Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: [L1/2] stelling naar binnen bij de circling

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

[L1/2] stelling naar binnen bij de circling

Bertje is een hopeloos, tot wanhoop drijvend, paardje. na 2 jaar nog altijd L1 en weinig vordering (zeker de laatste weken zijn we eigenlijk weer terug bij af). Ik wijt dit aan zijn verleden (opgegroeid zonder paarden, pas op 13 jarige leeftijd voor het eerst een ander paard gezien, geroken (en gevoeld ). Hierdoor had hij lange tijd nodig om te snappen wat paardentaal uberhaupt was volgens mij en had hij meer tijd nodig om de 7 games te begrijpen. Bertje is een beetje gestoord, kan soms heel vreemd reageren op situaties en komt daardoor soms erg dominant over. Maar goed, we blijven er ondanks alles lol in houden, tussen de rangdiscussies door.

Een groot probleem is dat Bertje met de circlinggame constant naar buiten zit te kijken. Hij trekt dan hard aan het touw en let dus totaal niet meer op mij, daarnaast draait hij dan soms zijn kont naar me toe, of trekt het touw uit mn handen. Gisteren heb ik dit proberen op te lossen met: come to me, oh just kidding... Even zijn achterhand wegdrijven en zodra hij weer naar me keek rustgeven en doorsturen, met stembeloning (werkt erg goed bij hem). Ik merkte wel dat hij op ten duur de bedoeling begon te begrijpen. Hij begon met overdreven stellen naar binnen te lopen af en toe alsof hij zeggen wou: hou op met zeiken, zie nou, ik kijk toch naar je!!!!

Is het wel goed om op deze manier aandacht van je paard te vragen? verpest ik hiermee mn draw niet? Momenteel komt hij heel goed terug, ook als we hem los in de bak hebben lopen. Ik wil dat natuurlijk niet verzieken. Ik kan me voorstellen dat een paard moeilijk kan zien of ik nou wil dat hij naar me toe komt of alleen maar naar me kijkt.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Re: [L1/2] stelling naar binnen bij de circling

van barbara hebben we ook zo'n oefening gekregen maar dan met short range en dan meelopen......Stick op de rug leggen en dan zijn kont wegdrijven en dan comfort geven als hij naar binnen kijkt....en de stick weer op zijn rug.....Mijn paard was net een plank maar heeft de boodschap nu aardig begrepen en kijkt beter naar binnen..... Als dit met een kort touw goed gaat kan je het met een wat langer touw proberen......

Door te tappen op ijn kont voor snelheid en zijn kont weg te drijven voor buiging kan je je draw niet echt verpesten....het is namelijk een heel andere oefening zo....

Veel succes ermee.....
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

ik vind het toch een heel lastige oefening. Tas stopt met draven als ik hem aantik op zijn kont. hoofd gaat dan wel naar binnen. Tips?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Misschien iets grotere rondjes laten lopen? En direct weer in draf zetten, pas belonen wanneer ze EN in draf blijft EN hoofd naar binnen. Maar natuurlijk alleen wanneer het in stap wel vloeiend gaat.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten