Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: [L1] Hoeven optillen van 1 kant

Actief Forumlid Apple's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

[L1] Hoeven optillen van 1 kant

Sinds kort ben ik dus wat aan het Parelli-en dus ik kwam automatisch aan bij het 'hoeven vragen aan 1 kant'.

Normaal gesproken tilt knollie braaf de hoef op waar ik bij sta . Op een 'geef hoef' gaat de hoef omhoog . Helemaal volgens de 'normal' bedoeling.

Parelli-style: het hoeven optillen van 1 kant lijkt niet helemaal te lukken. De voorbenen gaat goed. Door bij de zwilwrat te vragen snapt knollie dat ik idd het 'verre' been wil hebben ipv het been dat dichtbij staat.
    Bij de achterhoeven staat hij braaf omhoog met het 'dichtbije' been en ik slaag er niet in over te brengen dat ik het 'verre' been wil.

Het lijkt erop dat dit een gewoonte is die hij zo gewend is dat het gewoon niet bij hem op komt dat ik het andere been zou willen hebben. En hij daar maar braaf staan met zn achterbeen omhoog

Iemand een idee?

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: [L1] Hoeven optillen van 1 kant

Passive persistence in the proper position

Gewoon blijven vragen dmv knijpen in de hak van het verre been. Het optillen van het been aan jouw kant gewoon negeren. Als je de fases opvoert dmv knijpen in de hak vcan het verre been dan zal hij vanzelf wel beslissen dat het veel verstandiger is om het verre been op te tillen.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Aangemeld
    Apr 2005

Dat kan ik idd proberen ja

Ik ben niet vasthoudend genoeg, want als hij dan een poosje met het verkeerde been omhoog staat dan geef ik het maar gewoon op .

Aangemeld
    Apr 2005

Gisteren weer geprobeerd en vanaf de linkerhand krijg ik na enig nadenken allebei de achterhoeven

Vanaf de rechterkant nog niet geprobeerd .

Actief Forumlid Kenshin's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Bij het optillen van de hoeven heb ik steeds het probleem dat Nikita niet wil blijven stilstaan. Heb haar al eens een keertje vastgebonden (met leadtouw aan balk), maar toen begon ze te stampen. Wat zou ik nog kunnen proberen??
    Docendo discimus

Juist niet vastbinden!
    Als je paard een beetje beweegt als je een hoefje vraagt: beweeg mee.
    Beweegt je paard veel: vraag haar iets anders te doen (rondje porcupine achterhand ofzo, en vraag dan weer een voetje.
    Op een gegeven moment maakt je paard de keus: stilstaan en voetje geven is veel prettiger dan steeds een rondje porcupinen.
    Als een rondje porcupinen niet werkt: doe iets anders. Werkt iets na 3 keer niet: doe iets anders. Bijvoorbeeld stukje sideways en dan weer voetje vrage, of falling leaf. Zoiets. Succes!

May the horse be with you!

Bladwijzers

Forum Rechten