Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Vraagje over Equaide (dringend)

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Vraagje over Equaide (dringend)

Hoi, [size=99px]waarschijnlijk is iedereen hier al van op de hoogte en kom ik weer achter, maar[/size]

ik was van plan om een potje Equaide te kopen omdat Aliyana een lelijke wond heeft opgelopen aan haar rechtervoorbeen, helemaal bovenaan. Ik dacht eerst dat het wel vanzelf zou gaan genezen, maar toen ik vandaag keek zat er wel een dikke korst op maar die leek los te laten, en eronder zat hier en daar wat geel pus (etter) en nou, het zag er gewoon niet mooi uit.

Maar ik lees op de site dat het momenteel niet verkrijgbaar is..?
    Weet iemand waar ik het alsnog kan zien te vinden?

Enne, als ik niet meteen aan Equaide geraak, hoe zou ik dan het best de wond kunnen reinigen en verzorgen? Lauw water en isobetadine...?

Alvast bedankt
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Vraagje over Equaide (dringend)

Jeeee wat balen is dat!
    Het is idd uitverkocht op het moment en die nieuwe bestelling heb ik 10 dagen geleden geplaatst en verwacht ik ieder moment....helaas nu dus nog niet. Het ging inenen hard, ik was zomaar door de voorraad heen.
    Hoe diep is die wond? Heeft de DA ernaar gekeken?

Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Jeeee wat balen is dat!
    Het is idd uitverkocht op het moment en die nieuwe bestelling heb ik 10 dagen geleden geplaatst en verwacht ik ieder moment....helaas nu dus nog niet. Het ging inenen hard, ik was zomaar door de voorraad heen.
    Hoe diep is die wond? Heeft de DA ernaar gekeken?
    De wond is niet erg diep, maar het is toch een lelijke snee van een paar centimeter. Ik zal er morgen eens een foto van nemen, want zelf weet ik niet goed wanneer iets nou ernstig is of al aan het genezen is of ..nouja, ik heb daar nog niet echt veel ervaring mee..

Ze lijkt er geen last van te hebben, en de DA heeft er nog niet naar gekeken. Het is sinds dit weekend, en ik kan niet zeggen of het nou verslechtert of verbeterd is. Aan de ene kant zat er dus wel een korst aan, maar die etter was er ook
    Als ik morgen ga, wat zou ik er dan het best mee doen om die etter eruit te krijgen...? Kan het kwaad als ik er isobetadine op doe..Ik denk niet dat ik iets anders heb. Schandalig eingelijk dat ik geen potje Equaide op voorraad heb liggen .

Ik heb echt geen idee hoe ze 't zou opgelopen zou kunnen hebben.. Ze staat wel samen met Gazeerah in een stal, maar het lijkt geen hoefstamp- of bijtwonde.
    Ze zijn in november 2007 nog ingeënt tegen tetanus; dat heb ik voor de zekerheid nog maar eens gecheckt.
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Heb meteen voor je gebeld naar m'n hoofdkantoor, ze hebben het gisteren verscheept.....mijn mail was in de spambak belandt.........hopelijk is het er eind van de week.
    De kleintjes komen dan ook weer mee, en dat is makkelijk op voorraad te nemen voor een stalapotheek. Een groot potje is dan toch weer wat duur daarvoor (vind ik persoonlijk...) en er zit toch een max. houdbaarheid op.
    Enfin, heb jij nu niks aan: schoonspoelen en isobetadine erop. Geen dikke laag erop, een beetje is genoeg. Daarom vind ik de betadinescrub handig werken, dat los je op in lauwwater, daar maak je dan mee schoon en desïnfecteerd tegelijkertijd.

Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Heb meteen voor je gebeld naar m'n hoofdkantoor, ze hebben het gisteren verscheept.....mijn mail was in de spambak belandt.........hopelijk is het er eind van de week.
    De kleintjes komen dan ook weer mee, en dat is makkelijk op voorraad te nemen voor een stalapotheek. Een groot potje is dan toch weer wat duur daarvoor (vind ik persoonlijk...) en er zit toch een max. houdbaarheid op.
    Enfin, heb jij nu niks aan: schoonspoelen en isobetadine erop. Geen dikke laag erop, een beetje is genoeg. Daarom vind ik de betadinescrub handig werken, dat los je op in lauwwater, daar maak je dan mee schoon en desïnfecteerd tegelijkertijd.
    Morgen ga ik gelijk naar de apotheek om isobetadinezeep. Zal dan de wonde met lauw water schoonspoelen en hopen dat het gauw verbeterd,
    en laat je iets weten als de bestelling binnen is? Dat zou heeel vriendelijk zijn

Bedankt voor je hulp! Ik update wel over een paar dagen hoe het ermee is.
    Groetjes
    Ariane xxx

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Tuurlijk! En ik denk dan ook altijd aan de enoooorme borst wond van Sunny: een wond op een plek waar en ruimte is voor zwelling betekend dat er weinig druk op de wond staat en daardoor geneest dat vaak erg mooi. In geval van Sunny zelfs alleen door dagelijks uit te spoelen met water. Als er op de plaats waar de wond zit weinig of geen ruimte is voor de zwelling (die altijd optreed bij weefselbeschadiging) ontstaat druk op de wond. Wildvleesvorming is dan vaak een probleem door de voortdurende druk die er op de wondranden staat.
    Waar zit het precies??

Aangemeld
    Apr 2006

Nou, hierzo

Ik vond dat het vlees errond een beetje gezwollen was, ik hoop dat er nog geen sprake is van wildvleesvorming Ik neem er iig morgen enkele foto's van, ik denk dat je het zo het beste zal kunnen oordelen!
    Groetjes
    Ariane xxx

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Moooooi peerd heb je! Maar handig om idd even de plek aan te wijzen.

Aangemeld
    Apr 2006

Vandaag hebben we de DA gebeld. We waren eerst van plan om de wonde zelf te ontsmetten. Er zat een vieze korst op met haren erin geklit, dus hebben we die korst eraf gehaald met behulp van warm water en de haren rond de wond weggeknipt.

Onder de wond zat allemaal etter. En onder de etter zat een gapend gat. De wond was dus veel dieper dan we in eerste instantie verwacht hadden. Dan maar besloten om er meteen een DA bij te halen; ze heeft de wonde nu al enkele dagen en we wilden zeker geen risico's nemen..

De DA kon gelukkig na een uurtje al komen. Hij zei dus dat de wond idd 'door de huid zat'. Hij heeft haar een spuit met antibiotica gegeven -tegen de infectie veronderstel ik- en een serum tegen tetanus dat haar 3 weken beschermt (alhoewel ze een dik jaar geleden nog ingeënt geweest is), maar goed, dan liever geen risico's nemen.

Alles bij elkaar was het €30 wat reuze mee valt vind ik. We mogen verder niks aan de wond doen, hij zou nu vanzelf moeten genezen.
    En oja..Dit was de eerste keer dat Aliyana bij ons een spuit heeft gehad, en ze was ZO flink!! Ze was wel een beetje introvert, dat zag je aan haar ogen, die werden hard en de glans verdween eruit. Maar de DA slaagde erin haar redelijk op haar gemak te stellen en toen het afgelopen was stond ze breeduit te geeuwen .
    Groetjes
    Ariane xxx

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Toch goed dat je de wond goed hebt schoongemaakt en toen zag hoe groot ze werkelijk was!! Voor 30E hebben we hier in NL geen visite én antibiotica en een prik hoor! Da's niet duur zeg.
    Beterschap!

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Jammer dat mijn Equaide op is, anders mocht je hem gebruiken. Hopelijk ziet het er snel beter uit! Ik ben toch benieuwd naar de foto's! 30€ is inderdaad spotgoedkoop voor een DAbezoek!

Ik gebruik groene leem of een zelfgemaakt zalfje van bloem van zuivere zwavel met zonnebloemolie.

Bladwijzers

Forum Rechten