Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: Hoe krijg het ontwormingsmiddel binnen en 't binnen blijft

Actief Forumlid diana's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    54

Re: Hoe krijg het ontwormingsmiddel binnen en 't binnen blijft

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door willeke
    Probeer eens een paar keer een spuit met appelmoes.
    Zo heb ik het die van mij geleerd. Ze krijgt regelmatig een spuit appelmoes en dan kan het al eens gebeuren dat ze een spuit krijgt die minder lekker is. Omdat ze toch vaker iets lekkers krijgt dan iets vies vind ze die ontworming helemaal niet zo onaangenaam.

***In deze truc trapte Bink niet.
    Ik had al twee weken aan een stuk elke dag een spuit met appelmoes gegeven, ging super, maar toen de echte wormspuit naar binnen moest hield hij z`n kaken stijf op elkaar

Wat wel werkte was: een appel met een gat erin, Spuit in het gat doen, zodra hij de appel wilde op eten snel de spuit leegdrukken.
    En de appel erachter aan geven.

Diana
    ** Relax, we komen er wel**
    Voor meer over binkie http://nh.eyeweb.nl/

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Voelen jullie paarden zich ook niet belazerd na zo'n spuit? Nacino is dan reuze achterdochtig en wil geen snoepje meer eten, vertrouwd het direct niet meer (en geef hem eens ongelijk!)

Actief Forumlid diana's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    54

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Voelen jullie paarden zich ook niet belazerd na zo'n spuit? Nacino is dan reuze achterdochtig en wil geen snoepje meer eten, vertrouwd het direct niet meer (en geef hem eens ongelijk!)

***Ja, Bink voelt zich ook wel even in de maling genomen, is misschien niet leuk, maar anders zijn we twee uur bezig om die spuit erin te krijgen.
    Wormspuiten zouden lekker moeten zijn, of in tablet vorm ofzo
    Gelukkig is Bink erg op eten gericht, en dat is nog zacht uitgedrukt . Dus na iets lekkers gaat het wel weer.

Diana
    ** Relax, we komen er wel**
    Voor meer over binkie http://nh.eyeweb.nl/

Melasse is geen rietsuikerstroop. Was dat maar zo. Het is een afvalproduct wat overblijft nadat de suiker uit de suikerbieten is gehaald. Door de stroperige consistentie werkt het als prima bindmiddel en smaakmaker voor het maken van brokken.

Je zou wortelmousse (met extra suiker of honing) kunnen overwegen.
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Actief Forumlid liene's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

***Ja, Bink voelt zich ook wel even in de maling genomen, is misschien niet leuk, maar anders zijn we twee uur bezig om die spuit erin te krijgen.
    Wormspuiten zouden lekker moeten zijn, of in tablet vorm ofzo
    Gelukkig is Bink erg op eten gericht, en dat is nog zacht uitgedrukt . Dus na iets lekkers gaat het wel weer.

Diana
    Er zijn wel ontwormingstabletten op de markt zijn vrij nieuw. Heb ik ook al naar gekeken er zitten acht tabletten in 1 doosje en per honderd kilo paard moeten ze in tablat hebben. Met een gewoon paard ben je er toch al gauw 5 of zes tabletten aan het in krijgen.

Een vriendin van mij heeft het ook geprobeerd en zegt dat het nog wel een hele klus is om de tabletten naar binnen te krijgen, vooral omdat het nog wel vrij grote jongens zijn en ze niet echt lekker roken.
    De beste manier om te betalen voor een mooi moment is te genieten.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    53

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door liene
    Er zijn wel ontwormingstabletten op de markt zijn vrij nieuw. Heb ik ook al naar gekeken er zitten acht tabletten in 1 doosje en per honderd kilo paard moeten ze in tablat hebben. Met een gewoon paard ben je er toch al gauw 5 of zes tabletten aan het in krijgen.

Een vriendin van mij heeft het ook geprobeerd en zegt dat het nog wel een hele klus is om de tabletten naar binnen te krijgen, vooral omdat het nog wel vrij grote jongens zijn en ze niet echt lekker roken.
    Klopt, ik kreeg vorig jaar een keer "proeftabletten" om te kijken wat mijn paarden er van vonden. Daar zat geen werkbare stof in.
    Mijn merrie heeft 1 tablet gekraakt en uitgetuft en moest er verder niets van hebben. Mijn ruintje at er 1 zo op.

Vooral mijn merrie is erg verontwaardigd als ik haar een wormenkuur gegeven heb .
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Kate is supermakkelijk met spuiten in haar mond, sterker nog... ze komt het zelf halen! Een beetje vergelijkbaar met wat Anna en Roos beschrijven dus . Ook Kate was niks gewend, ze kwam als 2,5 jarige uit een natuurgebied en was dus helemaal niks gewend wat betreft omgang met mensen. Laat staan dat ze bekend was met het fenomeen wormenspuit.

Ik heb haar eigenlijk nooit aangekeken als een paard wat niets kende, heb die eerste wormenspuit dus ook gewoon gegeven alsof het heel normaal was. Ik gebruikte wel altijd een middel in gel-vorm, aangezien dat in de mond direct vloeibaar wordt en dus niet makkelijk uitgespuugd wordt . Kate heb ik eigenlijk altijd los ontwormd, dus niet met een touw vasthouden. Ze had dus een keus om te gaan, misschien dat ze juist daarom het accepteerde?

Kate moest ook een fikse AB-kuur hebben ooit, poeders over haar eten was een drama en toch wilde ik liever een poeder als een pasta. Dat poeder kon ik namelijk oplossen in honingwater en daar deed ze helemaal niet moeilijk over. Kortom... als ze poeders moet die ze over haar voer niet eet, gaat het in de spuit. Die komt ze gewoon halen en geeft het minste gedoe. Ook het logeetje van vorig jaar was altijd erg moeilijk met ontwormen, maar die heb ik ook gewoon losstaand ontwormd. Ik denk ook dat het een groot deel je eigen houding is, als jij maar doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is, zal je paard zich in elk geval niet druk maken omdat jij onzeker bent !
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Haha nou toen ik Nacino kreeg wilde ik hem ook ontwormen alsof het de gewoonste zaak van de wereld was (was ik zo gewend van alle andere paarden waar ik idd gewoon plop een spuit ingestopt had). Nacino dacht daar anders over en stond stijlovereind. Hij is zeer wantrouwend daarin en lust dus niets wat je in een spuit kunt stoppen om te oefenen. What happened voordat ik hem kreeg, dat weet ik natuurlijk niet. Maar het is wel een beetje de aard van het beesje.

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

@ Jossie, Klinkt goed Ik ben er ook niet voor dat het niet goed zal komen, wil het alleen graag op een rustige manier doen, waar we later allebei plezier van zullen hebben. Ze moet nu alleen echt wel een kuur hebben, ik geen mest onderzoek laten doen, maar ben ervan overtuigd dat ze wormen heeft. Bij de fokker geloof ik niet dat ze is ontwormd, al zei hij van wel. Een inenting heeft ze daar ook niet gehad. Laten we het erop houden dat daar waar ze nu is het beter heeft dan daar waar ik haar heb opgehaald hihi... gelukkig!!

@ Nacino, Jammer is dat he dat je niet weet wat er vroeger allemaal met je paardje is gebeurd. Wij hebben dat met de hond van mijn ouders, wij hebben haar uit het asiel gehaald en was echt ontzettend bang voor mannen, volwassen mannen. Als mijn vader bijv. zijn benen over elkaar heen sloeg lag de hond onder de kast!! Heeft wel een jaar gedeurd voordat ze mijn vader en broertje vertrouwde. Maar ik zou als vorige eigenaar ook willen weten hoe het met mijn beestjes zou gaan als ik door omstandigheden afstand van ze moet nemen. Gelukkig is dit niet aan de orde

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Gisteren avond is het gelukt om een volledige dosis ontwormingsmiddel rustig en zonder spanning in haar mond te spuiten

Honing bleek het wondermiddel te zijn, wat ze erg lekker vindt. Dus na weken van oefenen met de honingspuit stond mevrouw al met d'r mond open om de spuit aan te pakken.
    Iedereen op pension wist wel hoe je het even doet, ben zo blij dat ik naar mezelf heb geluisterd en er de tijd voor heb genomen om haar er eerst aan te laten wennen.

Kleine overwinning voor mezelf

Actief Forumlid Maroush's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2007
    Leeftijd
    37

Wat super!! Fijn dat je iets hebt gevonden wat ze lekker vindt en dat je d'r nu zonder stress een wormenspuit kan geven

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten