-
Misschien buikpijn
Hallo,
Mijn jongste merrie reageert nogal zuur op het aanleggen van de benen, ze draait haar hoofd en kijkt naar haar buik en ze zou durven in mijn voet bijten. Ook bij het aansinglen kijkt ze zuur om. Eerst dacht ik dat het kwam door hengstigheid en blijkbaar is ze nu niet hengstig en doet moeilijk op het been. Zou dit misschien een medische oorzaak hebben? Of is het zich aanstellen en testen? Wat denken jullie?
Bedankt en groetjes
Sonja
-
Forum Meubilair
Re: Misschien buikpijn
Paarden stellen zich niet aan. Je merrie vertelt je iets, en zo te horen gaat dat iets over ongemak of pijn die ze ervaart.
Aan jou nu de taak om uit te zoeken wat daar de oorzaak van is! Het kan van alles zijn. Past je zadel goed? Heeft ze last van haar hormonen, eierstokken? Rugklachten?
-
Ik heb de indruk dat het meer met de buik dan de rug te maken heeft, maar ja je weet maar nooit.
Hopelijk kan de dierenarts iets oplossen. Had ook al gedacht dat het hormonaal zou zijn, het kan zoveel zijn...
Hopelijk stelt de dierenarts een juist diagnose, anders moet ik misschien de ostheopaat eens laten komen.
Spijtig, dat ze het niet kunnen vertellen, ze tonen het wel maar dan moeten we nog de juiste oorzaak vinden.
-
Forum Meubilair
Is ze altijd gevoelig op het been, of zijn er periodes dat het erger is? Als het varieert, zou je eens kunnen kijken of het verband houdt met haar cyclus.
-
Neen, ze is niet altijd zo zuur met de benen aanleggen, in stap valt het dan nog wel mee, maar bij het draven niet.
Nu als ze écht hengstig is, heeft ze wel een totaal ander karakter, zeer prikkelbaar.
-
Forum Meubilair
Kijk, dat wijst dan toch al in de richting van een hormonaal probleem.
Overigens kan een osteopaat daar wellicht ook wat mee, en dan weet je ook meteen of er geen rugproblemen zijn, of problemen met de ribben (waardoor het aansingelen pijnlijk kan zijn).
-
Ik ga vandaag kontakt opnemen met de DA en ook de rug eens laten nakijken.
Ze is pas ruitermak sinds juli vorig jaar, als ik zo nadenk had ze er in de winter weinig last van, enkel bij het aansingelen, eens boos kijken, dit doe ik natuurlijk heel voorzichtig en in drie keer.
-
Forum Meubilair
Hou er wel rekening mee dat DA's over het algemeen érg weinig weten van rugproblemen...
Forum Rechten