Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Wie kan mij helpen?

Wie kan mij helpen?

Hallo

Op aan raden van iemand naar dit forum gekomen.
    Ik heb een welshxshet kruising ruin van nu 20 maanden waar ik wat probleempjes mee heb.
    Hij is nu bijna 7 maanden in mijn bezit.
    Het is een erg lief dier met een leuk karakter. Maar hij begint nu wat te puberen en probeert mij erg uit.

Zo is hij erg geneigd te happen. Hij bijt dan niet altijd door maar pakt constant dingen vast. Zoals mijn jas, zijn halster en halstertouw.
    Ook duwt hij mij af en toe weg.
    Als ik even een klein stukje naar buiten ga met hem is hij met de heen weg erg mak en loop hij zo mee. behalve als ik hem vraag stil te staan, dan geeft hij een duw en probeert te happen.
    Met de terug weg is het een duivel en springt het steeds met 4 benen de lucht in! Ik heb al een paar keer opzij moeten springen om niet geraakt te worden. Laatst was het mij gelukt hem te laten stoppen, maar vandaag deed hij het weer.
    Het is een kalm dier en schrikt (bijna) nooit, volgt mij overal en leert nu ook goed te blijven staan.

Verder is het echt een schat, maar hij krijgt dus zijn buien!
    Hoe moet ik hier mee omgaan?

Groetjes

Re: Wie kan mij helpen?

Beste Jenkins,

Wat altijd enorm goed helpt is om je even voor te stellen op dit forum, in het 'stel je voor'-topic. Dan heb je grote kans dat je allerlei nuttige adviezen en tips krijgt. Verder kun je ook vast een beetje rondlezen in oudere topics, want dit is geen onbekend probleem en daar is vast al veel over geschreven. Jouw schat van een shet ziet jou niet als zijn leider, dus daar moet je aan gaan werken.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

De ervaring leer dat dit soort topics vaak onbeantwoord blijven, totdat mensen zich netjes voorgesteld hebben . Dat kan hier http://www.nhforum.nl/viewforum.php?f=30 en dat stellen we erg op prijs . Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

oeps, crosspost
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Hihihi, great minds think alike...
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Hee Mirjam !
    Wat Silvester niet doet is jou eigen ruimte respecteren.
    Probeer jou eigen ruimte duidelijk te maken aan hem zodat hij weet tot hoever hij kan gaan. Als jij daar niet duidelijk in bent gaat hij net zolang door totdat hij met 1 hoef op jou staat en jij op de grond ligt, bij wijze van spreken.
    Als hij dus in jou ruimte gaat kun je bvb, de vogeltjes dans doen (eerste reactie van Sil = Schrik, pfoe die had ik niet verwacht, nogmaals proberen) jij reageert daar dus weer direct op en deze keer ga je bijvoorbeeld jezelf uitrekken. Wat je niet moet doen is de ene keer wel toestaan als hij ONGEVRAAGT jou ruimte in komt en de andere keer niet. Ongevraagd daar bedoel ik mee dat jij het niet vraagt, als jij het wel vraagt en dus toestemming geeft mag hij wel komen om te knuffel oid. Blijf dus altijd consequent. Op een geven moment hebben ze heel snel door dat ze eerst toestemming moeten krijgen en dan blijft hij ook netjes wacht buiten jou ruimte. Jou ruimte kun je zo groot en klein maken als je zelf wilt, maar geef het wel goed aan.

Als hij bijvoorbeeld in je jas bijt ga je gewoon ritmisch met je arm op en neer (en dat hij 'per ongelijk' tegen zijn neus aan komt zodat ze boodschap duidelijk is). Denk nou niet dat is zielig, nee paarden in het wilt doen het ook maar dan nog erger. Kijk maar eens als Silvester in de wei staat met vriendjes en hij plaagt ze en komt ongevraagd in hun ruimte. Oren naar achter, boze blik, en TRAP. Die trap is dan dus jou vogeltjes dans . Je moet er ook niet bij gaan staan lachen want een paard lacht ook niet als hij een trap uitdeelt maar kijkt vaak streng en boos.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen.

He marlies!
    Leuk je hier ook tegen te komen haha!
    Ik ben inderdaad bezig met de vogeltjes dans haha. Hij heeft nu 2 dagen rust en woensdag ga ik weer langs, kijken of hij het nog weet.
    Hij snapt het denk ik wel ongeveer, maar soms lijkt hij er schijt aan te hebben. Dan moet ik even streng wezen en lukt het wel.
    Met poetsen staat hij lekker stil en mocht hij lopen zet ik hem terug, soms moet dat even 30 keer maar daarna staat ie wel tot hij weer word afgeleid, maar hij is nog maar 20 maanden natuurlijk.
    maar vlede keer was hij buiten dus al super braaf toen er een vriendin mee liep, woensdag weer even alleen proberen.

Bladwijzers

Forum Rechten