Ik weet 't. Er zijn al zo veel topics over voeding voor paarden die te dun zijn ect. Maar mijn paard moet weer appart zijn natuurlijk.![]()
Iets over Mischa en zijn leefomstandigheden:
Mischa is een flinke haflinger ruin van 14 jaar oud.
Hij staat 24/7 op het weiland van een kwart hectare . Zonder deken ect. In de winter in de winter onbeperkt hooi/kuil (zit dr een beetje tussen in) en in de zomer op volledig gras.
Hij wordt gemiddeld 2 keer per week gereden. Wat en hoelang verschilt erg, maar zeker in de zomer lekker het bos in en een uur of 1/2 weg.
Zijn probleem:
Mischa is qua bouw echt een boerenknol. Maar toch valt hij redelijk snel af. Ik ben dus op zoek naar een lekkere dik maker die ik 1x per dag kan voeren.
Het probleem is, dat hij dit in 1x op moet kunnen eten, want ik kan hem niet alleen laten staan met zijn voer, dan eet de andere pony mee. (kuil ect is dus geen optie)
Een volgend probleem is dat Mischa zomereczeem heeft. Vanaf maart wil ik dus écht geen extra suikers en granen gaan voeren dan nodig heeft omdat dat weer jeuk op wekt.
Tsja, brokken. Ben erg eigenlijk niet zo voor. Maar wat moet dat moet hé?Vanaf half februari ben ik ook van plan om Veba-star poeder te gaan proberen voor ZE. Dus het moet zowiso ergens doorheen.
Iemand een idee wat ik mischa het beste kan geven? Hoor het graag!
Bladwijzers