Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: hoef-inpak tips gezocht

Re: hoef-inpak tips gezocht

Hm, vandaag was de tape wat omhoog gekropen. Tot net boven het wondje, heel handig.
    Die was dus nogal vies en het losse flapje was nog dieper los met zo'n stukje vlees eraan.
    Fjalar vond het niet echt pijnlijk geloof ik. En echt pussig was het ook niet.
    Wegens geen goede inpakspullen en het ook liever niet inpakken, nu maar even schoon gemaakt, klei erop en weer de wei in. Hopen dat het morgen beter is...
    Surrender to fun!

Nou... ik ga toch voor inpakken vanaf nu.

Vanaf maandag zonder verpakking gedaan en iedere dag (een paar keer) schoon gemaakt en klei erop.
    Zo was het vandaag:

3x zo groot, bloederig, pussig, wildvlees en een erg warm been.
    En dan is de wei de laatste dagen nog behoorlijk schoon

Vandaag de dierenarts maar eens gebeld. Nu staat Fjalar met een mooi ingepakt pootje in de wei.
    (en dit is best een fijne dierenarts trouwens, buiten laten staan is beter en antibiotica is niet eens genoemd )
    Surrender to fun!

Getver, dat ziet er niet mooi uit. Fijn dat de dierenarts een goede oplossing heeft gevonden. Hopelijk komt het snel goed.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Mocht je toch nog inpak tips willen: zelfklevende bandage's werken heel aardig (over het verbandje heen), als je deze vervolgens met ducktape wat afplakt(ivm het vocht wat de bandages toch wel wat losweekt of op laat frummelen). Equiwraps heten ze (van verschillende merken hebben ze net wat andere namen). Hyporama heeft ze meestal wel. Je hebt niet een hele bandage in 1x nodig, steeds stukjes, makkelijk afscheurbaar.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Wat Nacino al zegt, equiwraps gebruiken . Wij gebruiken dat inmiddels ook om onze koeien te behandelen (die dus in een loopstal lopen en dus ook regelmatig in vocht en poep stappen). Wel zou ik, omdat de wond blijkbaar vocht uitscheidt een pakje animalintex laten aanrukken. Van dat stuk animalintex knip je dan een stukje af, aan weerszijden 2 cm groter als de huidge wond. Voordeel van dat spul is dat het vuil uit de wond trekt, maar vocht deels buitenhoudt. Bovendien plakt het niet enorm aan de wond . Het pootje pak je dan in met equiwrap en eventueel een stukje ducktape om loslaten van de wrap te voorkomen.
    Tja... en verder? Het de tijd geven om te helen en hopen dat er snel weer Equaide is!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Haha, dat is precies waar ik z'n pootje nu mee inpak
    Die animalintex, dan zo'n zelfklevend stukje bandage en dan met ducktape waterdicht inpakken (dan ook nog een sok er tussen om alles op z'n plaats te houden en te zorgen dat de tape niet gaat snijden)
    Surrender to fun!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

mmm. Die foto ziet er een stúk minder fijn uit dan de eerste! Animalintex bevat boorzuur, dat schoont de vieze beesten lekker op, maar niet té lang mee doorgaan.
    Equaide is er weer, dus al je het wilt hebben, dan kan je het (gelukkig) weer bestellen.

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Jeetje ziet er zeker niet smakelijk uit...
    Misschien is het een idee om het (ook) regelmatig te laten 'drogen' in de zon.
    door inpakken wordt alles nat en klef en dat komt de aanmaak van nieuwe huid en het dichtgaan van de wond niet ten goede. Stukjes op verharde weg stappen misschien, of is je paard daar nog niet aan toe?

Succes, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat deze wond weer netjes is.

Yvonne

Die animalintex is ook inderdaad de bedoeling voor een maar paar dagen. Daar ga ik dan ook maar niet langer mee door dan noodzakelijk.
    Het klef-gehalte valt nog wel mee, maar het helpt inderdaad niet echt mee om de wond dicht te krijgen. Wel schoon en dat moet ook eerst. Zal eens kijken of ik hem morgen even in een schoon stukje wei kan zetten met bloot voetje.

Morgen nog 1 dag inpakken en dan moet er 2 x per dag zalf op en dat kan zonder inpakken (volgens de dierenarts)

@Lila: ik stuur je even een pb over de equaide!
    Surrender to fun!

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Afgezien van de laatste foto denk ik dat dit een klusje is voor Equaide!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten