Aspen loopt sinds een week of 2 wat raar in galop op de rechterhand. Hij maakt ongelijke passen,huppelt een beetje en valt er regelmatig uit. Als ik dan voltes rijd, bokt hij ook geregeld eens(en soms best hoog). Op de linkerhand merk ik wel een miniem verschil, maar daar huppelt en bokt hij niet. In stap en draf merk ik overigens niks bijzonders op.
Als ik hem dan in vrijheid laat galopperen of aan de longe zie ik niets. Hij trekt wel een beetje met zijn achterbeen, maar dat heeft hij altijd gedaan sinds hij zijn wonde heeft. Hij mankt dus niet. Maar ik ben er wel zeker van dat het probleem in zijn achterbenen zit, daar voel ik het ook. Maar ik zie dus niets vreemd en iemand anders ook niet. Hij kan dat ene achterbeen ook moeilijker en minder ver onderbrengen, maar dit is ook sinds zijn wonde altijd zo geweest.
Ik weet dus niet echt goed wat ik ermee moet doen. Zou ik het nog wat verder aanzien,een DA erbij halen, direct foto's laten maken in een kliniek of een osteopaat of chiropractor erbij halen?
Ik denk omdat hij het al 2 weken doet dat wachten niet meer veel zin gaat hebben. Een DA vind ik een beetje stom omdat ik niets kan zien bij mijn eigen paard, hoe kan die dat dan wel zien? Ik twijfel voornamelijk tussen de 2 laatste opties. Ik weet dat Karianne hem in 2007 behandeld heeft en dat hij toen problemen had in zijn bekken. Zou het probleem nu daar weer zitten?
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening.
Alvast bedankt!
Bladwijzers