Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Kaptoom scherp?

Kaptoom scherp?

Vandaag voor het eerst onze nieuwe weense kaptoom gebruikt. (geen ijzer, brede neusriem en flink hoog op het neusbeen gehangen)

Ryan probeerde zich los te trekken maar tot mijn eigen (en ook zijn) verbazing was hij redelijk makkelijk te houden.
    Op zich goed nieuws natuuurlijk, maar dit roept wel meteen vragen op waarom hij zo makkelijk te houden was?

Ik had een licht lang lijntje op de middelste ring.

Is er dan zoveel verschil met een stalhalster en/of touwhalster?

Alvast bedankt voor jullie reactie's.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Kaptoom scherp?

Misschien
    -een combinatie van alles hierna, plus dat het de eerste keer was dat je 'm gebruikte?
    -omdat de kaptoom strakker om de neus zit en daardoor meer dírect contact heeft met de lijn en dus met jou?
    -dat 'ie bij een zwier aan de lijn iets voor zijn neus langs ziet vliegen in plaats van onderlangs?
    -druk van de onderkant heel anders doorkomt als druk aan de bovenkant?

Vond je het prettiger? Of had je het idee dat het te sterk doorkwam allemaal? Ben benieuwd wat Ryan de volgende keer "zegt" over je kaptoom!

Ja, ik vind het wel prettig werken. Het enige wat we gedaan hebben vandaag is een paar rondjes in stap rechts en linksom aan een lange lijn.

Gymmen aan de hand heb ik tot nu toe gedaan met een stalhalster en lange teugelen met hoofdstel met bit. Zowel het gymmen als het lange teugelen wil ik nu met de kaptoom gaan doen.

Na de lostrek poging van vandaag vraag ik me inderdaad af of het niet allemaal sterk doorkomt en of ik niet gewoon bij mijn "oude tuig" moet blijven.

Slim Mo, punt 1 en 3 kan ik me geheel in vinden, ik bedacht me ook nog dat het "vastzetten" van de nek wat hij normaal doet bij een lostrek aktie misschien wel moeilijker gaat nu de bevestiging op de neus zit.

Ben zelf ook nieuwsgierig hoe hij de volgende keer op de kaptoom reageert.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik denk datje via de bovenkant meer te zeggen hebt, maar denk niet dat jouw kaptoom zo scherp inwerkt, je hebt immers een leren band?? De communicatie is erg direct.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Bladwijzers

Forum Rechten