spelen, vandaar dat de beschrijving van haar behandelingen en ziekteverloop in't Engels opgemaakt is.

Ik ga er dadelijk werk van maken...

ps: vandaag is ze op 5 plaatsen wondvocht en etter aan't verliezen. Maar beter zo, dan dat het inwendig blijft zitten, want dat doet wel pijn...

Bedankt voor de tip!

groetjes,
    Kristien

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

tip2: als je hebt gemaild, bel of fax ze even....om te voorkomen dat je in de SPAMbak blijft hangen.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

tip2: als je hebt gemaild, bel of fax ze even....om te voorkomen dat je in de SPAMbak blijft hangen.
    OK, zullen we doen! Bedankt!

groetjes,
    Kristien

Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

Als ze vandaag op 5 plaatsen wondvocht en etter verliest, dan is het op korte tijd toch veel erger geworden?

Is er een mogelijkheid om plaatselijk antibiotica te spuiten, als ze weten welke bacterie het is? Niet oraal, want dat is inderdaad voor de darmflora heel slecht, maar echt direct de wonde aanpakken. Ik heb sterk de indruk dat dit een straatje zonder eind is ... Ongelooflijk dat zoiets al 3 j aan de gang is en dat er geen enkele DA nog raad weet. Dat is toch om zot van te worden!!!

Hoe is de algemene conditie van Pebbles? Ik zag op de foto's bij het verslag dat ze vermagerd is en spierweefsel verloren is.
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Spuit je die fistelgangen door? Zo ja, waarmee?

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Wellicht maar een hele kleine bijdrage, maar toch....

Mijn paard heeft ooit een fistel op zijn rug gehad. Precies onder het zadel. Onbekend hoe het er gekomen is. Hij was maar zo groot als een spelden knopje. Ik zal je een lang verhaal besparen, omdat dit toch heel anders is dan jouw situatie. Het is uiteindelijk een verhaal van jaren geworden, 7 verschillende dierenartsen gezien, waaronder Laarakker, een bekende holistische arts in Ned. Daar ben ik 7 keer geweest. Uiteindelijk heeft niets geholpen. Wat ik er wel heel erg van heb geleerd is, dat openmaken geen zin heeft gehad bij ons. De fistel was zo hardnekkig. Bij de ene behandeling moest ik de wond open houden en drie keer per dag met een spuit betadine in de wond, langs de wondranden spoelen. Zijn lichaam was zo hardnekkig die wond steeds aan het dichtmaken, dat zelfs drie keer per dag niet voldoende was om het open te houden. Verschrikkelijk was dat. Het groeide gewoon steeds weer dicht.
    Ze hebben het nog operatief geprobeert te verwijderen, ook dit is niet gelukt, hij kwam gewoon terug. Let wel, het was maar een plekje van een halve centimeter rond en niet heel erg diep.

Mijn paard is gewoon lekker vroeg met pensioen gegaan. Zolang ik er niet aan zat, had hij geen pijn. Dat was ons geluk. Ik heb dus op een gegeven moment besloten er niets meer mee te doen en niet meer met hem te rijden.

In jullie situatie is dat natuurlijk wel anders. Dat is veel erger. Bij ons was het een miniplekje vergeleken bij jullie.
    Ik verterl mijn verhaal, omdat misschien (ik weet het niet hoor) fistels zich wel op gelijke wijze gedragen.

Sterkte....

Hoi Kristien

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie al wat verder gekomen zijn,
    en natuurlijk hoe het nu met Pebbles gaat

Groetjes,
    Carla
    Vrienden zijn als sterren.. je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ben daar ook wel benieuwd naar!? Hoe gaat het nu?

*nieuw*
    Aangemeld
    Jun 2009

Probeer eens Mesistran. Toen ik nog aktiever was op bokt (ben er zelden meer, niet zo gezellig gaan ze daar met elkaar om) heb ik er een topic gelezen waar bij een verschrikkelijke wond Mesistran gebruikt werd. Anders eens proberen: Traumeel S. beide verkrijgbaar bij apotheek! traumeel geef je met een spuitje in de mond en houdt dan de veilige marche van 2x daags 2 ml aan. 2 milliliter zijn ongeveer 36 druppels. Eventueel aanlengen met water.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Hoi allemaal,

ik wou jullie even een update geven ivm Pebbles.

Na nieuw onderzoek is gebleken dat ze een ontsteking heeft van het botvlies en wellicht ook van het bot, meer bepaald van haar borstbeen en ribben...
    De dierenartsen van ' de Bosdreef' kunnen niets meer doen voor haar, zelfs niet na beraad met andere DA'sen.
    Er bestaat een kleine waterkans dat het hele proces stil zal vallen en dat ze uit zichzelf zal moeten helen. Antibiotica kan haar niet helpen, omdat er geen doorbloeding is in het bot of in het botvlies.
    Maar wij blijven hopen...Daarnet nog ging ze in galop achter onze hond aan, dus ja, ze heeft zeker ook nog haar goede momenten.

Momenteel krijgt ze Nonisap en vanaf morgen krijgt ze weer nieuwe aangepaste Chineese kruiden. De Kruidendokter uit de US heeft een formule voor deze aandoening. Ook krijgt ze kruiden en trace minerals om haar immumsysteem op te krikken.

Mocht er iemand alsnog ervaring hebben met deze aandoening of mensen weten die mogelijk zouden kunnen helpen, dan zouden we dit graag weten.

Het hele Pebbles verhaal, met ook de recente foto's staat op onze site www.pnh.be onder 'help Pebbles'.

Bedankt om dit even te lezen.

Hoefjes,

Pebbles, Nic en Kristien

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Goh....corticosteroïden en daarnaast antibiotica intraveneus al geprobeerd? Bij mensen worden in zulke gevallen wel kralensnoeren met antibiotica ingebracht. Dat is dan wel een operatie (twee, want ze moeten er na 6 weken weer uit). Helemaal niet doorbloed is niet helemaal waar, maar het wel zeer slcht doorbloed (net als een pees bijv.) De dosis AB moet dus voldoende hoog zijn, en dat lukt vaak alleen óf lokaal (met die kralen) of rechtsreeks via de bloedbaan.
    Ik vind het zo gaaf dat jullie echt alles uit de kast halen om te kijken of er een behandeling mogelijk is. Wat ik nu schrijf is vast al bedacht, maar toch. Ik wens jullie heel veel sterkte, hoe is Pebbles er verder onder??

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Goh....corticosteroïden en daarnaast antibiotica intraveneus al geprobeerd? Bij mensen worden in zulke gevallen wel kralensnoeren met antibiotica ingebracht. Dat is dan wel een operatie (twee, want ze moeten er na 6 weken weer uit). Helemaal niet doorbloed is niet helemaal waar, maar het wel zeer slcht doorbloed (net als een pees bijv.) De dosis AB moet dus voldoende hoog zijn, en dat lukt vaak alleen óf lokaal (met die kralen) of rechtsreeks via de bloedbaan.
    Ik vind het zo gaaf dat jullie echt alles uit de kast halen om te kijken of er een behandeling mogelijk is. Wat ik nu schrijf is vast al bedacht, maar toch. Ik wens jullie heel veel sterkte, hoe is Pebbles er verder onder??
    Dank je om mee te denken. Inderdaad, het kraalsnoer is als mogelijk optie naar boven gekomen, doch niet haalbaar volgens de DA'sen. De zone is reeds te groot en te diep gelegen. Het borstbeen zou over 16 cm ontstoken zijn. In pricipe zou het aangetaste deel weggenomen moeten worden, maar dat gaat helaas niet... Hadden ze dit toch maar vroeger gevonden, dan had ze wellicht meer kans gemaakt. Echter het nieuwe RX toestel dat diep genoeg kon gaan kijken, was toendertijd nog niet beschikbaar. (was nu nog maar 14 dagen geleden geleverd en geloof me, deze kliniek heeft het zwaarste materiaal staan)

Onze DA thuis is ook aan't fantaseren over een infuus te steken om zo dagelijks AB te kunnen toedienen (Pebbles is heel erg naaldschuw). Als wij het goed begrepen hebben moet er dan voor meer dan 60 dagen AB toegediend worden en had dit vlak na het accident moeten gebeuren (wat nu 3 jaar geleden is!). Maar als het haar nog kan redden, doen we dit zeker.
    Morgen wordt het volledige verslag verzonden naar onze DA en alle andere DA'sen die Pebbles reeds behandeld hebben en kunnen we misschien met hen deze mgl van AB bespreken.

Pebbles voelt zich nog redelijk goed, ze ging vanmorgend zelfs in galop achter onze hond aan... Maar er zijn uiteraard ook minder goede momenten en dan is haar ademhaling ook erg hoog... de vraag is dan, komt het door de pijn of door kortademigheid, omdat haar ribben pijn doen. Ze blijft goed eten en is allert. In de bijlage zit een foto van haar van vorige week, tijdens een playday bij ons op de Cherry Tree Ranch.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Sorry, geen zinnige tips van mijn kant...
    Wilde alleen even zeggen dat ik het hele verhaal op jullie site heb gelezen en dat ik het echt vreselijk voor Pebbles en voor jullie vind!
    Ik hoop echt heel erg dat jullie nog iets zullen vinden wat haar kan helpen...

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ja, langdurig antibiotica kán het doen, net als bij mensen. Het is een groot gebied qua aangedaan oppervlak, maar zo diep liggen de ribben en het sternum toch niet?
    Wel super dat je zo snel daar na installatie haar op de foto kon zetten!
    Wat ze bij mensen in zo'n geval wel doen is een port-a-cath aanleggen. Daarmee ligt inder de huid een soort reservoirtje wat in verbinding staat met het bloedvat. (wordt bijvoorbeeld bij kinderen ingebracht die chemokuren moeten ondergaan bijvoorbeeld). Dagelijks kan er dan een injectie worden gegeven door de huid via dat reservoir en hoeft het bloedvat steeds te worden aangeprikt. Geen idee of dat bij paarden kan, maar ik deel het maar.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten