Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: paniek , knieslot

paniek , knieslot

Hallo

vandaag heb ik zo een schrik gehad , ik kwam weer van het werk en mijn bibbel was stok stok kreupen , hij belaste heel licht zijn achterbeen wel en naarmate hij meer stapjes deed werd het beter maar hij wilde niet uit zichzelf lopen.

Ik heb direct de DA gebeld en die vertelde dat de bibbel zijn knie op slot geschoten was , alleen was het niet in zo een erge mate omdat hij er wel iets op liep .

Nu moet ie op stal en ik een paar keer rechte stukken met hem lopen en als de knie dan maandag nog niet terug is geschoten weer bellen.

Nu ben ik dus zo geschrokken , bibbel is mijn liefste hier in dit leven en daarom de vraag aan jullie of jullie hier ook wel ervaring mee hebben , het is nog nooit eerder met de bibbel gebeurd ,ik heb hem nu ongv 11 jaar.

alvast bedankt
    groetjes jolanda
    het grootste probleem van het paard zit vaak op zijn rug

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: paniek , knieslot

Ik heb er zelf ( gelukkig!) geen ervaring mee, maar heb het onderwerp al eens zien staan op Bokt.nl
    Als je nu direct al een paar ervaringen wilt lezen, kan het zijn dat de zoekfunctie daar al een begin oplevert

Voor de rest sterkte! Hopelijk komt het snel weer goed... Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Komt het ook niet los als je hem een pasje achteruit vraagt?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

ja, dat is meestal de truc. Ken het verder alleen bij jonge paarden, niet zomaar bij een paard dat al helemaal volgroeid is! Ze hebben dan moeite om het been naar voren te verpaatsen. Als ze gaan lopen, dan blijft dat been dus op de grond staan, de rest van het lijf gaat verder vooruit en dan als het niet anders meer kan dan met een soort knappende beweging zetten ze het been dat op slot stond er weer bij. Lopen ze eenmaal, dan zie je er weinig meer aan, tot ze weer stil gaan staan, dan begint het verhaal opnieuw. Een knie staat op slot of niet op slot. Een beetje op slot ken ik helaas ook niet. Hoop dat je op de blauwe buren iets kan vinden. Het ziet er naar uit, maar pijnlijk is het niet.

De oorzaak kan een OC(D)-haard zijn. Dat is een los kraakbeenfragment met soms een stukje bot aangehecht wat in het gewricht 'zwemt' en op een gegeven moment ergens tussen komt waardoor het gewricht op slot schiet.

Verder kan artrose een oorzaak zijn. Of een trauma zoals een trap of glijpartij (met val). Is het gewricht verder dik en/of warm?

Sterkte in ieder geval.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Oeps ja, dat noemen ze waarschijnlijk ook een knie op slot! Dat lijkt me juist weer niet ongevoelig. Altijd in het weekend zulke dingen. Want bij verdenking van OCD zou je een foto willen hebben!

ja weet je hij greep wel naar voren met zijn been en daarom had ik ook zoiets van wel op slot of niet , maar hij DA had het erover dat het mechanisme even wat haperde , nu heb ik een eindje gelopen werd het beter.

Heb holistische dierenarts ook al ingeschakeld die verdenkt het van iets anders maar moet er eerst nog kritisch naar kijken.
    Ik was gewoon een beetje bang voor dat de bibbel er iets aan over zou houden en misschien is dat ook zo daarvoor weet ik er niet genoeg vanaf maar ik heb al heel wat opgezocht.

stalhouder vertelde dat hij enorm had lopen rennen vandaag echt helemaal door het dolle heen , nu jah ik laat zo een foto maken als ik dit zo het bovenstaande lees.
    Maar wat ikzelf vrij raar vind is dat als hij wat loopt hij al wat beter word zeg maar.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Ik heb het meegemaakt bij de jongste van ons (als gevolg van een heftige stoeiparty met haar vriendin) maar dat was maar 1 ochtend, ze was jong en zat net in een groeispurt dus ik weet niet of dat te vergelijken is met Dibbel.

Sun hebben we gewoon een pasje terug gezet en weer een pasje naar voren laten doen. In eerste instantie ging ze dan weer op rust staan en schoot hij weer op slot dus moesten we het een paar keer herhalen tot ze zelfstandig een paar redelijk soepele passen tussendoor maakte. Daarna hebben we haar gewoon op de wei laten staan en de zaak een beetje in de gaten gehouden maar diezelfde middag ging het alweer een heel stuk beter (de dag daarop was er eigenlijk niets meer van te merken )
    De DA had aangeraden om de hoefsmid en deze zei dat het niet aan de stand van de hoeven lag en dat het hoogstwaarschijnlijk iets 1-maligs was (hij had gelukkig gelijk )
    Groetjes ingrid

Bladwijzers

Forum Rechten