-
irritatie van druk
vraagje...ik heb een hele lieve hard werkende pony die altijd zn best wil doen. daardoor hoef ik bijna geen druk te gebruiken bij rijden en grondwerk. het lastige is alleen dat hij nogal eeehhhh.... lichtgeraakt kan ziin als hij naar zijn idee teveel druk krijgt! staartzwiep, soms met gillen en sprongetjes op de plaats. voorbeeld; traver in stap gaat prima, de stick bij de achterhand en dan maak ik in de lucht beweging naar mij toe waarop de achterhand naar binnenkomt. begonnen in draf, aantal keer zoals gedaan zoals geschreven,zonder resultaat. dus ik vraag het door met ritme zacht op zn bil te tikken..direkt gillen en springen! na een goede poging van hem de hemel in geprezen en dan is de boosheid over en is het oke... ook met dingen zoals galopwissels en pirouttes on-line wordt hij erg "heet' hij vindt het duidelijk leuk dat spelen, maar ik moet zo goed opletten niet perongeluk teveel druk te geven. het is al eens gebeurd dat door onbewust teveeldruk met de stick hij de stick uit mijn hand heeft geschopt. (ja, hij is erg duidelijk in wat hij wel/niet wil) ik heb het gevoel dat plezier en irritatie dicht bij elkaar liggen bij hem, hebben jullie dat ook?
Forum Rechten